مرجع خبری رئال مادرید : از  یازده جام اروپایی که رئال مادرید برده است 9 تایش در سالهای زوج بوده اند و فقط دو تا در سالهای فرد.

رئال مادرید فصل را با 28 برد، 6 تساوی و چهار شکست در لالیگا، یک برد در کوپا، ده برد ، دو تساوی و یک شکست در چمپیونزلیگ به اتمام رساند که آمار خوبی به نظر می رسد. در مجموع آمار رئال شامل 39 برد، هشت تساوی و فقط پنج شکست است. از زمان حضور زیدان ، رئال مادرید 22 برد، سه تساوی و دو شکست عایدش شده است.

در این بازی طلسم سن سیرو و اتلتیکو حفظ شد اما رئال یک جام رویایی و به یاد ماندنی کسب کرد. رئال در تاریخش هرگز در سن سیرو نبرد و این بار هم در وقت قانونی به تساوی رضایت داد. زیزو هم در مقابل اتلتیکو به رکورد یک تساوی و یک شکست در وقت قانونی رسید و هنوز در دورن مربیگری در دربی مادرید پیروز نشده است.

رئال مادرید 500 بازی اروپایی در تاریخش داشته است. تیم 398 بازی در جام باشگاه های اروپا ، 64 بازی در جام یوفا ، 31 بازی در جام در جام ، 4 بازی در سوپرجام اروپا و 4 بازی در جام لاتینا داشته است.

رئال در این بازی برای سومین بار در مسابقات اروپایی در زمین بی طرف مقابل اتلتیکو قرار گرفت که برای بار سوم هم پیروز شد. بازیهای قبلی در ساراگوسا و لیسبون بود. رئال از بازیهای اروپایی خود با اتلتیکو پنج  برد، یک تساوی و یک شکست کسب کرده است. رئال در تاریخش 14 بار در فینال چمپیونزلیگ بازی کرده که یازده بارش را برده است.

28 می را می توان یک روز تاریخی برای رئال دانست. چرا که رئال مادرید دومین و یازدهمین قهرمانی اروپایی خود را در این تاریخ کسب کرده است.