مرجع خبری رئال مادرید : شرایط شانه خامس پزشکان رئال را نگران کرده است. این بازیکن تصمیم گرفته که جراحی نکند و به درمان سنتی روی بیاورد . میکل آرامبری، یکی از اعضای کادر پزشکی رئال یکی از متخصصان چنین مصدمیت هایی است که در مورد تصمیم بازیکن تردید دارد. مصدومیت خامس در بازی مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ مقابل رم آغاز شد  و تا کوپا آم.ه ریکا ادامه داشت.

خامس در کوپا با وجود مصدومیت شانه تا نیمه نهایی بازی کرد. پکرمن، سرمربی کلمبیا پیش بینی کرد که این بازیکن باید جراحی شود. با آن که رئال اصرار به عمل جراحی داشت اما خامس بدون توجه به پزشکان رئال به تعطیلات رد میامی رفت. او نه تنها جراحی نکرد بلکه بی خیال مصدومیتش در سواحل فوتبال و والیبال بازی کرد. مسئله ای که مسئولان رئال را ناراحت کرده است.

رئالی ها نمی خواهند اتفاق کاکا در سال 2010 تکرار شود. این بازین پس از مسابقات جام جهانی با بی خیالی به تعطیلات رفت و بعد از بازگشت به تعطیلات جراحی کرد و هفت ماه از میادین دور بود.

دکتر خوزه گونزالس، کارشناس پزشکی آس در مورد شرایط خامس گفت :” در مورد شرایط مصدومیت خامس، مشکلش با مشکل شانه راموس مقایسه می شود اما این دو مصدومیت کاملا متفاوت هستند. این بازیکن در تعطیلات بدون محدودیت تمرین کرد و به نظر می رسد مشکلش از نظر پزشکی چندان جدی نیست  چرا که حرفه ای نیست که به تعطیلات بروی و بعد از آن بگویی مشکل داری و باید جراحی شوی. از سویی دیگر در کادر پزشکی رئال یک متخصص مصدمیت شانه یعنی دکتر آرامبری وجود دارد.”