نامزد های نهایی بهترین بازیکنان فصل اروپا اعلام شدند و کریستیانو رونالدو ، گرت بیل و آنتون گریزمن سه نامزد شایسته عنوان بهترین بازیکن اروپا اعلام شدند.  در فصل 2015-2016 کریستیانو رونالدو درخشان ظاهر شد و بدون شک برنده احتمالی عنوان بهترین بازیکن اروپا و همچنین توپ طلای فیفا خواهد بود .
کریستیانو – ایکس / رقبای جدید جهت نرسیدن توپ طلا به رونالدو!
هواداران بارسلونا بدون تردید عجیب ترین موجودات جهان هستند . آن ها برای اینکه کریستیانو عنوان های فردی را تصاحب نکند دست به دامان بازیکنان تیم های دیگر شدند . این رقبای جدید که همگی مجهول هستند و هر ساله برای رونالدو مطرح می شوند ، نشان دهنده سطح کیفی بی نظیر اعجوبه پرتغالی دارد . حالا بازیکنی مانند گریزمن که همه جوره رونالدو فصل بهتری نسبت به او داشت را رقیب رونالدو جهت عنوان بهترین بازیکن اروپا می دانند .
کریستیانو – مسی / کدام بهتر بودند ؟
در فصل 2015-2016 ، یکی از رقبای رونالدو مثل همیشه ستاره آرژانتینی بود . مسی فصل متوسطی با بارسلونا داشت و در آرژانتین هم نتوانست کاری بکند . در لیست اعلام شده از سوی یوفا جهت عنوان بهترین بازیکن فصل اروپا ، مسی پنجم شد . این عنوان که به نظر برای هواداران بارسا عجیب می آمد ، کاملا منطقی بود .
در فصل گذشته در تمامی رقابت های رسمی مسی 59 بازی کرد . 49 تا با بارسلونا و 10 تا با آرژانتین . مسی 47 گل زد و 26 پاس گل داد و توانست لالیگا و جام حذفی اسپانیا را با بارسلونا فتح کند . ستاره بارسا با تیم ملی آرژانتینی نا امید کننده بود . علی رغم اینکه آمار فردی بهتری نسبت به سال های گذشته در آرژانتین خلق کرده بود اما در بازی فینال مقابل شیلی ، تنها تیم آماده رقابت ها، پنالتی اش را به آسمان زد و آرزوی میلیون ها آرژانتینی را بر باد داد و عامل اصلی شکست تیمش بود به طوری که پس از این بازی هواداران فوتبال به مسی لقب ” مرد نقره ای ” دادند .
مسی ، محو در بازی های بزرگ
باریکن بارسلونا در بازی های بزرگ تیمش همیشه محو بوده است . ستاره بارسا در ال کلاسیکو های رفت و برگشت کاملا زیر سایه کریستیانو بود ، به طوری که هنر نمایی کریستیانو در ال کلاسیکوی نیوکمپ و دریبل زدن آلوز با استپ سینه و بعد از آن لایی زدن به براوو را فقط یک نظاره گر بود است . مث 100 هزار هوادار دیگر در نیوکمپ! مسی حتی در الکلاسیکوی رفت که بارسلونا 4 گل زد نتوانست کار خاصی بکند.
در بازی با اتلتیکومادرید در کالدرون لئو باز هم نتوانست کاری بکند و فقط حذف شایسته تیمش را تماشاگر بود .
در فینال کوپا آمریکا مقابل شیلی ،‌مسی دوباره در نقش یک ” سوپر استار گند بزن ” ظاهر شد و با خراب کردن پنالتی ، نمایش هایش مقابل تیم های آماتور کوپا را زیر سوال برد و نشان داد که در مقابل تیم های بزرگ حرفی برای گفتن ندارد .
هیگواین ، توجیه ناکامی های مسی
ستاره جدید یوونتوس در تیم ملی آرژانتین قربانی افتضاحات بازیکن بارسا شده است . هیگواین که بازی های درخشانش برای تیم ملی انگار از یاد همگان رفته در بازی های فینال عملکرد متوسطی به نمایش گذاشته و اما همه این ها کاملا توجیهات هواداران مسی هستند . بی تردید اگر مسی پنالتی اش مقابل شیلی را گل می کرد هیچ یک از هواداران مسی به موقعیت های از دست رفته هیگواین در بازی ها اشاره نمی کردند!
