مرجع خبری رئال مادرید : گرت بیل، ملی پوش ولزی رئال مادرید گفت که قهرمانی یورو و چمپیونزلیگ دو دستاورد مهم برای او بوده است. وی اظهار داشت :” فصل فوق العاده ای داشتیم، به خصوص بعد از بردن چمپیونزلیگ و بعد از آن یورو که ولز عالی کار کرد. این دو لحظه عالی دوران فوتبال و زندگی ام بود.”

بیل در مورد حضورش در جمع سه فینالیست جایزه بازیکن سال اروپا گفت:” افتخار بی نظیری است. مفهومش این است که در تیم ملی کشورت خوب کار کرده ای و اثربخش بودی. نامزد شدن بی نظیر است. از هم تیمی هایم در باشگاه و تیم ملی متشکرم. مسلما دوست دارم که با تیمم و کشورم جامها را ببرم و وقتی این کار را انجام بدهم می توانم فاتح چنین جوایزی شوم. ”

وی در مورد خاطراتش از فینال چمپیونزلیگ گفت :” فصلی سخت و طولانی داشتیم. فصلی بسیار مشکل مقابل اتلتیکو بود اما به جنگیدن ادامه دادیم و در نهایت جایزه ای که می خواستیم را بدست آوردیم. مطمئن بودیم ک همی توانیم پیروز شویم هر چند که آنها همیشه حریف مشکلی برای من بودند. آخرین خاطره ام مربوط به مصدومیتم در زمان ضربه پنالتی بود. پنالتی ها گاهی گل می شوند و گاهی نه اما آن شب بخت با ما بود. مهم نیست که چطور ببری همیشه بردن عالی است.سه چمپیونزلیگ عالی با رئال داشتم و به همین خاطر به رئال آمدم. حالا جام بعدی را می خواهیم .انگیزه بی نظیری است که اولین تیمی باشیم که دو سال پیاپی قهرمان چمپیونزلیگ می شویم.”

بیل در مورد زیدان گفت:”او تجربه قهرمانی اروپا به عنوان بازیکن را داشت و به عنوان مربی هم از آن استفاده کرد. تجربه ای که داشت برای بازیکنان در فینال خیلی مهم بود. ”

وی در مورد برگزاری فینال دوره بعد در کاردیف گفت :” پس از قهرمانی اولین چمپیونزلیگ می دانستم سوپرجام در کاردیف برگزار می شود و آن بازی عالی بود اما قهرمانی چمپیونزلیگ در زادگاهم انگیزه فوق العاده ایست. آن جا همه عاشق فوتبال هستند به خصوص پس از یوروی فوق العاده ای که داشتیم. می خواهیم به جنگیدن ادامه بدهیم تا تورنمنت های بزرگ را فتح کنیم. در فوتبال همیشه سعی می کنیم که به جلو حرکت کنیم. شهر کاردیف رو به رشد است و می تواند میزبان رویدادهای بزرگ باشد.”