مرجع خبری رئال مادرید:


گروه بندی

گروه یک : پاری سن ژرمن – آرسنال – بازل – لودوگورتس

گروه دو : ناپولی – بنفیکا – بشیکتاش – دینامو کیف

گروه سه : بارسلونا – من سیتی – مونشن گلادباخ – سلتیک

گروه چهار : اتلتیکو – بایرن – پی اس جی – روستوف

گروه پنج : تاتنهام – لورکوزن – موناکو – زسکا

گروه شش : دورتموند – رئال – اسپورتینگ – لژیا ورشو

گروه هفت : لستر – پورتو – بروژ – کوپنهاگن

گروه هشت : یووه – سویا – لیون – دینامو زاگرب


گروه 1

آرسنال در هر شش دوره ی گذشته ی رقابت های لیگ قهرمانان در دومین دور رقابت ها حذف شده است و به احتمال زیاد سالی دیگر نیز به این رکورد شش ساله اضافه شود. آن ها با پاری سن ژرمن در یک گروه قرار دارند و بعید است که بتوانند رده ی اول گروه را کسب کنند.

پاری سن ژرمن حالا به یکی از بهترین تیم های دنیا تبدیل شده است و با وجود از دست دادن ایبرا در نیم فصل عملکردی خیره کننده داشتند و خط نشانی برای دیگر رقیبان کشیدند.

بازل عملکردی بسیار بسیار عالی در لیگ سوئیس داشته است و حالا آن ها به اروپا قدم می گذراند تا شاید بتوانند نام کشورشان را به قله های اروپا برسانند؛ چیزی که واضح است سفر تیم های این گروه به سوئیس، برای آن ها سفری آسان نخواهد بود.

لودوگورتس هنوز هم تیمی سطح پایین به نظر می رسد اما مهاجم برزیلی آن ها واندرسون می تواند برای هر تیمی خطرساز باشد.

ludgorets

گروه 2

بنفیکا با 4-4-2 معروف فصلی بسیار موفق را در لیگ پرتغال گذراندند و امید زیادی به امید به عنوان تیم اول را دارند؛ خط حمله ی بنفیکا با وجود کاستاس میتروغلو و ژوناس بسیار خطرناک به نظر می آید. تیم خطرناک دیگر گروه سالی هیجان انگیز را زیر نظر مائوریتزیو ساری گذراند، ناپولی اما هیگواینی را از دست داد که در فصل پیش برای آن ها رکوردشکنی کرده بود -هیگواین با 36 گل زده در یک فصل سری آ رکوردی به جا گذاشت که تنها 87 سال قبل فردی موفق به رسیدن به آن شده بود- همین موضوع ماموریتی مهم را برای آرکادیوژ میلیک که بازیکنی بی ثبات نشان داده است ایجاد می کند.

اسطوره ی دینامو کیف -سرگی ربروف- تیمی متکی به ضدحمله را به مسابقات می فرستد؛ حریفان تیم اوکراینی باید مراقب بال های خطرناک دینامو باشند. بشیکتاش نیز برای اولین بار بعد از سال 2009 به لیگ قهرمانان می آیند و طبق معمول باید منتظر عملکردی خوب در خانه از ترک ها باشیم.

گروه 3

سیتیزن ها سال قبل را در نیمه نهایی رقابت ها به پایان رساندند و همین گامی بزرگ برای آن ها بود و البته ماموریت پپ در منچستر سخت تر از قبل شد و آن ها باید در این فصل حداقل عملکرد فصل پیش خود را تکرار کنند تا هواداران از گواردیولا راضی باشند. پپ باید هوش خود را در دو بازی مقابل بارسا ثابت کند؛ بارسایی که با 4-4-3 همیشگی خود گام به اروپا می گذارند و می خواهند که وقایع بد فصل پیش را جبران کنند.

گلادباخ شاید قابل انعطاف ترین تیم مسابقات از نظر تاکتیکی باشد؛ آن ها از انواع متعددی تاکتیک استفاده می کنند و همین کار را برای رقبای آن ها سخت می کند. سلتیک برندان راجرز دوست ندارد قربانی گروه مرگ شود و تلاش خود را می کند تا پا به پای سه تیم دیگر رقیب دیگر بدود.

premier-league-newcastle-manchester-city-sergio-aguero_3192155

گروه 4

در این گروه شاهد تکرار نیمه نهایی دوره ی گذشته مقابل بایرن و اتلتیکو خواهیم بود؛ نیمه نهایی که در نهایت اتلتیکو با اتکا به گل های خارج از خانه از آن گذشت. اتلتیکو برخلاف عادت خود ستارگان خود را از دست نداد و بلکه دست به خریدهای بزرگی نیز زد. مربی جدید بایرن کارلو آنچلوتی قصد دارد شکست های گواردیولا در اروپا را جبران کند و جام لیگ قهرمانان را به باواریا بیاورد.

