بارسلونا 0-4 بایرن مونیخ! بارسا له شده در یک تمرین برای بایرنی ها که به اشتباه در زمین مسابقات برگذار شده بود.
این یعنى خوشبختی ابدی برای یک مادریدیستا!
اما دقیقا 24 ساعت بعد به ی همزاد پنداری دردناک تبدیل شد! رئال لوای جوانو دست کم گرفته بود و زبان رئالی ها قاصر از صحبت.
و فینال تمام آلمانی.
تیم فصل سوم مورینیو که فصل قبل بهترین لالیگا تاریخ اسپانیا رو فاتح شده بود و بارسلونا رو در نوکمپ زمین گیر کرده بود حالا در فصل آخر مورینیو از لیگ قهرمانان حذف شده و قافیه لالیگا رو برای خودش تمام شده میدید!
اما براستی چرا!؟
رئال مادرید در تابستان قبلش فقط لوکا مودریچ از تاتنهام تاتنهام رو در آخرین لحظات جذب کرده بود که به معنی عدم آمادگی این بازیکن برای فصل پیش رو بعد از کش مکش ها میشه دونست!
رئال از اسین و آربلوا در دفاع راست استفاده میکرد که بی شک علت آن قبل از مسائل فنی، وفاداری به مربی بود و در لحظات مصدومیت ایکر کاسیاس جانشینی براش نداشت!
در حالی که هواداران تیم فصل قبلو کامل ترین تیم میدونستن و بی نیاز از خرید در نیم فصل دوم عملکرد ضعیف په په به عنوان دفاع وسط سوم و نداشتن آلترنیتیو برای آلونسو که حالا خستگیو توی ساقاش حس میکرد و عدم کارایی مودریچ خرید آن فصل (با وجود درخشش بی نظیرش در فصول قبل و بعد از آن فصل) باعث ناکامی های پیاپی میشد!
تعویض فینال کوپا که کونترائو خارج و آربلوا داخل شد ضعف آشکار رئال در نیمکتو نشون میداد.
مورینیو که خواستار خرید بیل شده بود درحالی در برابر دورتموند در بازی رفت دیماریا رو به علت عدم آمادگی جسمانی روی نیمکت نشوند که نیاز مبرمی به بال کناری بازی ساز و خلاق و سریعی داشت! شاید دلتنگ بیل شده بود. خدیرا هیچ خلاقیتی نشون نمیداد. جایگزین مناسبی نداشت و رئال یک فلج تمام عیار در برابر تیم های بسته بود. جدا از ضعف نیمکت و جایگزین ها باید به بی انگیزگی شدید بخش زیادی از تیم (شاید همه جز کریستیانو) اشاره کرد.
هرفصل خرید های جدید نشان به چالش کشیدن بازیکنان فیکس و ایجاد انگیزه برای تمامی کادر باشگاه برای حفظ جایگاهشون هستن.
رئال مادرید نیازمنده یک هافبک دفاعی تخصصی (شاید وایگل از بورسیا) و جایگزینی ایسکو با یک ذخیره با انگيزه برای کریستیانو که حالا نیاز به استراحت بیشتری داره، است! رئال باید خلا خروج ناچو رو با یک مدافع مطمئن تر و چند پسته که قابل اتکا باشد و فاجعه 4-0 برابر اتلتیکو تکرار نشود رو پر کند.
خرید نکردن اشتباهیست که نباید تکرار شود خصوصا که حالا از خرید محروم میشویم نیاز به یک دفاع کنار دیگر نظیر دیشیلیو که هم توان بازی در چپ و هم راست را داشته باشد داریم. امید است که موراتا تنها خرید تیم نباشد

محمد مهدی سالاری