مرجع خبری رئال مادرید: پدر آخرین لحظه ی شکست پنج شنبه ی ولز به انگلیس نیل تیلور توپ بلندی را به محوطه ی جریمه ارسال کرد و این گرت بیل بود که بلند شد تا ضربه سر را به توپ بزند و تلاش کند تا یک حداقل امتیاز را برای تیمش به دست آورد اما با وجود نزدیک بودن توپ به دروازه و ایجاد ارتباط خوب با نیل تیلور بیل ضربه ی سر خود را با اختلاف زیاد به بیرون زد و ولز بازی را از دست داد.

عملکرد بیل در یورو 2016 خوب بوده است و ارزش خود واقعی خود را به همه نشان داد است اما آیا ولز باید انتظار خود را از تنها بازیکن کلاس جهانی خود پایین تر بیاورد؟
بدون شک گرت تا به اینجا خدای ولزی ها بوده و جای کوچکترین انتقادی را نگذاشته است اما گفتن این که او تا به این جا بهترین گرت بیل بوده است سخت است.

گرت بیل

بله او دو گل از سه گل ولز در این تورنمنت را به ثمر رسانده است و هر دو از روی ضربه آزاد بوده اند اما بیایید رک باشیم ؛ هر دوی این ضربات باید توسط دروازه بان ها دریافت می شدند و بیشتر ساخته ی دستپاچگی دروازه بان ها بودند تا درخشش بیل.

گرت بیل

درست است اگر ضربه را درون چهارچوب بزنید شایسته ی هر گل و اتفاق ثانویه ای هستید اما این گل ها نمی توانند این حقیقت را که بیل تا به اینجای تورنمنت خود اصلیش نبوده است را تیره کنند.

یورو 2016 فرصت خوبی است تا بیل خود را بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بسنجد و جهان او را از بهترین باریکنان خود بداند در رئال مادرید بیل همیشه زیر سایه ی رونالدو است و گل ها و عملکرد او تنها یک نمایش فرعی از کاریست که مرد پرتغالی انجام می دهد.

به عنوان مثال در بازی با گرانادا در آپریل 2015 بیل گل اول بازی را مقابل حریف زد اما رونالدو به سرعت پنج گل دیگر را برای اولین بار در دوران حرفه ای خودش به ثمر رساند و بعد از این اتفاق به نظر می آمد که بیل تمایل چندانی به شرکت در خوشحالی های رونالدو ندارد اما در ولز بیل آزادی بسیار بیشتری دارد او مورد توجه قرار می گیرد همه چیز دور او می چرخد و اوست که تیم را در خط حمله می راند.

hi-res-468a23c2405b8af7fc553ff80b6790fa_crop_exact

در بازی اول مقابل اسلواکی ، ولز تحت تاثیر حضور بیل بود اما این بازی بیشتر از یک شروع یورو 2016 برای بیل به شمارد نمی آید.

در بازی با انگلیس او کمی بهتر از بازی قبل نشان داد اما توسط انگلیسی ها اذیت شد و در ساخت یا به ثمر رساندن گل در جریان بازی ناموفق بود.

ولز عقب نشست و دفاع عمیقی را آغاز کرد و چشم به ضد حملات گرت بیل داشت اما آن لحظه هرگز فرا نرسید و به عنوان یک تهدید هجومی بیل واقعا گم شده بود و کریس اسمالینگ و گری کیهیل کاملا بر او چیره شده بودند و سهم بیل در این بازی بیشتر برای گفته های او پیش و پس از بازی درباره ی غرورو افتخار بیشتر ولز از انگلیس در یاد ما می ماند.

hi-res-2dfff195d47b1ca56f616849c1be1e20_crop_exact

دو بازی را انجام داده است و بیل هنوز منتظر لحظه ای خاص است لحظه ای که بیل در تورنمنت های بین المللی بزرگی خود را به همه ثابت می کند و گرت حالا فرصت خوبی برای نشان دادن خود واقعی اش را در تولوز و در بازی مقابل روسیه دارد یک امتیاز هم می تواند ولز را به دور بعد ببرد و روسیه واقعا عملکرد نه چندان خوبی را در یورو 2016 ثبت کرده است و نی تواند بهترین فرصت برای بیل باشد تا از خود دفاع کند و بیل واقعی را به نمایش بگذارد ؛ بیل دور مقدماتی و بیلی که با لباس سفید در لالیگاه دیده ایم.

بیل تا به اینجا فقط خوب بوده است اما این بازیکنی است که می تواند عالی باشد.

سام پیلگر