مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو پس از اوندسیما در ستونش نوشت. او به سن سیرو رفته بود.

قهرمان ها
وقتی مودریچ بانداژ را باز کرد ، پایش ورم کرده بود ، بیل ، مارسلو و رونالدو از نظر بدنی ویران شده بودند و هواداران اتلتیکو در سن سیرو ذوق کرده بودند. اما این شرایط و مشکلات باعث شده بود که رئال تبدیل به اژدهای هزار سر شود. سرجیو راموس این بار بهترین پنالتی ممکن را زد. این بار هم شراط مثل گل دقیقه 93 هیجانی بود .هواداران رئال سر ذوق آمدند و تقدیر را نگاه کردند. در مورد ضربات پنالتی همه می دانید ام اباید بگویم که زمانی که رونالدو ضربه را زد مثل یک کودک احساساتی شده بودم. تفاوت بین هیجان لحظه ای و ویرانی خیلی زیاد است. گلش یک خلاصی کامل بود. یک خوشحالی. اوندسیما.

زاده شده برای پیروزی
رئال مادرید زندانی تاریخچه بی نظیر است. می توان زیر باران ، برف و توفان قرار گرفت اما هر سال به اورست می رسیم. چمپیونزلیگ یا هما نجام باشگاه های سابق متعلق به ماست. این داستان بی نظیر درست 60 سال پیش آغاز شد. در پاریس ، کنار ترج ایفل که شاهد پیروزی رئال مقابل استاده رنس بود. میلان چهار جام از رئال غقب است و میراث داران بعدی بارسا ، بایرن و لیورپول با پنج قهرمانی هستند. رئالی بودن بی نظیر است. می دانی که تقریبا همیشه شرایط بر وفق مرادت است. همه به تو حسادت می کنند .در میلان هم شرایط با شهرهای دیگر فرق نداشت . پرچم پرافتخار رئال به اهتزاز در آمد. لیسبون، گلاسکو، آمستردام، بروکسل ، پاریس…. آن قدر برده ایم که شهرها دارند تکراری می شوند. کریستیانو هر لحظه مطمئ نتر می شود که تعویض اولدترافورد با برنابئو چه تصمیم درستی بوده است. روئال در سه سال دو بار قهرمان راوپا شد. هیچ کس بیش از رئال جام نبرده است. هیچ کس نمی تواند رویای بیشتری از این داشته باشد. تاریخ را شما ساخته اید تاریخ را شما می سازید …

شانس
سرجیو راموس برای بازی کردن در رئال زاده شده است. او مثل پیری، کاماچوو هیروست. شهامت، غرور و تعصب. در لیسبون گلی را زد که در تاریخ ثبت شد اما به جای آن که در گذشته زندگی کند و در باد آن گل بخوابد در رویاهایش به گلی دیگر که پس از تمدید قرارداد خوبش ثبت شده بود فکر می کرد. هر چند که پس از آن گل کاراسکو رویا را به وقت اضافه و پنالتی کشاند ، بازیکن سویایی کسی بود که مثل یکی از خدایان طاقت آورد. سرجیو یک کاپیتان بزرگ است. او مرد شانس است. یازدهمی را به عنوان کاپیتان بالای سر برد. حالا نوبت کسب “دودسیما” با اوست.