مرجع خبری رئال مادرید : زیدان  سرمربی رئال مادرید گفت که به تیمش پس از یازدهمین قهرمانی اروپایی افتخار می کند.

تصورش را می کردید؟ ” به دست گرفتن کار در این تیم رویایی بود. زمانی که یک تیم تلاش می کند نتیجه می گیرد. رئال و تاریخچه اش می توانند دست به کارهای مهمی بزنند. با تلاش به هدفمان رسیدیم. تا آخرین لحظه جنگیدیم و لیاقتش را داشتیم.”

پنج ماه از زمان حضورش می گذرد:” مهمترین نکته همین است اما زمانی که دست به کار بزرگی مثل چمپیونزلیگ می زنی نشان می دهد که تلاش بی نظیری داشتی. نه تنها در این پنج ماه بلکه در آغاز فصل. خوش شانس وبدم که در پنج ماه حضور داشتم و دست به کاری بزرگ زدم.”

چرا عقب کشیدید؟ ” از نظر تاکتیکی نه ، هر از گاهی در زمین ان اتفاق رخ می دهد. گل می زنی و عقب می کشی. فوتبال همین است. فعلا دنبال انالیز نیستم. می خواهم لذت ببرم.”

بغل کردن پرز:” از او تشکر کردم چرا که به من فرصت داد تا مربی این تیم شوم. خوشحالم.”

حس کلی:” خیلی خوشحالم. چرا که تلاش خوبی داشتیم. آسان نیست که قهرمان اروپا شوی اما جنگیدیم و خوشحال هستیم.”

تیم فصل را خوب تمام کرد:” بله، خوب کار کردیم. در فینال از نظر بدنی فشار زیادی را تجربه کردیم و همه بازیکنان خسته بودند اما طبیعی است. یک بازی بسیار مشکل بود به خصوص از نظر ذهنی و فشار. اما در فینال باید بجنگی و ما همین کار را کردیم. زمانی دست به کار بزرگی مثل چمپیونزلیگ می زنی مفهومش این است که کل  کادر فنی و هواداران خوب بوده اند.”

زمانی که به باشگاه آمدی رویای این را داشتی؟ ” مثبت نگر هستم. زمانی که مدیر به من فرصت مربیگری در این باشگاه بزرگ را داد همین حس را داشتم. ترکیب بی نظیری داشتیم و سخت تلاش کردیم. زمانی که بازیکنانی با این استعداد را داری باید سخت تلاش کنی تا دست به کار بزرگی بزنی.”

پرز می گوید که باشگاه را عوض کردی :” متشکرم که به من فرصت داد. بعد از آن دی استفانو ، دی استفانوست. او کسی بود که باشگاه را عوض کرد. خوشحالم که بخشی از این باشگاه بزرگ هستم. به عنوان بازیکن ، دستیار و حالا سرمربی قهرمان اروپا شده ام. چه می توان گفت. افتخار می کنم که بخشی از این تیم هستم.”

سیمئونه پس از شکست چه چیزی گفت ؟ ” نباید گفت که شکست بزرگی بود چرا که هر دو تیم تا آخرین لحظه تلاش کردند. پنالتی ها تعیین کننده بودند اما می توانستیم برنده شویم. به سیمئونه تبریک می گویم چرا که مربی بی نظیری است. خوشحال است و به کاری که کرده افتخار می کند.”

چه حسی داری ؟”  همان طور که آنچلوتی گفت وقتی به عنوان مربی ردم کاملا حس متفاوتی پیدا کردم. هیچ ربطی به دوران بازیگری نداشت. خیلی خاص بود. بی نهایت خوشحالم.”

پس از گل کاراسکو بدبین شدی ؟ ” نه تا آخرین لحظه شانس دو تیم 50-50 بود. تا آخرین لحظه فشار را تحمل کردیم. فکر نمی کردم که مثل لیسبون باشد چرا که منفی نگر نبودم. باید به نکات مثبت نگاه کرد.”

کریستیانو :” مصدوم نبود. به لطف او پیروز شدیم. او در فینال مثل اخرین بازیکن تیم به ما پیروزی داد. عالی بود و جنگید. همیشه مثبت نگر بودیم. همیشه به هم تیمی هایش کمک می کرد. در نهایت درون زمین حرفمان را زدیم . خوشحالم.”

بزرگترین اثر شما در رئال چه بود ؟ ” به من وابسته نبود. من امشب بازی نکردم. می توانم بگویم که به هر دو تیم تبریک می گویم. رئال مادرید می توانست گل دوم را بزند اما نزد و فشار را تحمل کرد. کلا سعی می کنم مثبت نگر باشم. سعی کردم رفتار خوبی داشته باشم. سخت تلاش کردیم و کیفیت تیمی داشتیم. اما تلاش مهمترین است. کار بی نظیری داشتیم.”

نیمکت را به سبک ایتالیایی ها مدیریت می کنید ؟ ” در دوران بازیگری در ایتالیا بودم. به عنوان بازیکن خیلی چیزها به من داده شد و هرگز نمی توانم بگویم که “از این جا آب ن نخورده ام . ” اما حالا باید به این شب فکر کنم. فشار زیادی را تحمل کردیم. انرژی ندارم. نمی توانم حتی صحبت کنم. تا آخرین لحظه تلاش کردیم و فقط می توانیم از این لحظه لذت ببریم.”

برای پنالتی ها آماده بودید ؟ ” من نه . می توانم بگویم که بازیکنان آماده بودند اما در ضربات پنالتی ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد.”

راز آرامش شما چیست ؟ ” نمی دانم ارام بودم یا نه. استرس زیادی وجود داشت اما این لحظات ملموس هستند. سعی کردم مثبت نگر باشم. نتاونستیم گل دوم را بزنیم و آرامش پیدا کنیم. خوشحال هستم.”

رئال باشگاه زندگی شماست ؟ ” بله ، رئال مادرید باشگاه زندگی من است. باشگاه از  همه نظر بزرگتر شد. یک باشگاه بزرگ بوده و هستیم. این بخشی از این باشگاه بزرگ است.این افتخاری برای من است. در این جا هستم و با رئال به موفقیت رسیدم.”