تاریخ همیشه ثبت اتفاقاتی بزرگ و بیادماندنی ست فوتبال هم جزوی از تاریخ است. فوتبال ،زیبایی هر چه تمام تر لحظه هاست و لحظه های تلخ و شیرین خاطرات باشکوه را می سازد …

اما چیزی که فوتبال را می سازد افراد هستند بازیکنان این ورزش تیمی… و بازیکنی که به فوتبال روح ببخشد متفاوت تر از هر بازیکن دیگری است.
شخصیتی بی نظیر… نامش کریستیانوست اما در همه جای جهان او را به نام های مختلفی صدا می کنند کریس , cr7 , و البته رونالدو .
کریستیانو حرف ادیسون که می گوید 99 درصد تلاش و 1 درصد استعداد را به اثبات رسانده او بی تردید فعل خواستن را چندین بار برای خود صرف کرده است …این تنها حالتی ست که می شود او را شناخت چون خودش آن را در خود بوجود آورده است. برای او فوتبال یک هدف تعریف نشده می باشد و چیزی فراتر از آن براش تعریف شده است و آن” زندگی” است  بله این همان حقیقتی ست که او را ساخته؛ کریستیانو فردی ساخته شده برای فوتبال است و فوتبال هم مدیون ساخته شدنش توسط کریستیانوست ؛ او در سن 31 سالگی سنی که برای فوتبالیست ها تفریح ست ، برای او هنوز خواستن ست و در این سن او به تمام افتخارات و البته تمام رکوردها رسیده است …امروز روز توست امروز روز سال ها زندگی خوشت با فوتبال است روز ها و شب هایی که برایش جنگیدی!
روزها و شب هایی که در آن اشک ها و لبخندهای زیادی به همراه داشت و فوتبال شاهد خواستنت برای بهترین بودن،بود…
اما هنوز کار تو با این فوتبال تمام نشده تو هنوز هم می خواهی برای این فوتبال باشی می خواهی هیجان این فوتبال را حفظ کنی هنوز می خواهی بدرخشی تو گفته ای که حس جوانی می کنم و سال ها می خواهم بمانم پس بمان و بدرخش…
 برای هوادارانت صحنه هایی را ساخته ای که باعث غرور آن ها می شود ..
خداوند تو را آفرید تا فوتبال بی روح نماند خداوند همیشه با تو بوده است و همیشه برایت بهترین ها را خواسته است.
خداوند تورا به رئال مادرید هدیه داده است و رئال مادرید را به تو.حال در برنابئو هستی و برنابئو به داشتنت افتخار می کند .
… لحظه ها برای تمام شدنت در فوتبال به سرعت سپری می شود و زمانی که وقت خداحافظی ات با فوتبال فرا برسد تو بهترین هدیه ی دنیا برای فوتبال خواهی بود، افتخاراتت باقی می مانند و به تاریخ می پیوندی، نامت در تاریخ نوشته می شود.
« من در رویایی زندگی می کنم که هرگز نمی خواهم از آن بیدار شوم. زمانی که جایزه ای برنده می شوم، به پدرم فکر می کنم.اگر نتوانیم به خانواده خود کمک کنیم، پس به چه کسی می خواهیم کمک کنیم؟»                                                      
              
“کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو”
                                                                                                                                                                                                                  
سحر حسین نژاد