مرجع خبری رئال مادرید :به نظر نمی رسد در ترکیب جدید رئال مادرید بجز اضاقه کردن دو یا سه مهره کلیدی که زیدان ؛ با توجه به اینکه احساس کند در چه پستی نیاز به تعادل بیشتر و یا افزایش کیفیت است ، شاهد تغییرات چندانی باشیم . هرچند میتوان این را هم مد نظر داشت که اخیرا در چمپیونزلیگ قهرمانی را نصیب خود کرده اند.
با این حال ، در بعضی پست ها بطور واضحی شاهد ترافیکی از بازیکن هایی با خلق و خویی تهاجمی هستیم.
زیدان در اولین نیم فصلش زیاد دنبال تغییر در ترکیب تمیش و استفاده از سیستم چرخشی نبود ولی به نظر می رسد از آن جایی که رئال در فصل بعد در پنج جبهه باید رقابت کند ، این روش را باید عوض کند. با اطمینان میتوان گفت که وی ترکیب مورد علاقش را تقریبا انتخاب کرده و ایسکو جایی در آن ندارد.

از همان ابتدای فصل قبل که بازیکن مورد علاقه ی مربی واقع نشد ، بازیکن بازیساز رئال زمان سختی را داشته و برای اینکه به دوران اوج خودش بعنوان بازیکن درجه یکی برگردد هم مدت زمان زیادی در تیم احتیاج دارد ؛ اما نکته ایی که در این مورد وجود دارد اینست که وی دیگر مهره ی حیاتی و مهمی برای تیم تلقی نمیشود و به نظر نمیرسد که او بتواند توانمندی سابقش را به این زودی ها بدست بیاورد.

بهترین دورانش

از سال 2013 که ایسکو از مالاگا به رئال آمد ، در اولین فصل حضورش قهرمانی اروپا را بدست آورد ؛ هرچند که بعنوان بازیکنی در ترکیب ثابت نبود و عملا بطور یار تعویضی به تیم کمک میکرد. با این حال ، در سن 21 سالگی ایسکو نقش مهمی را در زمان بازیش برای تیم ایفا می کرد و پیوسته در حال پیشرفت بود.

در آخرین فصل حضور آنجلوتی ، مصدومیت پی در پی مهاجمان و جابجایی هافبک ها ، مربی ایتالیایی را وا داشت تا از سیستم مورد علاقه خودش ، همان 4-2-2 ، بجای چرخش در بین 3 هافبک میانی اش استفاده کند و این فرصت بسیار خوبی را برای ایسکو بوجود آورد تا بتواند خودی نشان دهد .
بازی کردن در گوشه چپ تیم ، عملکرد کم نقص ، و مکمل کردن نقش خامس در طرف مقابل یعنی سمت راست ، فضایی در تیم مهیا کرده بود که موقعیت سازی زیادی انجام میشد و این دو بازیکن بعنوان دو بازیساز کمک فراوانی به تیم میکردند.
بصورت بسیار واضحی شرایط خیلی مناسبی برای ایسکو فراهم شده بود که موقعیت خود را در رئال تثبیت کند و این سبک بازی تعادل خوبی به تیم داده بود. این در حالی بود که او در سمت چپ مارسلو را پشت سر خود داشت که فضای همان سمت تیم را کامل در اختیار داشتند و با این همکاری ، ایسکو توان این را داشت که مانور هایی به سمت مرکز زمین داشته باشد که این همان کار مورد علاقه اش بود .
3700 دقیقه بازی برای تیم در فصل 2014 – 15 بهترین و بیشترین حضور ایسکو در رئال محسوب میشود . حضوری بیشتر از خامس ، بنزما و راموس.

بدترین دوران

بازی کردن کمتر از 1000 دقیقه ، تعویض شدن در 13 بازی از 21 بازی و تنها دو حضور 90 دقیقه ایی را قطعا میتوان بدترین فصل برای ایسکو شمارد.
برخلاف بودن در لیست 11 نفره در اولین بازی فصل ، ایسکو دیگر هیچگاه نه انتخاب اول بنیتز و نه زیدان بود ؛ خامس اکثرا به وی ترجیح داده میشد و بعد از نشستن وی بر روی نیمکت در ال کلاسیکو ، عملا فصل ایسکو از هم پاشیده شد.
بازی شوکه کننده ی وی در ال کلاسیکو که به دلیل اخراج شدنش در پی خطای مسخره روی نیمار ، نیم ساعت بیشتر طول نکشید در حالی که بعنوان بازیکن تعویضی به داخل آمده بود و تیمش در حال باختن بود را، نیز میتوان بعنوان تاییدی بر بدترین فصلش گمارد.

برخورد ناشایست وی با بنیتز و رفتار بی میل و ناامیدانه وی پس از تعویض شدنش با کروس ،که در اغلب باشگاه ها برای او به جریمه مالی و عذرخواهی از عموم ختم می شد ، ضربه ی وی به نیمار هم بجای خودش ؛ تنبلی و خودخواهی وی درعملکردش در زمان بنیتز از جمله دست آورد هایش در این فصل بودند.هرچند زیرنظر زیدان هم چندان تغییری در رفتارهای وی حاصل نشد تا برای بار چندم رفتار حرفه ای اش زیر سوال برود.
نتیجه ، خط خوردن وی از لیست تیم ملی اسپانیا بود که همانا مستحقش بود.
در حال حاضر نقشش در تیم ملی را نولیتو برعهده گرفته و همچنین لوکاس وازکز که هرچند کمتر از 1000 دقیقه بازی کرد برای رئال مادرید ، اما حضوری موثر و قابل تحسین ارائه کرد و کاری کرد که لیاقت حضور در تیم ملی را داشته باشد.

آینده ایسکو ؟
در اینکه وی بسیار هافبک توانمندی است هیچ شکی وجود ندارد و قطعا حضور مستمر وی در یک تیم میتواند استعدادهای وی را بعنوان جوانی 24 ساله بیشتر و بیشتر شکوفا کند . اما در اینکه جایی برای وی در تیم وجود داشته باشد ابهامات زیادی است. اما طبق شایعاتی که مطرح است ، تیم ایتالیایی یوونتوس خواهان حضور ایسکو در تورین میباشد و این انتقال میتواند هم برای یووه هم ایسکو بسیار مفید باشد.

مقاله: کارل مچت

ترجمه: علی محمدی