مرجع خبری رئال مادرید : آنچلوتی در مورد دسیما گفت :” حقیقت افتخار می کنم که مربی تیم بزرگی نظیر رئال هستم. در سال 2014 توانستم دسیما را ببرم. فرصت بی نظیری بود و لیاقتش را داشتیم. نه تنها به خاطر فینال بلکه به خاطر نحوه قهرمانی. تیم تمرکز بالایی داشت. کل ترکیب رئال روی چمپیونزلیگ تمرکز داشت. باشگاه، بازیکنان و … این به کمکمان آمد.”

وی افزود:” برای بردن دسیما در باشگاه انگیزه زیادی وجود داشت. سه سال پیاپی تیم در نیمه نهایی حذف شده بود و دوازده سال بود که به فینال نرسیده بود. به همین خاطر انگیزه خیلی زیاد بود. بهترین بازی های فصلمان مقابل بایرن بود. حریفمان تیم سرسختی بود اما از نظر ذهنی آماده بودیم. مشکلاتی در بازی رفت داشتیم اما با این وجود بردیم که نتیجه یک بر صفر هم نتیجه خوبی بود. در بازی برگشت زمانی که فشار زیاد بود توانستیم ضد حمله بزنیم. استراتژیمان بی نظیر بود.”

کارلتو افزود:”،ینال 2014 خیلی خاص بود. دو تیم همشهری مقابل هم قرار می گرفتند. خاطرات خوشی از اتلتیکو نداشتیم چرا که در لالیگا مقابلشان به مشکل خورده بودیم اما می دانستیم که باید چه کار کنیم. در آخرین لحظه گل زدیم اما کلا عالی بودیم. بازی را تحت کنترل داشتیم.”