مرجع خبری رئال مادرید: اولین گروه بازیکنان رئال مادرید برای تمرینات پیش فصل به باشگاه بازگشته اند در حالیکه اکثریت آن ها بعد از پایان آخر هفته بازمی گردند تا برای بازی های جام قهرمانان جهان در مقابل پاری سن ژرمن و چلسی آماده شوند.

پیش فصل اما بهترین فرصت برای بازیکنان جوانی ست که منتظر فرصت بازی برای ثابت کردن خود هستند و اگر خود را در پیش فصل نشان ندهند فرصت زیادی را برای رسیدن به ترکیب اصلی در ادامه ی سال ندارند.

پیش فصل همچنین فرصت خوبی برای بازیکنان جدید تیم است تا با هم تیمی های خود آشنا شوند و سعی کنند جای مشحصی در ترکیب پیدا کنند.

آلوارو موراتا جزو هر دو دسته است او که بعد از 2 سال بازی در یووه تابستان امسال دوباره پیراهن سفید پوشیده است.

23 سال دارد و به تیم اول خود بازگشته تا امید خود برای تبدیل شدن به بازیکنی بزرگ را در پیراهن قهرمان لیگ قهرمانان سال گذشته به فرجام برساند.

تمامی معیارهای فوق موراتا را در هفته های آینده دیدنی کرده است.

بازگشت

رئال مادرید با استفاده از شروط قرارداد فروش موراتا به یووه جوان خود را به تیم بازگرداند و خیلی ها معتقد بودند که رئال به دنبال فروش بی درنگ او به قیمتی بالاتر است اما موراتا در تیم ماندنی شد و پیشنهادهای هنگفت دیگر تیم ها توسط رئال پس زده شد.

موراتا که در سال 2015 برای یوونتوس را به عنوان سومین انتخاب برای خط حمله به پایان رساند با این حال موفق شد گل یووه در وقت های تلف شده ی فینال جام حذفی را به ثمر برساند و در یورو 2016 اما مهاجم اصلی اسپانیا بود و سه گل در مرحله گروهی به ثمر رساند اما در بازی با ایتالیا مثل کل تیم بد بود و در کل، تورنمنت بدی را نگذراند.

حالا او در رئال رقابت بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی نسبت به یووه دارد جایی که در آن بیشتر از 1500 دقیقه بازی کرد.

بنزما

سه مهاجم اصلی رئال در حین آمادگی به میزان زیادی نزد زیدان دست نخوردنی هستند.

بنزما اما رقیب بزرگی را در کنار خود می بیند؛ آلوارو موراتا. ذکر شد که در حین آمادگی بنزما جای ثابتی در ترکیب اصلی دارد اما در حین آمادگی…

متاسفانه بنزما تنها 58 درصد از فصل پیش را در ترکیب اصلی بود و به دلیل مصدومیت بخش زیادی از فصل را از دست داد.

بنزما که در یورو 2016 حاضر نبود باید برای آتش کردن آماده باشد.

کریم مهره ی ارزشمندی برای وایکینگ هاست و بازی او در حملات باز بسیار چشم نواز است و ی تواند در هر لحظه توپ را به درون محوطه براند یا توپ را ارسال کند و یا حتی به عقب پاس بدهد.

عملکرد شگفت انگیز بنزما در فصل گذشته با زدن 1 گل در هر 93 دقیقه او را بهتر از هر آماری معرفی می کند البته زدن تنها 28 گل با توجه به این آمار نگرانی نبود آمادگی و سلامت او را بیشتر می کند.

hi-res-5895c5ebc2c019a1607cbadff40c4e1d_crop_exact

موراتا

موراتا مهاجمی مثل بنزما نیست و در حال تکمیل کردن بعضی صفات خود است که می تواند کلید موفقیت رئال باشد.

وظیفه اش این است که در محل هایی باشد که راه نفوذ برایش بازتر است. کلید شخصیتی موراتا این است که با جدیت به جناحین خط دفاعی نفوذ می کند و هم برای هافبک ها فضاسازی می کند تا از زیر فشار خارج شوند هم در مرکز فضاها را برای دیگران باز می کند تا توانایی هایشان را نشان دهند.

تفکرات موراتا بعلاوه ی میل غریزی کریستیانو رونالدو به حرکت به مرکز و استفاده از موقعیت ها می تواند زوج مهارنشدنی را بسازد.

موراتا در هوا مثل بنزما خوب و یا حتی بهتر از اوست اما مهاجم رعدآسا و سریع نیست بلکه به مدافعان نزدیک می شود و با استفاده از غریزه و چابکی خود فرصت های زیادی را در محوطه ی شش یاردی به دست می آورد.

موراتا اما نقاط ضعفی نیز دارد…

او باید تلاش کند به جای استفاده از دو ضرب توپ در محوطه سریع تر شوت بزند و البته باید ثبات بیشتری در بازی خود پیدا کند تا بتواند خود را در ترکیب اصلی رئال جای دهد.

hi-res-cc6a6f01c2d1b0fdb79a7352173115b7_crop_north

لالیگا

درست است که رئال به دنبال لیگ قهرمانان نیز هست اما هدف این فصل آن ها بازگرداندن تسلط خود بر فوتبال داخلی اسپانیا و مشخصا لالیگاست چیزی که در دهه ی گذشته توسط بارسلونا از آن ها گرفته شده است، به دست آوردن یک قهرمانی در هشت دوره ی اخیر لالیگا سند معتبری برای اثبات این موضوع است و وظیفه ی اصلی زیدان در فصل پیش رو کسب قهرمانی در لالیگاست.

حالا این 38 بازی لالیگا محک بزرگی برای توانایی بازیکنان و تاکتیک های مربی است تا خود را بار دیگر در صدر اسپانیا ببینند.

آیا موراتا می تواند در این راه به تیم کمک کند و این محک را پشت سر بگذارد؟ کدام بازیکن بدون داشتن کلاس جهانی می تواند تیم را به پیروزی برساند؟ بله او می تواند.

با گسترش توانایی های فنی و افزایش گل زنی موراتا می تواند گزینه ی مناسبی برای جایگزینی کریم بنزما باشد و البته رئال در گذشته از ترکیب 2-4-4 نیز استفاده کرده و شاید با مصدومیت رونالدو موراتا مهاجم دوم رئال در سوپرکاپ اروپا باشد و در کنار بنزما توپ بزند.

4-4-2 احتمالی رئال مادرید

4-4-2 احتمالی رئال مادرید

بنزما در فرانسه آزادانه به چپ حرکت می کرد و این موضوع نیز انتخاب تازه ای برای زیدان فراهم می آورد.

حالا تمام نگاه ها به موراتاست و در رئال او دردسرها و سختی های بیشتری از دوران بازی در یوونتوس پیش رو دارد و برای استفاده از استعداد خود باید بجنبد و خود را در پیش فصل ثابت کند تا نشان دهد لیاقت اعتماد رئال را داشته و می تواند مهره ی موثری برای بهترین تیم جهان باشد.

پیش فصل برای موراتا بسیار مهم است…

-کارل ماچت