مرجع خبری رئال مادرید: گرت بیل ماموریت جدید خود را در این آخرهفته آغاز می کند زمانی که رئال مادرید فصل تازه ای را با بازی مقابل رئال سوسیداد آغاز می کند. بیل از ماموریت قبلی خود با پیراهن ولز سربلند بیرون آمده است. او در فینال لیگ قهرمانان نیز عالی بازی کرد تا پاسخ محکمی به منتقدان داده باشد. شاهزاده ی ولزی بازیکنی باهوش و فداکار است و بعید است که عملکرد خوب فصل گذشته اشت تنها یک انفجار باشد. گرت بسیار حرکت می کند و حرکاتش نیز بسیار هوشمندانه اند و همیشه در جایی است که تیم به او نیاز دارد.

bale wales

 

گرت حالا امیدوار است که تاریخ سازی کند و این بار در خانه ی خود لیگ قهرمانان اروپا را تقدیم مادریدیستاها کند. شاید عجیب به نظر بیاید اما فینال کاردیف اولویت اول لوس بلانکوس نیست. آن ها در 8 سال اخیر تنها یک بار موفق به فتح لالیگا شده اند و وظیفه ی اصلی زیدان بالابردن دوباره ی رئال به قله های اسپانیاست.

زیدان فصل پیش نیز در لالیگا موفق بود و با اینکه تنها نیم فصل فرصت داشت رئال را به یک امتیازی بارسلونا رساند. مرد فرانسوی قصد دارد تا با افزودن ثبات به برنابئو و کاهش میزان خرید و فروش بازیکنان تیم را برای فتح لالیگا آماده کند. بعید است که رئال خرید بزرگی را در ادامه تجربه کند و تنها احتمال خرید بازیکن توسط لوس بلانکوس زمانی است که آن ها بازیکنی را بفروشند که البته از علاقه ی آرسنال و چلسی به موراتا و خامس پرده برداری شده و به تازگی شایعات درباره فروش ایسکو بیش از پیش شده است.

موراتا فردا در مقابل سوسیداد در نبود کریم بنزما در ترکیب اصلی خواهد بود بنزمایی که در تمام تابستان از مصدومیت زانو رنج می برده و تا به حال هیچ پیشرفتی در وضعیت سلامتی او مشاهده نشده است. موراتا با قیمتی تقریبا مجانی از یوونتوس بازخرید شد و در بازی با سوسیداد در کنار گرت بیل و لوکاس واسکز و یا مارکو آسنسیو بازی می کند. آسنسیو پیش فصلی بی نظیر را تجربه کرد و در فینال سوپرکاپ نیز موفق به گلزنی شد و البته اسپانیایی بودن او نیز به تیم کمک می کند.

بارسلونا شرایطی متفاوت را نسبت به رئال تجربه می کند و بازیکنان آکادمی خود مانند ساندرو یا بارترا را به فروش رسانده و نام های بزرگتری را به تیم آورده است. آن ها 35 میلیون یورو به آندره گومس دادند و با 25 میلیون یورو نیز ساموئل اومتیتی را از لیون خریداری کردند. بارسایی ها با 16.5 میلیون یورو لوکاس دینیه را جذب و البته هافبک سابق من سیتی، دنیس سوارز را با استفاده از بند بازخرید به تیم اضافه کردند و حالا نیز انتظار خریدهای بیشتر از آن ها می رود.لوئیز انریکه 8 تا از 10 جام ممکن در دو سال اول خود در بارسلونا را فتح کرده است و این با عملکرد پپ گواردیولا برابری می کند و همین به او اجازه ی خریدهای بزرگ را می دهد. وی در نظر دارد تا پاکو آلکاسر را با مبلغ 30 میلیون یورو از والنسیا به خدمت بگیرد تا پشتیبانی برای ام اس ان فراهم سازد. مالک والنسیا -پیتر لیم- اذعان داشته که در ماه پیش رو یکی از بازیکنان بزرگ تیم را به فروش می رساند و این انتقال بزرگ می تواند انتقال شکودران موستافی به آرسنال باشد و یا انتقال آلکاسر به بارسا.

paco-alcacer-41239


5 بازیکنی که لالیگا را جذاب تر می کنند

چارلی موسوندا جونیور سالی دیگر به طور قرضی در بتیس ماند. مهاجم 19 ساله ی بلژیکی فصل پیش درخششی فوق العاده را تجربه کرد و اگر مربی جدید بتیس -گاس پویت- ثبات بازی او را ارتقا دهد چلسی در سال آینده او را به لندن باز می گرداند.

مارکو آسنسیو که سال پیش به طور قرضی در اسپانیول بازی می کرد و او نیز مانند موسوندا درخشید اما عملکرد خوب او زیدان را مجاب کرد تا او را به مادرید بازگرداند و حالا آسنسیو تعویضی مطمئن برای مرد فرانسوی است و می تواند به زودی جای خود در ترکیب تیم ملی اسپانیا را نیز بیابد.

دنیس سوارز امید دیگری برای آینده ی تیم ملی اسپانیاست بارسلونا با استفاده از بند بازخرید او را از ویارئال به شهر کاتالان ها بازگرداند و حالا او خود را برای بازی های بزرگ با لباس آبی اناری ها آماده می کند.

نیکولاس گایتان در تابستان جاری از بنفیکا به اتلیتکو پیوست و علاقه ی شدید سیمئونه به استفاده ی وینگر ها به عنوان گلزن می تواند او را به ستاره ی جدید اتلتیکو مادرید تبدیل کند. گامیرو در فصل پیش رو با آنتوان گریزمان و کوین گامیرو خط حمله ی اتلتیکو را می سازند.

Nicolas-Gaitan

اینیاکی ویلیامز بهترین زمان را برای درخشیدن پیش روی خود می بیند و او حالا از همیشه برای والورده مهم تر است سال آینده می تواند سالی باشد که ویلیامز به ترکیب تیم ملی اسپانیا بیاید و البته باسکی ها نیز به جمع 4 تیم برتر لالیگا اضافه شوند.


با رفتن امری از سویا و مارسلینو از ویارئال حالا سیمئونه باثبات ترین مربی لالیگاست و 18 ماه بیشتر از نفر دوم لیست -ارنستو والورده- در اتلتیکو مربی گری کرده است. شاید همین ماندن در اتلتیکوست که مکتب او را می سازد. مربی آرژانتینی به تازگی در مصاحبه ای اذعان داشت:

باید دوباره خودم را جلوی بازیکنان قرار دهم. بازیکنانی که در 4 سال و نیم اخیر برای من هر کاری کرده اند.

زندگی نبردهای سختی را برای جنگندگان کنار نمی گذارد و من یک جنگنده ام.

او افزود که هیچ چیز جبران دو لیگ قهرمانان از دست رفته را نمی کند اما آن ها در نظر دارند تا با قهرمانی در لالیگا انتقام خود از لوس بلانکوس را بگیرند.

او بعد از فینال لیگ قهرمانان نیز چنین گفت:

رئال می داند چجور رقابت کند، پیروزی بخشی از روش آن هاست. گرت بیل فوق العاده بود.

این بهایی سنگین برای کسی بود که معمولا از رقبا تعریف نمی کند. حرف او بیشتر از ناراحتی اش درخشش بیل را نشان داد و او فرم خوب خود را به فرانسه نیز نیز برد و شاید اگر او همین فرم را حفظ کند می تواند امیدوار باشد که اولین لالیگای خود را به دست آورد.