مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال در اولین کنفرانس مطبوعاتی فصل جدید شرکت کرد. وی پس از اولین جلسه تمرینی در مونترال با خبرنگاران صحبت کرد.

شروع رئال چطور است ؟ ” عالی. امروز اولین جلسه تمرین را داشتیم. خوشحالیم که برگشتیم و دوباره تمرین می کنیم. می دانیم که هنوز بسیاری از بازیکنان حضور دارند اما خوشحالم که با بازیکنان تمرین می کنم.”

موراتا:”مثل بقیه بازیکنان است. باز می گردد و از این بابت خوشحالم. یکی مثل بقیه است. می داند که شرایط رئال چطور است. خوشحالم که می بینم آلوارو در کنار ماست. ببینیم چه می شود. ترکیب خوبی داریم و همه مهم خواهند بود. آلوارو هم یک بازیکن مهم در ترکیب رئال خواهد بود.”

درخواست خاصی از مدیر داشتید ؟ ” مهم این است که تلاش کنیم. ده روز فرصت داریم تا در این جا تمرین کنیم. پس از این ده روز سه بازی انجام خواهیم داد و این خیلی مهم است. پس از آن آرام آرام در مورد مسائل تصمیم می گیریم و ببینیم چه می شود.تا 31 آگوست نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. هر تیم در هر لحظه شانس هایی دارد. از تیمی که داریم راضی هستیم و توانستیم چمپیونزلیگ را ببریم.”

مونترال:” با باشاه موافق هستم. می توانستیم به مکان های دیگری برویم اما افتخاری است که این جا هستیم. یک  کشور بی نظیر که می توانیم در محل تمرینی خوشایند با تجهیزاتی بی نظیر کار کنیم.”

پوگبا :” از داشته هایم راضی هستم. سخت است که بهتر از این شویم. پل را دوست دارم. عالی است اما این طور نیست که فقط او را بخواهیم. همه تیمها بازیکنان بزرگ را می خواهند. در حال حاضر او در یووه توپ می زند. من فعلا به بازیکنانی فکر می کنم که در تمرینات ما نیستند و استراحت می کنند اما وقتی یورو برگزار می شود همین است. تلاش می کنیم به بهترین شکل برای بازی سوپرجام اروپا مقابل سویا آماده شویم که بازی بسیار بسیار مهمی برای ماست.”

تمرین پرفشار در اولین روز:”سعی کردیم که بازیکنان آرامش داشته باشیند. این اولین تمرین بود. سفری طولانی داشتیم و کم خوبی بودیم. تمرینات سخت تر از این هم خواهیم داشت (می خندد).”

در این تابستان با خامس صحبت کردی؟ ” نظرم در مورد خامس هم عوض نشده است. او بازیکن رئال است. سه شنبه آینده با مودریچ و راموس بر می گردد و مثل بقیه با او صحبت می کنم. نمی گویم که خامس فیکس خواهد بود اما بازیکن مهمی است. درست است که رد فصل قبل زیاد بازی نکرد اما من این طور ناه نمی کنم که بازیکنی فیکس است یا نه. مسلما او هم شانس خودش را دارد. ترکیب بزرگی داریم و انتخاب مشکل است اما سعی می کنیم بهترین ترکیب را مورد استفاده قرار دهیم.”

به خسه توصیه می کنید جدا شود؟”شرایط مشکلی است. ترکیب گسترده ای داریم و مشکل است که یک مربی در رئال بازیکنان را انتخاب کند. من همچنین دوست دارم که از بازیکنان آکادمی استفاده کنم. برخی مثل موراتا، لوکاس و کارواخال می روند و بر می گردند. چرا به بازیکنان آکادمی مستقیما شانس ندهیم؟ به هر صورت ترکیب گسترده ای داریم و راضی هستم. به همه بازیکنان در بازیهای پیش رو نیاز داریم. خسه بازیکنی از تیم است. پاسال زیاد بازی نکرد. من بازیکن رئال هستم و دوستش دارم اما اگر عضوی از خانواده اش بودم به او می گفتم در تیمی باشد که بتواند بازی کند اما من مربی رئال هستم و دوست دارم بهترین ها را داشته باشم. ببینیم چه می شود … اما از او راضی هستم. به کیفیتش واقفم.”

چرا خودت در لیگ آمریکا بازنشسته نشدی؟ ” من می خواستم فوتبالم را در رئال تمام کنم هر چند ه پیشنهادات زیادی داشتم. راستش لیگ آمریکا را زیاد دنبال نمی کنم. من روی تیم خودم تمرکز دارم و برایم لالیگا مهمتر است.”