مرجع خبری رئال مادرید: در فصل جدید رونالدو هنوز برای رئال پا به توپ نشده و آخرین درخشش او در پیراهن تیم ملی پرتغال بوده است. مصدومیت او در فینال یورو 2016 کل پیش فصل را از او گرفت اما مهاجم رئال تقریبا به شرایط ایده آل بازگشته است. انتظار می رود او بخشی از تیم در بازی با اوساسونا باشد و زین الدین زیدان حالا به دنبال استفاده از رونالدو در ترکیب است.

اولین تمرین با تیم، خیلی خوشحالم!!! عکسو حال کنین!

pic.twitter.com/FFGEgqSK4A

-کریستیانو رونالدو cristiano September 5, 2016@

رونالدو بارها و بارها رئال را به سمت پیروزی هدایت کرده و موثرترین مهره ی تیم درون زمین بوده است اما شاید برای اولین بار رئالی ها به زندگی بعد از او نگاه می کنند. قطعا با نگاهی ساده به نشانه هایی مثبت بر می خوریم و تیم به حدی از استقلال رسیده است که مصدومیت رونالدو در میانه ها و یا انتهای فصل به معنی تمام شدن موفقیت های رئال نیست.

_he250091

مربی

رونالدو آماده می شود تا به تیم بازگردد و زمانی که این اتفاق بیافتد بی شک در ترکیب اصلی قرار دارد اما غیرقابل انکار است که زیدان تلاش نمی کند تا هر طور شده رونالدو را به بازی بعدی برساند و قطعا در صورت لازم صبر می کند تا آمادگی رونالدو به سطح عالی برسد. رئال همیشه در تلاش بوده است تا رونالدو را برای مدت طولانی آماده نگه دارد اما برخی مربیان نیز می خواستند هر طور که شده رونالدو در زمین باشد و همین او را خسته و مصدوم می کرد و عجله برای بازگشت او به فرم عالی بلعکس فرم او را ضعیف می کرد.

مارکا چندی پیش گزارش داد که زیدان وضعیت خود با رونالدو را مشخص کرده است: او 60 دقیقه در اولین بازی خود بازی می کند و در مقابل اسپورتینگ نیز 70 دقیقه توپ خواهد زد. تصمیم هوشمندانه ی زیدان شاید در بین مربیان سابق کمتر دیده می شد، بی شک رئال با کریستیانو بهتر است اما بازی دادن و فشار بالا روی او می تواند باعث مصدومیت های اواخر فصل شود اتفاقی که فصل پیش افتاد و رونالدو نیمه نهایی لیگ قهرمانان و برخی از بازی های لالیگا را از دست داد.

قطعا زیدان باید در طول فصل هم زمان بازی های رونالدو را مدیریت کند تا در زمان های حساس کریس را بهتر ببینیم. تیم دیگر مثل قبل متکی شماره 7 نیست و بازیکنان دیگر هم هستند که می توانند تیم را به موفقیت در خط حمله برسانند.

RMD2-1CELTA 19 real-madrid.ir

آسنسیو

دو پیروزی در لالیگا و قهرمانی در سوپرکاپ به معنی عملکرد متعالی و کامل رئال در نبود سی آر سون است و پسری باهوش جای او را در ترکیب گرفت: مارکو آسنسیو کسی که سمت چپ تیم را از دستان ایسکو، خامس و واسکز قاپید و در ترکیب اصلی قرار گرفت. آسنسیو سبک متفاوتی از بازی رونالدو را داراست اما آن ها صفات مشترکی هم دارند.

هر دو قطعا انتخاب سمت راست رئال می باشند اما رونالدو جلو می ماند و حریف را پرس می کند و بعد از گرفتن توپ هم به دنبال استفاده از سرعت و قدرت خود برای رسیدن به گل است. آسنسیو اما به عقب بر می گردد و با صبر و حوصله به دنبال پیدا کردن فاصله در بین خط دفاع حریف می گردد. پسر اسپانیایی مانند کریستیانو به مارسلو اجازه ی حرکت در سمت چپ را می دهند و خود به مرکز می آیند و همین تاکتیک موفقیت های زیادی را به رئال هدیه کرده است. آسنسیو از زدن شوت از راه دور هم نمی ترسد و از این روش به گل رسیده است. مارکو آسنسیو اولین دلیل برای نترسیدن از نبود رونالدوست.

تنها آسنسیو نیست که رئال را دلگرم می کند و هوش زیدان ثابت کرده است که با هر بازیکنانی می تواند بهترین ترکیب را بچیند. رئال همیشه به دنبال حمله نیست و همیشه هم به دنبال مالکیت توپ یا رساندن توپ به ستاره ها نیست. رویکردی متناوب یکی از ضروری ترین شاخصه های مورد نیاز تیم است و با وجود آن وابستگی به رونالدو کمتر می شود.

RMA3-0RSO 21 real-madrid.ir

 

ستارگان

راه های زیادی برای جبران صدمه ی نبود رونالدو در تیم وجود دارد و شاید یکی از اصلی ترین راه ها پوشاندن جای خالی ستاره، با ستاره ای دیگر است. گرت بیل بی شک پله ای دیگر را به سوی موفقیت طی کرده است و حالا خیلی ها به او نیز اعتماد دارند و گرت هر زمان که لازم بوده درخشیده است. ممکن است درخشش خامس هم به پر کردن جای رونالدو کمک کند اما آیا او موفق می شود فرم خود را بازگرداند و اعتماد زیدان را جذب کند؟

RMD2-1CELTA 26 real-madrid.ir

شاید آسنسیو و موراتا هم روزی بازیکنانی با این کلاس شود و یا شاید نامی جدید به تیم افزوده شود و ستاره ی دیگری بیاید تا جای رونالدو را بگیرد.

برنامه ریزی

به عنوان یک تیم کامل، رئال نیاز به تلفیقی از موفقیت های ورزشی، موفقیت های اقتصادی و پیشرفت های درون و بیرون زمین است. همین موضوع به همه اطمینان خاطر می دهد که رئال یکی از تیم های بزرگ دنیا می ماند.

خرید بازیکنان در زمان مناسب هم یکی از لازمه ی موفقیت رئال است و این موضوع کم کم در رئال بهتر و بهینه تر می شود و تیم خرید های موفقیتی مثل بیل، ناواس، موراتا و مودریچ را انجام داده است و البته در تیم جوانان هم استعدادها بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می آیند.

آسنسیو یکی از نشانه های پیشرفت تیم در زمینه ی پایه و اسکوتینگ و خرید بازیکنان جوان است. آسنسیو یکی از بهترین هاست اما قطعا تنها نیست. شاید در حال حاضر تناقضی در بین نام رئال مادرید نامی که همیشه به خریدهای بزرگ معروف بود و استعدادهای تیم مثل وایخو، دیاز و دیگر بازیکنان موحود است.

ODEGAARD

قبل از رونالدو رئال بزرگترین تیم دنیا بود، با پیوستن او نسلی جدید در تیم آغاز شد و موفقیت های اروپایی زیادی به دست آمد و رئال باز هم بهترین تیم دنیا ماند. هنگامی که او برود هم موفقیت های لوس بلانکوس ادامه دارد و ما بهترین تیم دنیا خواهیم ماند.

منبع: بلیچر ریپورت