مرجع خبری رئال مادرید: پیش فصل برای تمام تیم های اروپایی رسیده است و حالا آماده ی بازی با تیم های بزرگ و تورهایی در نقاط مختلف دنیا هستند. تمرین های جدی آغاز می شود تا آمادگی بازی کسب شود و تمرینات و کارهای تاکتیکی نیز صورت گیرد.

تمرینی همیشگی و بامزه بازی در فضای کوچکتر و با بازیکنان کمتر و البته لمس توپ های بیشتر است که نه تنها قدرت بدنی بازیکنان را می آزماید بلکه سرعت و عکس العمل بازیکنان نیز  بیشتر می شود

در این مقاله به بررسی تیمی 5 نفره از رئال مادرید می پردازیم که در این نوع بازی در فضای کم درخشش بیشتری دارند

کیلور ناواس

دروازه بان ها زمین کوچکتری دارند و به همین دلیل رفلکس های سریعی را در شوت های نزدیک نیازمندند و باید بازی را نیز سریع به جریان بیاندازند.

کیلور ناواس یکی از بهترین دروازه بان های حال حاضر دنیاست او مهار های بی نظیری را با دو دست و دو پای خود انجام می دهد و سرعت بالایی در بازگشت و دفع توپ های ریباند دارد به راحتی بهترین دروازه بان تیم است. دروازه بان کاستاریکایی هنوز مصدوم است و البته کوپا آمه ریکا را نیز از دست داد و کم کم دارد به آمادگی باز می گردد و اولین انتخاب رئال برای دفاع از دروازه است.

2941

سرجیو راموس

تیم پنج نفره نگران عملکرد تدافعی نیست زیرا بازیکنی دارد که می تواند در لحظات حساس حرکات شجاعانه ای انجام دهد و آن سرخیو راموس است.

خصوصیت مهم دیگر راموس رابطه ی او با دیگر بازیکنان است و او فردی است که می تواند تیم را در شرایط سخت محکم نگاه دارد. راموس از مدافعان خاص تاریخ است و به شدت به خط حمله کمک می کند او بازی ساز باهوشی است و البته به دنبال گلزنی نیز هست و دقت ضربات او از هر مدافع دیگری بیشتر است. راموس قاعدتا باید مدافع تیم باشد اما او به همان میزان که مدافع است، مهاجم نیز می باشد.

3108512_heroa

لوکا مودریچ

انعطاف پذیری موقعیت های بازی مودریچ کلید درخشش اوست. اگر بخواهیم دو هافبک برای تیم انتخاب کنیم این دو باید شوت های خوبی بزنند بازی ساز باشند و البته در کار دفاعی نیز شرکت داشته باشند؛ خوب مودریچ هست!

هافبک کروات کامل ترین مرد ترکیب رئال مادرید است؛ او فقط هافبک وسط رئال نیست او به عنوان یک بازی ساز عمل می کند او توپ های حریف را قطع می کند و می تواند بازی را به خوبی باز کند او تمام زمین را پوشش می دهد و به باز پس گیری توپ کمک زیادی می کند و در مقابل راموس به آغاز حمله کمک زیادی می کند.

مودریچ تصمیم گیرنده و دیکتاتور ریتم بازی است و البته در پیدا کردن فضای خالی دفاع حریف بی اندازه خوب است شوت های او بی نظیر است و سرعت و حرکات او نیز زبانزد می باشد مودریچ باید در ترکیب باشد، چه در یازده تا و چه در پنج تا.

ایسکو

بعد از انتخابی قطعی برای بهترین هافبک رئال گزینه های زیادی برای انتخاب هافبک دوم داریم اما بهترین های ترکیب اصلی رئال در تیم پنج نفره جایی ندارند.

ایسکو به این دلیل جلوتر از کریم بنزما و خامس رودریگز و حتی تونی کروس قرار می گیرد زیرا به همان میزان که بازیساز است تمایلات هجومی نیز دارد و البته تکنیک بی مثال او در مناطق کوچک و تنگ به کمک می آید.

ایسکو در ضرب اول بی اشتباه است و از هر دو پا استفاده می کند و یک دو های خوبی را تشکیل می دهد تمام نیازها برای یک مهاجم تاثیرگذار در چنین بازی ای.

Real Madrid CF v Cordoba CF - La Liga

کریستیانو رونالدو

بدون شک آخرین جایگاه تیم برای اوست؛ گل زن، یک هیولای شوت بی رحم کسی که تیم ها را یکی یکی از سد راه کنار می زند.

او در هر بازی 6 شوت می زند و این نیاز به زمان بندی دقیق، هوش ذاتی و البته غریزه ای قوی دارد تا بازیکنان رو به رو، فاصله با دروازه و میزان نگه داشتن توپ در چند صدم ثانیه بررسی شود و بهترین تصمیم گرفته شود.

قدرت و سرعت غریزی او نیز به کریس کمک زیادی می کند اما مهم ترین قابلیت او توانایی برای تصمیم گیری شوت زدن و شوت های پشت سر هم است که می تواند برای هر تیمی خطرساز شود.

نیمکت

مارسلو با توانایی های بی نظیر در یک در برابر یک ها بهترین گزینه برای نیمکت است او نه تنها در یک در برابر یک های دفاعی خوب عمل می کند بلکه با تکنیک برزیلی خود می تواند در حمله نیز بدرخشد و البته با سرعت و پاس های خود نیز بازی سازی کند.

خامس رودریگز نیز گزینه ی نیمکت ما برای خط هافبک است. او گلزن تر از ایسکو است اما توانایی زیادی در حرکات تک ضرب ندارد و از حملات سریع استفاده نمی کند

کریم بنزما مهاجمی است که راه را به سوی دروازه باز می کند و قدرت بدنی و از خودگذشتگی او بازی او را درخشان تر می کند.