مرجع خبری رئال مادرید: بعد از اتمام این راند از بازی های ملی زین الدین زیدان بالاخره فرصت دارد تا با کل ترکیب تمرین و فصل جدید را به طور جدی آغاز کند. بازی های ملی همیشه دردسری برای اکثر مربیان بزرگ بوده است و مسافت های طولانی مسافرت همیشه بازیکن ها را خسته تر می کند و البته بازی ها نیز مصدومیت های زیادی را به تیم تحمیل می کنند.

همه ی این مسائل منحنی یادگیری برای زیدان است؛ کسی که اولین فصل کامل خود را با رئال آغاز کرده است اما پیشگویی ها نسبت به عملکرد او همیشه مثبت بوده است و البته عملکرد عالی او در نیم فصل دوم سال 2015 نقطه مثبتی در کارنامه ی کوتاه اوست. زیدان بعد از شکست در مقابل اتلتیکو در فصل گذشته حالا 12 برد پیاپی در لالیگا را تجربه کرده است و دو برد از این 12 برد مربوط به فصل 2016 می شود.

حالا که بازیکنان از بازی های ملی بازگشته اند باید مربی گری جدی خود را آغاز کند و همه از او انتظار دارند تا در مسابقات داخلی برای رئال افتخاری به همراه بیاورد. رئال قبل از بازی های ملی در 22 روز 7 بازی انجام داد و همین فشار بالا بر روی بازیکنان لوس بلانکوس را نشان می دهد مرد فرانسوی باید تعادلی بین ترکیب اصلی بازیکنان ذخیره ایجاد کند تا در بازی های مهم نیمکت قوی را داشته باشیم. رئالی های بی ثبات نیم فصل اول در نیم فصل دوم و البته پیش فصل ثبات بیشتری از خود نشان دادند و حالا زیدان می تواند که نه باید به کل ترکیب اعتماد کند.

مربی های رئال یا بسیار به آزمایش بازیکنان مختلف و جابجایی ترکیب خود علاقه داشتند (مانوئل پیگرینی) و یا به شدت به ترکیب 11 نفره ی خود اعتماد داشتند (خوزه و کارلتو) هر دو عمل یا باعث بی ثباتی در ترکیب می شود و یا نیم فصل دوم رقابت ها به دلیل مصدومیت و خستگی بازیکنان اصلی از بین می رود.

زیدان اما مثل دیگر تصمیماتش این بار هم میانه روی را اتخاذ کرد و اول از همه به تمام بازیکنان اعتماد مرد و سپس تلاش کرد تا ترکیب را به انتخاب خود بچیند. شاید مشکلات بنیتز از لحاظ تاکتیکی مربی خوبی بود اما کاریزمای به شدت پائینش باعث شده بود تا بیشتر از اینکه خود ترکیب اصلی تیم را انتخاب کند این رسانه ها و هواداران بودند که با فشار باعث تغییر ترکیب بنیتز می شدند و این اتفاق هم اعتماد بازیکنان را از بین می برد و هم جو بدی را در ورزشگاه ها و رسانه ها به وحود می آورد. بعید می دانیم زیدان به این تله گیر کند.

benitez3

به گزارش مارکا زیدان با کریستیانو قرار گذاشته است تا فشار زیادی به ستاره پرتغال نیاورد و بعد از بازگشت از مصدومیت یک ساعت در مقابل اوساسونا و 70 دقیقه در مقابل اسپورتینگ بازی کند و بازی ندادن 90 دقیقه ای رونالدو در این دو بازی حرکتی مثبت از سوی زیزوست. برعکس زیدان مربی قبلی می خواستند رونالدو را تا جای ممکن بازی بدهند و همین مدتی از فصل را از سی آر سون می گرفت.

بنزما نیز مانند کریس است و تاکنون با مصدومیت روبرو بوده اما زیدان می خواهد به او بگوید که حتما لازم نیست در ترکیب باشد و مثل رونالدو می تواند استراحت کند و یا مدتی از بازی و یا کل آن را روی نیمکت بگذراند. با وجود مهاجمی باهوش مثل آلوارو موراتا بر روی نیمکت تیم بنزما باید آماده باشد تا همیشه 90 دقیقه بازی نکند.

آنتونیو پینتوس شاید نقشی به اهمیت زیدان داشته باشد مربی بدنساز تیم است او باید با تمرینات هوشمندانه و سخت گیری روی سبک زندگی بازیکنان رئال را بر خلاف فصول گذشته از شر مصدومیت ها رها کند. شاید لازم به کمی گردش در ترکیب باشد اما زیدان سعی دارد تا شایسته سالاری نیز به طور کلی از بین نبرد و همین بسیار هوشمندانه است. بی بی سی مطمئن هستند که در صورت آمادگی در ترکیب اصلی بازی می کنند و زیدان نمی خواهد روی آن ها ریسک کند اما نیمکت نشین های بااستعداد رئال می توانند هر لحظه خود را به زمین برسانند.james-rodriguez-isco-alarcon-real-madrid_1vodhei5nb8sw1l6mota5d8kcu

کلاس و استیل مربی گری زیدان همه را قانع کرده است که او کلاسی جهانی دارد و در هر بازی ترکیبی هوشمندانه را بازی می دهد. زیدان نیاز به کمک پینتوس دارد و بدون همکاری او به موفقیت دست پیدا نمی کند. عملکرد رئال کاملا به هوش و قضاوت عادلانه ی او بستگی دارد.

منبع: ESPN