مرجع خبری رئال مادرید: اگر در این تابستان نقل و انتقالات رئال را دنبال کردید می دانید که برنابئو تغییر زیادی نکرد و تنها موراتا، کوئنترائو و آسنسیو به تیم بازگشتند و چندین بازیکن درجه ی دو تیم نیز برنابئو را ترک کردند و به طور کلی رئال فعالیت زیادی را صورت نداد.

عجیب بود که فلورنتینو پرز در این تابستان دست به نابودی تیم و جا به جایی های بزرگ نزده است و در حالی که منتظر بودیم بازیکنان بزرگی چون استونز، اوبامیانگ، دخیا، لواندوفسکی، سانه و حتی فابرگاس به تیم اضافه شوند و تیم برخی از بازیکنان ارزشمند خود چون خامس، ایسکو و حتی کیلور ناواس و کیکو کاسیا را بفروشد هیچکدام از احتمالات به وقوع نپیوستند و تنها موراتا با استفاده از بند بازخرید، خریداری شد.

خوب حالا پنجره ی نقل و انتقالات بسته شده است و منتقدان به دو دسته تقدیم می شوند؛ افرادی که معتقدند کمبود نقل و انتقالات در این تابستان اشتباهی مرگبار بوده است و افرادی که این کار را هوشمندانه می دانند.

چرا مردم فکر می کنند این کار اشتباه بوده است؟

نبود خریدهای زیاد به این معنی است که تیم تقریبا همان تیم فصل قبل می ماند و البته همین وضعیت در دو پنجره ی نیز وجود دارد و البته شاید چند بازیکن جوان رئال به تیم های دیگر قرض داده شوند.

مصدومیت های زیاد هنوز هم مشکل بزرگی هستند و البته شاید مهم ترین دلیلی است که هواداران را به این فکر می اندازند که خرج نکردن پول در این پنجره یک اشتباه بوده است. هواداران انتظار داشتند تا آلابا، پوگبا و لواندوفسکی به تیم اضافه شوند تا نیمکت تیم تقویت شود و البته دست زیدان برای انتخاب بازیکن در هر پست باز باشد و مصدومیت ها نیز به تیم صدمه نزد.

اما اشتباه هر ساله ی فلو در نقل و انتقالات همین بود، معمولا مشخص نمی شود که چه کسی نیمکت نشین و چه کسی بازیکن اصلی است و در نتیجه ثبات در ترکیب از بین می رود. خیلی از بازیکنان بزرگ محو می شوند و عملکرد همیشگی خود را با پیراهن لوس بلانکوس نشان نمی دهند.  فکر می کنم که بیشتر ما از دیدن جابجایی های بزرگ در رئال شگفت زده نمی شویم و می دانیم که فلو عادت دارد که بی جهت بازیکنان تیم را جابجا کند و به گفته ی خودش رئال را بهترین نگه دارد. اما برای پیروزی همیشه بهترین بودن لازم نیست و اصلا همین بهترین بودن است که ثبات را در ترکیب از بین می برد.

Perez

پرز اما در این پنجره سعی کرد روش جدیدی را امتحان کند و البته به نظر من نباید به اخبار و نقل قول ها و شایعات گنگ و مبهم توجه کرد و رئال در این تابستان حرکتی جدی برای خرید پوگبا انجام نداد.

چرا این منع نقل و انتقال بهترین اتفاق ممکن برای تیم و بی نظیر بود؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که رئال مشکلاتی را داشت و قطعا خود پرز هم می داند که تیم قابلیت ارتقا را داشت اما همیشه بهترین بود کافی نیست… نفروختن خامس یا ایسکو و البته نگه داشتن آسنسیو دردسر بزرگی را به زیدان تقدیم کرد و حالا زیدان باید با دقت بسیار زیادی هر کدام را در زمان مناسب و در جای مناسب بازی دهد تا استعداد هیچکدام از این سه بازیکن به هدر نرود. البته وجود سه بازیکن با سه سبک متفاوت در خط هافبک بسیار زیاد به تیم کمک می کند.

دلیل اصلی مفید بودن این پنجره های بسته اضافه شدن هم بستگی و تعادل در تیم است. تیم حالا محکم است و هم ترکیب اصلی، ترکیب دوم و مربی خود را ثابت کرده اند و مطمئنا با تلفیق شخصیت ها و مهارت ها می بینید که تیم فوق العاده ای داریم. تمام این امتیازات را در گذشته هیچوقت نداشته ایم. همیشه بهترین بودن کافی نیست و شما می تواند 11 نفر بازیکن بزرگ دنیا را کنار هم قرار دهید زمانی که آن ها از هم شناختی ندارند، با هم یک دل نیستند و جایگاه خود را نیز در خطر می بینند. شاید لواندوفسکی از بنزما بهتر باشد یا هوملس بهتر از په په دفاع کند اما آیا آن ها به کمک رئال می آیند یا په په و بنزما؟

شاید تنها زمان مشخص کند که پنجره های بسته به کمک رئال می آید یا نه اما حالا تمام عناصر موفقیت آماده است. زیدان تاثیر خود را نشان داد و رئالی متفاوت در نیم فصل دوم نشان داد و البته عملکردی هوشمندانه در پنجره ی نقل و انتقالات داشت و البته حالا بازیکنان زیر نظر او ثبات و اطمینان دارند چیزی که او و همنسلانش در رئال زیاد آن را تجربه نکردند. مرد فرانسوی حالا از نعمتی برخودار است که کمتر مربی های رئال آن را تجربه کرده اند. این نعمت نیز ثبات است. زیدان حالا بهترین های دنیا را دارد و البته در کنارشان تعادل و ثبات را می بیند و اگر او نتواند از این فرصت استفاده کند بعید می دانم فرد دیگری در روی کره ی زمین بتواند این کار را عملی کند.

Bale-Zidane

در مجموع شاید پنجره های بسته ی پیش رو برای رئال فاجعه به نظر بیاید اما با ترکیب بااستعداد، غنی(چه در نیمکت و چه در زمین) و البته متعادل به نظرم منع نقل و انتقالات دقیقا چیزی است که رئال به آن نیاز دارد و حالا من منتظر سال هایی تاریخی در پیش روی لوس بلانکوس هستم.

منبع: منیجینگ مادرید