فیلیپ کوکو مربی پی اس وی با ترکیب دو تاکتیک مالکیت توپ و ضدحمله موفقیت خوبی را به دست آورده است و او تلاش دارد از وینگر سابق خود آندراس گواردادو به عنوان یک بازیساز استفاده کند. روستوف نیز با بازی 5-3-2 و تغییر مربی وارد این مسابقات می شود؛ دیمیتری کیریچنکو مربی جدید تیم روسی است.

گروه 5

تاتنهام پرانرژی و جوان پوچتینو با رسیدن به دور حذفی لیگ قهرمانان خود را موفق می بینند. شاید این گروه، گروه مرگ نباشد اما سطح نزدیک تیم ها به هم این گروه را یکی از هیجان انگیزترین ها می کند. باید تیم نیروی جوان تاتنهام موفق می شود یا تاتکتیک پرفشار راجر اشمیت در لورکوزن.

زسکا با وجود لاسینا ترائوره ی 6 فوتی در خط حمله می تواند هر تیمی را به چالش بکشاند؛ همانطور که در فصل قبل این کار را کردند. روس ها از تاکتیک ضدحمله استفاده می کنند و زمان زیادی را به دفاع عمیق می گذرانند.

مربی موناکو -لئوناردو یاردیم- هنوز ترکیب اصلی خود را پیدا نکرده است و در دومین بازی فصل موناکو هشت تغییر در ترکیب صورت داد!

گروه 6

مدافع عنوان قهرمانی -رئال مادرید- تابستانی بسیار ساکت را گذراند و شاید بشود گفت بالاخره به ثبات در ترکیب خود رسید. رئالی ها کار آسانی در مقابل دورتموندی ها ندارند و زنبورها با نظم بسیار بالای تاکتیکی و زیر نظر توماس توخل تیمی منسجم، تطبیق پذیر و کارآمد هستند و شاید تنها ضعف آن ها نبود پویایی دوران کلوپ در تیم است. اسپورتینگ زیر نظر خورخه خسوس قرار نیست رقیب راحتی برای دیگر تیم ها باشد و آن ها در خط هافبک خود ژائو ماریو، ویلیام کاروالیو و آندره سیلوا را دارند. لژیا نیز سعی دارد با دفاع شدید و البته به اتکا به قدرت گلزنی نمانیا نیکولیچ فصلی موفق را در اروپا بگذرانند.

reus real-madrid.ir

 

گروه 7

وجود لستر این گروه را یکی از هیجان انگیزترین گروه ها می کند و باید دید ضدحملات رانیری در اروپا چگونه جواب می دهد. مهم ترین رقیب آن ها پورتو است که قدرت خود را با بردی خیره کننده مقابل رم نشان دادند. واضح است که لستر با تکرار عملکرد فصل خود در لیگ جزیره می تواند فصل موفق دیگری را بگذراند.

کلوب بروژ زیر نظر میشل پرودهوم با تاکتیک ضد حمله وارد مسابقات می شود و از آنسو ترکیب 4-4-2 کوپنهاگن با اتکا به استعدادهای تکنیکی خود تلاش می کند تا به دور حذفی لیگ قهرمانان راه یابد.

گروه 8

یوونتوس مکس الگری پوگبا و موراتا را از دست داده اما این دو بازیکن را با میرالم پیانیچ و گونزالو هیگواین جانشین کرده است و شاید همین سازندگی و گلزنی بیشتری در 3-5-2 بانوی پیر به وجود بیاورد. بازی یووه و سویا مطمئنا بسیار جذاب خواهد شد.

تیم اسپانیایی زیر نظر خورخه سمپائولی بازی اول خود در لالیگا را با ترکیب بسیار هجومی 3-3-1-3 آغاز کردند و در نهایت بازی پرگلی را شاهد بودیم و سویا 6-4 اسپانیول را شکست داد. دو تیم بزرگ گروه باید مواظب لیونی باشند که با استفاده از قدرت گلزنی الکساندر لاکازت به لیگ قهرمانان رسیده است. ماموریت غیرممکن زاگربی ها شاید خیلی هیجان انگیز تر از ماموریت غیرممکن تام کروز شود و آن ها در فصل پیش نیز بازی خوبی مقابل آرسنال نشان دادند و بازیکنان تکنیکی زیادی در ترکیب خود دارند.

منبع: گاردین