مرجع خبري رئال مادريد : مطبوعات بین المللی با کنایه در مورد بایرنی که توپ را در اختیار داشت اما نتوانست رئال را شکست بدهد ، صحبت کردند . اکیپ نوشت :” کاسیاس در ده دقیقه پایانی سن ایکر بود . ”

بیلد :” پپ ، این گونه رویای سه جامه شدن می ترکد . بنزما ، بایرن را ویران کرد . تیم مونیخی در نیمه اول مالک بازی بود : 73 درصد تملک توپ و کرنر ها هم 9 در مقابل 1 . اما هیچ موقعیت گل واقعی نداشتند . رئال همان کاری را کرد که گواردیولا هشدار داده بود : ضد حملات خطرناک . بنزما با اولین شوت تیمش گل زد . کریستیانو ، برنده توپ طلا وقعیت های دیگری داشت اما به نظر می رسید که در بهترین سطحش نیست . ریبری ، برنده توپ برزنی در خواب ناز بود . ”

اکیپ :” بنزما به رئال برتری داد . مثلث خط حمله رئال موسوم به بی بی سی برای مهار حریف از ترکیب کنار رفتند . کریستیانو پس از مصدومیتش برگشت و بیل سرما خوره بود . بنزما ، رئال را برای بردن نیمه نهایی امیدوار کرد . کوئنت رائو تاثیرگذار بود و بنزما در دقیقه 19 گلزنی کرد . مودریچ مالک توپ بود و گلزنی کرد . په په دوئل ها را مبرد و کاسیاس در ده دقیقه پایانی سن ایکر بود . ”

گاتزتا دلوا اسپورت :” اولین راند برای رئال مادرید . بنزما ، بایرن را خنثی کرد . در حال حاضر به نظر می رسد که آنجلوتی توانسته با سبک مالکیت توپش گواردیولا را تحت تاثیر قرار بدهد تا این مربی برای اولین بار در برنابئو ببازد . بازگشت کریستیانو در یک ربع آغازین نیمه اول ثمر بخش نبود چرا که فقط بایرن بازی می کرد . رئال کمی دیر راه افتاد اما خیلی زود از جناح چپ با یک استارت بی نظیر از فضای پشت سر رافینیا استفاده کرد . کاسیاس یک غول بود و یک موقعیت بی نظیر را از گوتزه گرفت . ”

اوله :” کاسیاس فرمان می دهد . برتری جزئی به سود رئال مادرید . بایرن توپ را داشت اما نتوانست مقابل تیمی که خوب دفاع می کرد ، موقعیت گل داشته باشد . آنخل دی ماریا در گلزنی و حفظ توپ نقش مهمی داشت . ”

ال پایس :” رئال مادرید باد بایرن را خواباند . دو تیم بی نظیر . حالا دو تیم بی نظیر ، یکی قهرمان و دیگری پادشاه اروپا در بازی برگشت مقل هم برای فینالیست شدن می جنگند . آلمانی ها توپ را اختیار داشتند و رئالی ها با زره و کلاهخود سعی کردند که فوتبال سریع و بی اشتباهی را ارائه بدهند . رئال با نیروی استقامتی توانست که نتیجه ای مناسب را بگیرد که آسان نبود . ”

دیلی میل :” کریم بنزما به میزبان برتری داد . آنجلوتی و تیمش حس می کردند که می توانند بهتر از این باشند . موقعیت های دیگری هم برای رسیدن به فینال برای اولین بار از 2002 تا کنون وجود داشت . رونالدو و دی ماریا صاحب جدی ترین موقعیت ها بودند . بایرن خطرناک است و نباید در آلیانس مقابلشان وا داد . ”

اسپورت :” گواردیولا در مونیخ به دنبال انتقام است . رئال مادرید صاحب توپ و بازی بود اما رئال با قوای تهاجمی توانست که امیدوار باشد . گواردیولا سه شنبه در آلیانس فرصت دارد تا شرایط را عوض کند و نتیجه را برگرداند . بایرن با مالکیت توپ ، پرس ، فضاسازی خوش درخشید اما رئال با تنها موقعیتش خطرناک بود . ”

ال موندو دپورتیوو :” رئال اولین گام را برد . دو سبک کاملا متفاوت مقابل هم قرار گرفتند . بایرن مثل بارسا روی حفظ توپ اصرار ویژه ای داشت . رئال مادرید آنجلوتی خط دفاعی را با فکر ضد حملات بست . با آن چه در برنابئو دیدیم ، لیسبون به مادرید نزدیک تر است تا مونیخ .”

ال موندو :” بر علیه مدرنیزه . رئال مادرید سریع ، منسجم ، متحد و پر افتخار با برتری جزئی توانست که نیمی از راه برد را طی کند . گواردیولا دید که بنزما روی یک حرکت سریع دروازه اش را گشود و پس از آن ، په په موقعیت گل را از بایرن گرفت . اما وقتی که به نظر می رسید بایرن نزدیک شده است ، کاسیاس ظاهر شد . “