مرجع خبری رئال مادرید : این جملات را در سن سیرو می نویسم. معبد اوندسیما. جلوی من خنتو، رائول ، آمانسیو، میاتوویچ و روبرتو کارلوس ایستاده اند که رویه م 14 بار قهرمان اروپا شدند یعنی چهارده تا بیش از اتلتیکو. درست است که چولو تیم منسجم و صخره ای ساخته است که بی استرس سدها را پشت سر می گذارد اما چیزی به من می گوید که سایه لیسبون همچنان سر اتلتیکویی ها سنگینی می کند. تفاوت تیمهای بزرگ با بقیه این است که فشار را در همه لحظات تحمل می کنند و آماده همه چیز خواهند بود.

دیروز صبح با هواپیما راهی میلان شدم. یک پسربچه 21 ساله به نام آرتورو کنار من بود که در مورد زخم روی شانه اش به من گفت که در یک سانحه رانندگی حادث شده بود. پزشک بود و هر طور شده خودش را به ثمر رسانده بود. او نمی خواست یکی از مهمترین رویدادهای بزرگترین تیم تاریخ را از دست بدهد. در قرن بیستم هشت بار قهرمان ارپا شدیم و در قرن 21 در آستانه سومی هستیم. بیهوده است که توانایی های این تیم را نادیده بگیریم. رئال باید در مقابل تیم سیمئونه خودی نشان دهد.

از هواداران هر دو تیم می خواهم که مثل لیسبون درس اخلاق بدهند. دنیا اخلاقمداری هر دو تیم را تشویق کرد. فوتبال همین است. یک جشن.

توماس رونکرو