مرجع خبری رئال مادرید: تا به اینجای پنجره ی نقل و انتقالات شاید رئال مادرید ساکت ترین تابستان را در بین تیم های بزرگ اروپا گذرانده و خود را به چند تغییر کوچک در تیم بزرگسالان محدود کرده است.

زین الدین زیدان بارها رضایت خود را از تیم فعلی اعلام کرده است و فلورنتینو پرز نیز مانند زیدان رئال را بی نیاز از بازیکن جدید می داند. پرز به مارکا چنین می گوید:

تیم ما آنقدر خوب است که ارتقا دادن آن غیرممکن است!

حالا رئالی ها باید سخنان خود را در فصل پیش رو ثابت کنند و البته باید نشان بدهند آن ها آن قدر کامل هستند که نیازی به خرید جدید ندارند. زیدان ددلاین دی را نیز بدون نقل و انتقال گذراند و حالا با ترکیبی فصل جدید را می گذراند که تقریبا تمام پیش فصل را با آن ها بوده است. آن ها توانستند سویا را در فینال سوپرکاپ شسکت بدهند و البته در دو بازی اول خود در لالیگا نیز موفق به کسب سه امتیاز شوند.

تصمیم دست نزدن به ترکیب رئال چه قدر درست بوده است و آیا رئال تابستان خوبی را گذرانده است؟zidane5گزینه های متعدد

رئال در فصل گذشته تنها موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان شد و شاید نشود بهتر شدن این ترکیب را غیرممکن خواند. گرچه شاید بشود از این مسئله چشم پوشی کرد که آن ها در اسپانیا موفق نبودند. البته با تغییر مربی در نیم فصل رئال دگرگون شد و نتایج لوس بلانکوس به خوبی ارتقا یافت.

انتقال آلوارو موراتا کمتر کسی را شگفت زده کرد و فارغ التحصیل آکادمی رئال از یوونتوس بازگشت تا بار دیگر در برنابئو توپ بزند؛ خریدی که هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ ورزشی به نفع تیم بود.

موراتا قابلیت های خود را در یووه ارتقا داد اما با این وجود راه زیادی را برای گرفتن جای کریم بنزما دارد. شاید تبدیل شدن به تعویض مطمئن زیدان، فصل نسبتا خوبی را برای او بسازد و او بتواند کار خود در برنابئو را ادامه دهد.

موراتا از بازی در رئال راضی است و به مارکا چنین می گوید:

اگر در رئال نمی ماندم هرگز خودم را نمی بخشیدم.

برنابئو نیاز به رقابت در بین بازیکنان هجومی خود داشت و موراتا این آپشن را برای تیم به ارمغان آورد؛ مهم تر از همه سبک بازی موراتا مانند کریم بنزما نیست و این فرصت بازی برای هر دو را به وجود می آورد.

MORATA 15 real-madrid.ir

رئال خرید دیگری را تجربه نکرد اما بازیکنان قرضی مهمی به این تیم اضافه شدند: فابیو کوئنترائو از موناکو بازگشته است. وی در حال حاضر مصدوم است اما در حین آمادگی می تواند جانشین خوبی برای مارسلو شود. مرد پرتغالی پیشرفت خاصی را از زمان پیوستن به رئال تجربه نکرده است و این فصل می تواند فرصت خوبی برای او باشد تا تمامی توانایی هایش را به رئالی ها نشان دهد البته فرم عالی مارسلو کار را برای او سخت تر می کند.

رئال به خرید مدافع نیز نیاز نداشت و ترکیب آن ها در دفاع منسجم است اما شاید آن ها به یک هافبک نیاز داشتند. کاری که طبق برخی گزارشات زیدان و پرز به دنبال آن بودند اما به هر نفع به هدف خود نرسیدند.

پیشرفت جوانان

کوئنترائو تنها بازیکنی نیست که از انتقال قرضی بازگشته است و مارکو آسنسیو با بازگشت از اسپانیول پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. آسنسیو فصل خوبی را در اسپانیول گذراند و با رسیدن به رئال گامی رو به جلو برداشت. مارکو اما راه زیادی را پیش روی خود می بیند و مانند تمامی استعدادهای موجود در رئال باید با بازیکنان بزرگی مبارزه کند.

