مرجع خبری رئال مادرید: فصل جدید لالیگا در آخرهفته ی پیش رو از راه می رسد و رئال مادرید امیدوار است تا آغازی مثبت را تجربه کند. از لحاظ فردی آن ها مهره های لازم برای هر موفقیتی را در اختیار دارند و از لحاظ تیمی نیز زیدان حالا به خوبی هر بازیکن را می شناسد و این اولین تورنمنتی است که او از آغاز آن مربی لوس بلانکوس بوده است.

در ترکیب مادریدیستاها ستارگان زیادی را می بینیم اما به راستی کدام یک از آن ها برجسته ترند؟ در این مقاله به بررسی بازیکنانی پرداختیم که در فصل آینده موفق می شوند فصلی فراموش نشدنی از لحاظ فردی برای خود رقم بزنند و البته به بازیکنانی می پردازیم که فصل خوبی را پیش روی خود نمی بینند.

خوب‌ها، بخش اول: مدافعان

ترکیب دفاعی مادرید مانند فصل پیش است و بازیکنی اضافه یا کاسته نشده است البته به جز بازگشت فابیو کوئنترائو پرتغالی از موناکو. به نظر نمی آید که کوئنترائو موفق نشود پیشرفت زیادی را تجربه کند و بتواند جای مارسلو را بگیرد.

مارسلوی برزیلی یکی از بهترین بازیکنان مادریدی ها در فصل گذشته بود و به جرات می توان گفت او مطمئن ترین مدافع لوس بلانکوس است اما دفاع رئال از حضور دو مرد دیگر نیز سود زیادی برده است؛ کاسمیرو که تبدیل به لنگری مطمئن برای خط هافبک شده است و کیلور ناواس کاستاریکایی که قهرمان برنابئوست.

ناواس در تمام تابستان از مصدومیت رنج می برد و فینال سوپرکاپ اروپا نیز از دست داد اما زمانی که از مصدومیت بازگردد مطمئنا دوباره راه خود به ترکیب اصلی را می یابد. او واکنش های خارق العاده ای دارد و شجاعانه تک به تک ها را مهار می کند و البته مهم تر از همه دارای ثبات است؛ شاید این ها بیشتر از این که ناشی از توانایی های فنی او باشد ناشی توانایی های ذهنی و روحیه ی جنگنده ی مرد کاستاریکایی است.

hi-res-1908f6da36f9e0417bb83afab271541f_crop_exact

کیلور با ارتقا بازی خود به دروازه بانی جهانی تبدیل شده است و دروازه ی رئال را در دوران بعد از ایکر کاسیاس مستحکم نگاه داشته است. عملکرد خوب او باعث شده تا رئال قید خرید داوید دخیا را بزند و حالا او شایسته ی احترامی بسیار زیاد در برنابئو است. کیلور مهم ترین کلید رئال برای کسب قهرمانی در لالیگاست.

خوب‌ها، قسمت دوم: حمله

بی بی سی برنابئو هر تیمی را از سد راه بر می دارد و آن ها تنها کمی ثبات و البته پایبندی به تاکتیک های تیم را نیاز دارند و اگر این موارد چاشنی بی بی سی شود رئال می تواند خود را فاتح لالیگا ببیند.

نام بردن تمام استعدادهای هجومی رئال سخت است اما یکی از مهم ترین های آن ها گرت بیل است. مرد ولزی شاید بهترین چهار ماه دوران فوتبال خود را گذرانده و برای آغاز فصلی بهتر از قبل آماده می شود. روحیه و نگرش مثبت او مهم ترین نقطه قوتش است و البته دلاوری او در نبرد های تن به تن و مهارناپذیری او نیز به کمکش می آید. می توانید درباره ی فصل پیش روی بیل بیشتر بخوانید اما طبق پیش بینی ها او ستاره ی سال آینده ی سفیدها خواهد بود.

رشد استعدادها

سفیدها در سال آینده استعدادهای زیادی را برای تماشا ندارند و در ترکیب تیم بزرگسال خود تنها سه بازیکن زیر 23 سال استفاده می کنند که البته یکی از این سه نفر روبن یانیز دروازه بان سوم رئال است.

استعدادهای شکوفا شده حتما نباید زیر 23 سال باشند و پیشرفت لوکاس واسکز این موضوع را ثابت می کند. واسکزی که بالاخره جایگاه خود در رئال را به دست آورد و حالا باید برای زمان بازی بیشتر بجنگد. اما رئال دو بازیکن جوانتر دارد که رشدی بی نظیر را تجربه می کنند و آینده ای درخشان را پیش روی خود می بینند؛ مارکو آسنسیو و متئو کوواچیچ.

آسنسیو زیدان را در پیش فصل تخت تاثیر قرار داد و باع شد تا در تیم بماند و باری دیگر انتقالی قرضی را تجربه نکند. او با بازیکنان زیادی برای راهیابی به زمین مبارزه می کند و البته از همه ی آن ها هجومی تر، تاثیرگذار تر و البته هیجان انگیز تر است و او به زودی به تعویض طلایی زیدان تبدیل می شود.

hi-res-dae635d3c8a98a5c62ce7e4d32dddbe8_crop_exact

کوواچیچ به طرز بی نظیری جهت بازی را عوض می کند و پاس های بلند او با دقت بسیار زیادی ارسال می شود و البته شوت های خوبی را نیز به توپ می زند. وجود کروس و مودریچ در ترکیب جای او را تنگ می کند و نباید از او انتظار بازی تمام مدت را داشت اما مرد کروات مانند آسنسیو به تعویضی مطمئن برای زیدان تبدیل خواهد شد.

بدها، قسمت اول

منطقی است که با پیشرفت برخی بازیکنان، عده ی دیگری از بازیکنان مجبور می شوند که نیمکت نشین شوند و یا زمان بازی خود را کمتر ببیند. به طور مثال با پیشرفت آسنسیو او تبدیل به تعویضی مطمئن برای مربی می شود پس زمان بازی لوکاس واسکز کمتر و کمتر می شود.

لوکاس سرعت بالایی دارد و همین به فرار او از عمق کمک می کند اما بازی او متکی به فضای پشت مدافعان است و در صورت نبود این فضا او بسیار ناکارآمد می شود در حالی که هوش و بازیسازی آسنسیو به کمکش می آید تا در مقابل مدافعان نیز به کار خود بپردازد.

بدها، قسمت دوم

از موراتا انتظار می رود تا در نبود بی بی سی خط حمله را بپوشاند و به کمک تیم بیاید اما به نظر می آید که فصلی درخشان پیش روی مهاجم اسپانیایی نباشد.

موراتا با خود نکات مثبت زیادی را به ترکیب لوس بلانکوس افزود: او می تواند در عمق حرکت کند می تواند بازی را در کانال های کناری به جریان بیندارد و البته در نبردهای هوایی خوب عمل می کند. موراتا بازیکنی بومی است و همین در آینده به کمک رئال می آید.

اما او یک ماشین گلزنی نیست…

MORATA 15 real-madrid.ir

آمار گلزنی بد او از زمان ترک رئال این را ثابت می کند. او در هر 176 دقیقه به یک گل رسیده است و درواقع با همین عملکرد اگر او در تک تک دقایق لالیگا بازی کند تنها 19 گل به ثمر می رساند. البته که با وجود بی بی سی وقت زیادی برای بازی او نمی ماند.