مرجع خبری رئال مادرید :رئال – بایرن بی تردید تماشایی ترین دوئل هفته های اخیر را تشکیل خواهد داد .

سه گانه : رئال و بایرن تنها تیمهایی هستند که این فصل شانس سه جامه شدن دارند . بایرن قهرمان بوندسلیگا و فینالیست کوپا شده است . رئال هم به قهرمانی کوپا رسیده و برای لالیگا با بارسا و اتلتیکو رقابت می کند .

برابری
رئال مادرید و بایرن 20 بار در اروپا مقابل هم قرار گرفته اند . فقط یکی از این بازیها در فینال بوده است . در یک مرحله گروهی ، و مرحله یک هشتم ، دو مرحله یک چهارم و پنج نیمه نهایی تقابل انجام شده است . در بازیهای حذفی آمار 5-4 به سود بایرن است .

رکورد
بایرن – رئال ، تکراری ترین دوئل تاریخ اروپاست . 20 تقابل . در این بازی ها ، رئال هفت برد ، دو تساوی و یازده شکست کسب کرده است . آلمانی ها 7 گل بیشتر زده اند : 26-33 .

تکراری
پس از این دو تقابل ، رئال – بایرن در نسخه فعلی جام باشگاه های اروپا یعنی چمپیونزلیگ نیز با 16 بازی تکراری ترین می شود و از بارسا – میلان با 15 بازی پیشی می گیرد . از سویی این چهارمین تقابل دو تیم در نیمه نهایی است که از چلسی – لیورپول با سه تقابل جلو می زند .

توجه
بایرن یکی از چهار تیم میزبانی است که دو بار در برنابئو در جام باشگاه های اروپا برده و از این حیث در کنار آژاکس ، رم و یووه رکورد دار هستند . تنها تیمی که در زمین رئال در کل تاریخ اروپا چهار گل زده هم بایرن است که در سال 2009 با نتیجه 2-4 پیروز شدند . رئال البته تیم آلمانی را در چهار تقابل اخیر شکست داده است .

تعادل
رئال مادرید در تاریخش 54 بازی رسمی مقابل آلمان ها داشته است که 24 برد ، 9 تساوی ، 21 شکست ، 97 گل زده و 89 گل خورده کسب کرده است . در مجموع ، بیست بازی رفت و برگشته بوده که رئال دوازده بار صعود کرده و هشت بار اوت شده است .

کار سخت ژرمن ها
تا کنون 26 بار آلمانی ها در برنابئو بازی کردند که دو برد (هر دو بایرن ) ، چهار تساوی و 20 شکست نصیبشان شده است . رئال 59 گل زده و 22 گل خورده است .

روند
رئال مادرید از زمان شکست 2-0 به بارسلونا در چمپیونزلیگ نباخته است . یعنی نیمه نهایی 11-2010 . رئال اگر در یک بازی دیگر نبازد به رکورد 17 بازی پیاپی بین 2002 تا 2005 می رسد . رکورد رئال در جام باشگاه های اروپا بین سالهای 1975 تا 1990 بل 32 بازی شکست ناپذیری در خانه ثبت شد .

با اسپانیایی ها

آمار بایرن در بازیهای رفت و برگشتی مقابل اسپانیایی ها خیلی خوب است : 9 صعود و فقط شش حذف (چهار تا مقابل رئال ، یکی مقابل بارسا و یکی مقابل والنسیا) در سه تا از این شش حذف ، بازی برگشت در مونیخ بوده است .

نیمه نهایی
دو تیمی که بیشترین حضور را در نیمه نهایی داشتند ، مقابل هم قرار می گیرند : رئال با 25 و بایرن 16 که بالاتر از بارسا با 15 ، میلان با 13

، یونایتد با 12 و یووه با 10 حضور در نیمه نهایی هستند . رئال 12 تا از 24 بار صعود کرد و بایرن 10 تا از 15 بار .