همچنان پیشرفت بازیکنان رئالی در اسپانیا و آلمان ادامه دارد. بورخا مایورال پیشرفت چشم گیری را در فصل پیش داشت و برای به دست آوردن زمان بزای بیشتر به صورت قرضی راهی وولفسبورگ شده است. خسوس وایخو نیز به اینتراخت فرانکفورت راهی شده است. دو انتقال برای پیشرفت فنی و روانی هر دو بازیکن بسیار عالی است و می توانند برای بازی در تیم های بزرگی چون وولفسبورگ و آینتراخت بجنگند.

بورگی، دیگو یورنته و مارکوس یورنته در تیم های خیخون، مالاگا و آلاوس بازی می کنند. بازی تمامی این جوانان ارزش دیدن دارد.

marcos-llorente

 

پایان راه

خسه رودریگز راه خود را از لوس بلانکوس جدا کرد و با 25 میلیون یورو به پاری سن ژرمن رفت. دوران بازی شریشف در رئال شاید تحت تاثیر فاجعه ی حذف از کوپا دل ری بشد اما او با انتقال به ویارئال کار خود را در رئال پایان داد.

jese

عمر ماسکارل و آلوارو مدران هرگز به رسیدن به ترکیب رئال نزدیک نشدند و شاید ترک رئال در جوانی تصمیم درستی برای آن ها بود. آلوارو آربلوا نیز در 33 سالگی قرارداد خود را با رئال تمام شده دید و پیشنهاد دیگری از سفیدها دریافت نکرد.

فرصت های سوخته

قطعا این پنجره، پنجره ای بی نقص نبود؛ هم در خروجی ها و هم در ورودی ها. اما گذراندن چنین پنجره ای برای تیم های بزرگ و حتی کوچک دنیا خیلی کم رخ می دهد.

ماریانوی جوان تصمیم گرفت که در رئال بماند و شاید مهم ترین مشکل پیش روی او ترافیک بالا در ترکیب رئال باشد. شاید بازی در پیش فصل و البته در لالیگا این اطمینان را برای او به وجود آورده است که می تواند به ترکیب لوس بلانکوس راه یابد. 500 دقیقه بازی در این فصل هم می تواند فرصت خوبی برای ماریانو باشد.

رئال شاهد نبرد ایسکو-خامس نیز بوده است و خواهد بود. هر دو بازیکن در رئال ماندند و البته کیفیت خوب خود را حفظ کردند. راموس درباره ماندن ایسکو در رئال می گوید:

ماندن ایسکو در رئال خبر بزرگی است و من را خوشحال می کند. همه می دانیم که او چه نوع بازیکنی است و چه قابلیت هایی دارد. او با خود کیفیت بالایی را به تیم می آورد.

احساسات خوبی از سوی هم تیمی ایسکو بود و همه ی ما از قابلیت های ایسکو آگاهیم اما آیا ایسکو تمام توانایی هایش را در زمین بازی نشان می دهد؟ رئال به مبلغ فروش ایسکو نیاز ندارد اما با ماندن او در تیم کار برای زیدان سخت و رسیدن بازی به همه ی بازیکنان و ایجاد تعادل و دوری از حاشیه برای او تبدیل به ماموریتی جدید می شود.

زیدان هافبک های زیادی را در این پنجره از دست داد او در خرید کانته، پوگبا و گومس شکست خورد و البته شاید می شد که برای نگه داشتن پشتیبان کاسمیرو، دیگو یورنته را در تیم نگه دارند و بار دیگر وی را قرض ندهند. یورنته در رایو عملکردی عالی را تجربه کرده است و نشان داده که می تواند در پست هافبک دفاعی هم بدرخشد البته پست اصلی او دفاع وسط است. با توجه به گزارشات مارکا رئال حتی در ددلاین دی به دنبال خرید پیر امریک اوبامیانگ بود. البته هر رسانه ای به دنبال جذب مخاطب در ددلاین دی است و با وجود کامل بودن تیم در این پست بعید است که گزارش مارکا صحت کامل داشته باشد.

reus-aubamayang

شاید رئال به کمی ارتقا نیاز داشت اما همین ترکیب هم قطعا قابلیت فتح افتخارات بزرگ در 2016/17 را دارد اگر بازیکنان و مربی به یاد گرفتن، بهتر شدن و یکی شدن خود ادامه بدهند.

منبع: بلیچر ریپورت