مرجع خبری رئال مادرید : آسپریا، بازیکن سابق فوتبال کلمبیا در مورد برخورد رسانه ها با خامس گفت :” یک کمپین علیه خامس توسط بخشی از رسانه ها وجود دارد. یک بحث این است که خامس فیکس نباشد و بازی نکند بحثی دیگر در مورد ورود به مسال شخصی است. این که خامس می خندد یا نمی خندد. این که با هم تیمی ها گرم می گیرد یا نه. این مسائل غیرفوتبالی ربطی به فوتبال ، خامس، رئال مادرید و هیچ کس دیگر ندارند.”

وی در مورد زیدان گفت :” اگر خامس می تواند توانایی هایش را نشان بدهد به این خاطر است که مربی تمایلی به استفاده از او ندارد. دقایق اندکی داشته است  اما ای مسئله هیچ ربطی به این ندارد که خامس گردش می کند یا نمی کند، با همسرش بیرون بیرون یا نه ، شام می خورد یا نه … این مسائل غیرورزشی و مطرح شدن آنها برای هیچ کس خوب نیست. امیدوارم خامس سه چهار بازی پیاپی داشته باشد و اگر باز هم خوب نبود، او را به کاستیا یا تیمی دیگر بفرستند اما اول به او فرصت بدهند. زمانی که به رئال مادرید آمد آنچلوتی به او فرصت داد و طبیعی است که با آنچلوتی خو بازی کرد و پس از آن فرصت  پیدا نکرد . ما در مورد آقای گل جام جهانی صحبت می کنیم. باید نسبت به او صبر و احترام قائل بود. کریم بنزما شش هفت سال در رئال بوده و در دو سال اولش باید او را به لیون بر می گرداندند اما صبر کردند و نتیجه گرفتند.”

آسپریا در مورد بیل گفت :” در مورد خامس صحبت می کنیم که مهمترین شحصیت حال حاضر فوتبال کلمبیاست. جام جهانی بی نظیری داشت و اگر رئال برایش 80 میلیون یورو هزینه کرده باید به او احترام بگذارد و فرصت در اختیارش قرار دهد. گرت بیل هم همین اتفاق برایش افتاد. در سال اولش نصف زمان حضورش در تاتنهام هم نبود. خامس به اعتماد زیدان نیاز دارد.”