مرجع خبری رئال مادرید: فلورنتینو پرز و ما هیچگاه پنجره ی نقل و انتقالات 2015 را از یاد نمی بریم. در حالی که تنها یک ساعت به پایان پنجره ی نقل و انتقالات مانده بود یکی از خنده دار ترین اتفاقات تاریخ نقل و انتقالات فوتبال دنیا افتاد و “روز جهانی ماشین فکس” را به دنیا آورد.

شاید آن روز خیلی از دست پرز و هرچه ماشین فکس در دنیا عصبانی بودیم اما امروز به جرات می توان گفت که آن دستگاه کهنه کمک زیادی به ما کرد تا دخیا را در انگلیس و کیلور را در اسپانیا نگاه دارد. شاید تابستان امسال هم به شکل تابستان سابق پیش می رفت اما خیلی چیزها تغییر کرده بودند. در حالی که تمامی بازیکنان اصلی رئال شماره ی خود را دریافت کرده بودند و همین باعث خاموش شدن حجم عظیمی از شایعات شد اما باز هم این رسانه ها و شایعه هایشان ما را به جنون رسانده بودند؛ کاری که همیشه می کنند.

degea

همه ی ما منتظر بودیم تا رئال در ددلاین دی دست به خرید عجیب و شاید غیر منطقی دیگری بزند اما این اتفاق نیافتاد و زیدان و پرز دستشان را در جیبهایشان نگه داشتند تا این بار روشی جدید را انجام دهند. آیا رئال مادرید اخلاقش را تغییر داده است؟

اگر قرار باشد لیستی از خریدهای بی جهت پرز و مادرید بچینیم می توانیم نام های بزرگی را در این لیست بگذاریم؛ مایکل اوون، دیوید بکام و خیلی بازیکنان دیگر که هیچوقت آنطور که باید فرصت لازم را در رئال کسب نکردند. از آنسو کلی استعداد و بازیکن پرتوان را رئال به راحتی از دست داده است و به آن ها اعتماد نداشته و در عوضش بازیکنان بی استعداد زیادی را با اصرار در تیم نگاه داشته است؛ روبرتو سولدادو، کیکو کاسیا، بورخا والرو و ساموئل اتوئو و خیلی های دیگر.

 

همین چند وقت پیش بود که اخراج آنچلوتی یکی از محبوب ترین مربی های رئال باری دیگر پرز را منفور کرد و خیلی از هواداران از او دل پری داشتند. مشکل از آنجا بزرگتر شد که آقایی به نام رافا بنیتز جانشین کارلتو شد! خوشبختانه اخلاق بد فلو باعث شد تا رافا سریعا اخراج شود تا زیدان با سبکی جدید روی کار بیاید.

benitez-perez

رئال در نیم فصل اول سال گذشته فاجعه ای به بار آورد و شاید داشت راه منچستر یونایتد را می رفت؛ بی ثباتی در بین بازیکنان و مربیان که به جای درآوردن تیم از وضعیت بد این وضعیت را بدتر می کند.

در حالی که رئال داشت نقش شن های روان را برای رافا انجام می داد کارلتو بلند شد و از زیدان حمایت کرد.

او در آینده مربی بزرگی می شود در رئال یا هر تیم دیگری. او با تیم آشنایی کامل دارد و وقتی او صحبت می کند بازیکنان به سخنش گوش می دهند.

قطعا زمان انتخاب شدن زیدان به عنوان مربی، پرز باز هم منتقدانی داشت و در واقع او داشت مربیان بزرگ دنیا را کنار می زد تا مردی بی تجربه را مربی تیم کند. کاری که او هرگز انجام نمی داد. اما قطعا انتخاب زیدان به عنوان مربی یکی از بهترین تصمیمات فلو بود.

پنجره های بسته برای رئال از راه می رسیدند و منتظر خریدهای عجیب و غریب و بزرگ از رئال بودیم. صحبت از لواندوفسکی و آلابا و سانه بود اما خوشبختانه هیچکدام از شایعات عملی نشدند. رئال به جای خرید این بازیکنان و هم سرنوشت کردن تیم با کهکشانی های یک، به درون اعتماد کرد و کوئنتراتو، آسنسیو و موراتا را به تیم اضافه کرد.

زیدان ستاره ی کهکشانی ها بود و البته برای مدتی مربی کاستیا، او دو سبک متفاوت را دیده بود و می توانست هر کدام را ادامه دهد. ساختن کهکشانی پر از ستاره و بدون جام یا اعتماد به جوانان تیم. زیدان قطعا بهترین تصمیم را گرفت.

Zidane

در حالی که انتظار خریدهای بزرگ را داشتیم و مدتی هم در دوزخ پوگبا بودیم و حتی منتظر فروختن ایسکو یا خامس فلو حرف بسیار خوبی زد.

ترکیب عالی داریم و غیرقابل بهتر شدن است و البته مربی ما زین الدین زیدان است.

صحبتی واقعا هوشمندانه از پرز، او می توانست بگوید که “قصد خرید بازیکن دیگری را نداریم” اما این نحوه ی صحبت هم جاذبه ی بیشتری داشت و هم حاکی خبرهای بزرگی بود. جیوزپه ماروتا درباره ی پرز چنین می گوید:

ما درباره ی نام های زیادی جوک تعریف کردیم اما درباره ی فوتبالیست ها صحبت نکردیم زیرا او قصد ندارد به ترکیبش دست بزند.

آخرین باری که مدیر تیم دیگری با این اطمینان درباره ی پرز صحبت کرده بود کی بود؟

هنوز راه زیادی تا پایان سال مانده است و شاید زود باشد که از موفقیت دم بزنیم اما همه چیز آماده است و رئال شرایط بهتری نسبت به بارسا و اتلتی دارد. رئال از این دو تیم جوان تر است و البته نقطه قوت رئال یعنی پشتیبان های حمله و هافبک(خامس، موراتا، آسنسیو، واسکز، کووا و ایسکو) همه 25 سال یا کمتر دارند. کمتر زمانی بوده که تیم جوانان را اینقدر پر رونق ببینیم و بازیکنان بزرگی را در قرض می بینیم و می توانند در پنجره های بسته به ما کمک کنند.

شاید سن خط دفاع ما کمی بالا باشد اما این اصلا در حدی نیست که ما را در سال های آینده به خطر بیاندازد و البته واران جوان و یورنته می توانند در هر زمان ستاره ی برنابئو شوند. بازیکنان بزرگ همیشه به رئال لینک می شوند حتی در پنجره های بسته! مدیربرنامه ها دوست دارند تا از نام و ثروت رئال استفاده کنند تا قیمت بازیکنان خود را بیشتر کنند (نیمار، سوارز و پوگبا) و البته بعد از این تابستان چراغ شایعات خوشبختانه خاموش می شود.

paul-pogba_1uijuelydvlt11lkxhe3paw36r

شاید خجالت از سال 2015 باشد شاید تاثیر زیدان باشد شاید ترس از شورش هوادارن و برکناری باشد و شاید هیچوقت دلیل آن را نفهمیم اما حالا می توان گفت “عمو فلو تغییر کرده است”

راهی که رئال در این تابستان در پیش گرفت دلگرم کننده بود و به تیم ثبات بیشتری آمیخت. خریدهای کاربردی تر و درون نگری بیشتر حداقل باعث شد تا خریدها به تیم “ضربه” نزنند و همین می تواند تیم را به جایگاه های بزرگی برساند.

منبع: منیجینگ مادرید