رکوردی دیگر
رئال مادرید با 30 امروز از بارسلونا 29 حضور در مسابقات نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا پیشی می گیرد  رئال 25 بار در جام باشگاه های اروپا حضور داشته ، 22 بار در جام برندگان ، سه بار در جام یوفا . بایرن در لیست با 24 حضور سوم است . یووه با 21 ، میلان با 18 ، اینتر با 17 ، لیورپول با 16 و یونایتد با 15 حضور در رده های بعدی هستند.

گل 800
گل بعدی بایرن ، گل شماره 800 باشگاه آلمانی در اروپا خواهد بود . آماری که فقط رئال با 984 و بارسلونا با 980 گل اروپایی بالاتر از آ« هستند . اولین گل ژرمن ها در اروپا را دیتر برنینگر در بازل در 16-10-1962 به ثمر رساند .

کریستیانو
فقط یک گل تا پیشی گرفتن از رکورد گلهای یک فصل در تاریخ جام باشگاه های اروپا با 14 گل فاصله دارد . آلتافینی در 1962 ، نیستلروی در 2002 ، مسی در 2011 به این رکورد رسیدند . البته رکورد کل اروپا متعلق به فالکائو در سال 2010 با 18 گل در جام یوفاست که کلینزمن با 15 گل در جام یوفای 1996 پس از اوست .

چالش ها
کریستیانو در 11 بازی رسمی اخیرش گل زده است : دو تا با رئال و یکی با پرتغال و امروز ممکن است که به دوازده برسد . این نهمین بازی پیاپی خواهد بود که در چمپیونزلیگ گل می زند و با رکورد نیستلروی از 2003 تا کنون برابری می کند . کریستیانو در 6 نیمه نهایی چمپیونزلیگ گل زده که بالاتر از لیتمانن و دل پیرو با 5 نیمه نهایی است .

دی استفانو
کریستیانو فقط یک گل تا پیشی گرفتن از 49 گل دی استفانو در جام باشگاه های اروپا با پیراهن رئال فاصله دارد . سومین بازیکنی خواهد بود که در یک باشگاه 50 گله می شود و فقط مسی با 67 گل در بارسا و رائول با 66 گل در رئال بالاتر از او هستند .

ایکر
کاسیاس 142مین بازی خود در جام های اروپایی را دارد که 140 تایش در چمپیونزلیگ است و دو تا در سوپرکاپ اروپا . بدین ترتیب با فن در سار و رینا به عنوان دروازه بانی با بیشترین حضور در اروپا برابری می کند .

کارواخال
محصول آکادمی دو بار پارسال مقابل بایرن بازی کرد که در آلیانس 2-1 برد و در بای آرنا با لورکوزن 2-1 باخت .

نیمکت ها
دو تا از شش بازیکنی که به عنوان مربی و بازیکن قهرمان اروپا شده اند ، حضور دارند : میگل مونیوز ، تراپاتونی ، کرویف ، آنجلوتی ، رایکارد و گواردیولا

اولینه

م پپ و هم آنجلوتی در اولین سال حضور در تیمهای جدیدشان به نیمه نهایی رسیدند و رو در روی هم قرار گرفتند. این کار را فقط سه نفر دیگر انجام داده اند : هاینکس در رئال مقابل اسکالا در دورتموند در سال 98 ، مورینیو در چلسی مقابل بنیتز در لیورپول در 2005 ، گواردیولا در بارسا مقابل هیدینک در چلسی در 2009

مثل مونیوز
آنجلوتی در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا برای ششمین بار حضور می یابد تا با میگل مونیوز باربری کند . حالا مورینیو با 8 و فرگوسن با 7 حضور بالاتر از او هستند . کارلتو دو بار از این مرحله صعود کرده است . برای پپ پنجمین نیمه نهایی خواهد بود که دو تا از چهار بار قبلی را صعود کرد .

گربه سیاه
آنجلوتی هرگز مقابل بایرن پس از شش بازی رسمی نباخته است . همه بازیها در چمپیونزلیگ بودند که چهار برد کسب کرد : دو تا در میلان ، دو تا در مونیخ . دو تساوی هم کسب شد : یکی در میلان و یکی در مونیخ . همیشه کارلتو در مقابل بایرن صعود کرده است .