مرجع خبری رئال مادرید: هافبک جوان فرانسوی، پل پوگبا استعداد خود را به تمام جهان نشان داده اما با عملکرد خود در یورو ثابت کرد که در حال بلوغ است و هنوز برای پا به توپ شدن در برنابئو آماده نیست.

یورو 2016 ارزش واقعی پوگبا را نشان داد و در حالی که در آغاز یورو انتظار این را داشتیم که پوگبا تبدیل به رهبر فرانسه می‌شود اما در کل تورنمنت او زیر سایه‌ی دیمیتری پایت بود و حتی جایگاه خود در ترکیب اصلی تیم را متزلزل دید.

عملکرد سینوسی پوگبا در یورو کاملا ثابت کرد که مرد 23 ساله‌ی تیم یوونتوس برای بازی در بهترین تیم دنیا باید حداقل سالی دیگر در یووه بماند و سعی کند به بلوغ کامل برسد.

روحیه‌ی پوگبا جنگنده‌ست و او همه چیز می‌خواهد و آن‌ها را زودتر و زودتر می‌خواهد. او در سن کم خود اذعان داشت که به دنبال توپ طلاست و البته به دنبال تغییرات اساسی و انقلاب در پست هافبک وسط.

“وقتی میگم که می‌خوام تبدیل به افسانه بشم بعضی مردم میگن اون زیاده خواه‌ـه اما برای من این یه چالشه.”

paul-pogba_1uijuelydvlt11lkxhe3paw36r

رئال اما مانند دیگر تیم‌ها پوگبا را زیر نظر دارد اما او هنوز جوانی‌ست که امید ستاره شدن دارد و باید بداند که انتظاراتی که از او در برنابئو دارند متفاوت تر از انتظاراتی‌ست که یووه از او دارد.

زین الدین زیدان اما بهتر از همه درباره‌ی پوگبا می‌‌داند زیرا روزی خودش در این جایگاه بوده و البته زیدانی که بهترین هافبک عصر مدرن و یا حتی بهترین هافبک تاریخ است در سن 23 سالگی در بوردو بازی می‌کرد و بزرگترین افتخار او اینترتوتو کاپ بود.

دیگر هافبک مدرن فرانسوی، میشل پلاتینی نیز در 23 سالگی در نانسی بازی ‌می‌کرده و علارغم بازی‌های خوب در تیم ملی تنها به جام حذفی فرانسه دست پیدا کرده بود.

واضح است که در این سن پوگبا به راحتی از هر دو ستاره‌های خط هافبک فرانسه جلوتر است.

France's midfielder Paul Pogba passes the ball during the friendly football match between France and Cameroon, at the Beaujoire Stadium in Nantes, western France, on May 30, 2016. / AFP / FRANCK FIFE (Photo credit should read FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)

آرسن ونگر مربی فرانسوی آرسنال در مصاحبه با سایت Konobini.com درباره‌ی پوگبا چنین می‌گوید

” توقعات از پوگبا خیلی زیاده. او تازه 23 ساله‌ست و خیلی مشکله که رهبر فرانسه بشه. بازیکنانی مثل پلاتینی و زیدان هم در سن او مورد انتقاد بودند. پوگبا هنوز در حال یادگیریه.

امیدوارم که وقتی 26 سالش شد بازیکن بزرگی بشه بازیکنی رو نمی‌شناسم که در 23 سالگی فرانسه رو رهبری کنه.اون در حال بلوغه و این یه تست که از هر بازیکن بزرگی گرفته میشه و نیاز به زیرکی داره. اگه همه چیز عادی پیش بره اون بازیکن بزرگی میشه.”

اگر او کیفیت خود را ارتقا دهد و روحیه‌ی خود را بهتر و بهتر کند خبرهای خوبی برایش در راه است!