کریستیانو ، پادشاه بلامنازع فوتبال
اما آمار رونالدو در فصل 2015-2016 کاملا نسبت به مسی برتر بود . هم تیمی هم فردی . ستاره پرتغالی با وجود کهولت سن همچنان یک ترمیناتور است و نشان می دهد که حالا حالا ها کابوس هواداران بارسلونا خواهد بود .
این آمار چه می گویند ؟
رونالدو در فصل گذشته فقط 2 بازی بیشتر از مسی کرد . کریستیانو در 61 بازی توانست 57 گل به ثمر برساند و 18 پاس گل به هم تیمی هایش در پرتغال و رئال مادرید بدهد . 10 گل بیشتر از مسی و 8 پاس گل کمتر از آن .
کریستیانو از طرفی در لالیگا از نظر فردی 9 گل بیشتر از مسی زد . در چمپیونزلیگ هم 10 گل بیشتر از مسی زد و با 16 گل زده ، برای چهارمین سال پیاپی آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد . رونالدو با 3 گلی که در یورو زد آقای گل تاریخ یورو شد و نشان داد که مرد شایسته عنوان های فردی  سال پیش رو خواهد بود .
یورو 2016 / تاریخ سازی شماره 7
کریستیانو در یورو عالی بود . فردی که اگر نبود پرتغال حتی از گروهش هم بالا نمی آمد . کریستیانو در بازی با مجارستان دراماتیک ترین خاطرات فوتبالی را رقم زد : دبل کرد ، یک پاس گل به نانی داد و با این 3 گل ، پرتغال توانست یک امتیاز ارزشمند از مجارستان بگیرد . اگر رونالدو در آن بازی نبود پرتغال حتی از گروهش بالا نمی آمد و مفتضحانه با شکست 3 بر صفر مقابل مجارستان از رقابت ها حذف می شد . مشخص نیست کسانی که می گویند رونالدو در یورو خوب نبود روی چه منطقی چنین سخنی می گویند.
کریستیانو در بازی با کرواسی با یک توپ گیری عالی توانست نهایتا باعث گلزنی کوارشما شود و غول کش جام یعنی کرواسی را از رقابت ها حذف کند . استارتی که رونالدو در دقیقه 117 زد نشان داد که ابر ستاره فوتبال تیم ضعیف پرتغال را با چنگ و دندان به مراحل بالاتر خواهد آورد .
اوج درخشش رونالدو در نیمه نهایی ، مقابل تیم شگفتی ساز رقابت ها بود و توانست با یک گل و یک پاس گل ،‌ولز را شکست دهد . ولزی که بلژیک پرستاره را حذف کرده بود و یکی از عجیب ترین شگفتی ها را رقم زد . نهایتا همه این ها باعث شد در فینال ،‌جایی که در دقایق ابتدایی بازی رونالدو مصدوم شد و نهایتا پرتغال با روحیه ” رونالدویی ” که به تیم تزریق شده بود یورو 2016 را در کمال شایستگی ببرد . کریستیانو افتخار ملی ای را کسب کرد که به نظر می رسد ستاره بارسا تا آخر عمرش حسرت آن را خواهد خورد .
جام های تیمی / وقتی رونالدو مسی را قورت می دهد !
مسی دو جامی را کسب کرد که خیلی ها آن را کسب کردند : یوونتوس ، بایرن مونیخ و بقیه بازیکنان بارسلونا ! بله ! همه این 3 تا تیم در فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی شان شدند و تاثیرگذاری بازیکنانی مثل سوارس خیلی بیشتر از ستاره آرژانتینی بوده است . اما کریستیانو رونالدو توانست با رئال مادرید قهرمان چمپیونزلیگ شود و با پرتغال قهرمان یورو شود . تورنمنت هایی که رونالدو در آن ها درخشش بی نظیری داشت و در یکی با شایستگی آقای گل شد و در دیگری 3 گلی که زد تبدیل به آقای گل تاریخ آن شد . تمامی آمار ها از هر لحاظ برتری فردی و تیمی رونالدو را به اثبات می رسانند و عجیب است که بعضی افراد ، حرف از برتری فردی لیونل مسی می زنند .

علی مادریدیستا