مرجع خبری رئال مادرید : په په ، مدافع پرتغالی رئال مادرید در مصاحبه با رادیو کادناسر در مورد مسائل مختلف نظیر بازنشستگی از تیم ملی و تمدید قراردادش با سفیدپوشان صحبت کرد.

کاپیتان سوم رئال مادرید در مورد احتمال بازنشستگی خود از تیم ملی پرتغال گفت: “احساس می کنم که هنوز توانایی دفاع از پیراهن تیم ملی پرتغال دارم. مسئولیت ما این است که هر روز سخت و جدی تمرین کنیم.”

وی در مورد بازی رئال و اسپورتینگ در لیگ قهرمانان بیان کرد:”ّازی خاصی خواهد بود. دوباره هواداران با امید به این تورنمنت نگاه می کنند و بازی زیبایی خواهد بود.”

په په در این باره که فقط ده ماه تا پایان قراردادش با رئال مادرید مانده اظهار داشت:” یک سال از قراردادم مانده اما خوشحال هستم. مثبت نگر هستم و تلاش می کنم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. مسلما منتظر آن هستم تا باشگاه روزی با ما تماس بگیرد و این مسئله را حل کنیم.”

مدافع پرتغالی در مورد گلزنی مقابل اوساسونا در هفته جاری بیان کرد:”همسرم ویدئیو صحنه گل را برایم فرستاد. خوشحالم که به تیم کمک کردم. سعی کردیم که در این بازی با روحیه بازی کنیم. هوا خیلی گرم بود. حریف تلاش کرد تا جدی و سرسخت بازی کند. امید و انگیزه زیادی داشتند تا مقابل رئال مادرید بازی کنم. زیدان پس از بازی با بازیکنان صحبت کرد و از ما خواست تا مشکلاتی که در جریان بازی داشتیم را حل کنیم. او از دو گلی که دریافت کردیم راضی نبود. قبل از بازی به ما گفته بود که اوساسونا خوب سانتر می کند و باید مراقب باشیم. سبک بازی اسپورتینگ لیسبون هم مشابه آنها خواهد بود.”

کاپیتان سوم رئال مادرید در تمجید از زیدان گفت:” بازیکن بسیار بزرگی بود و به خوبی تفکرات بازینان را می شناسد. دوران کاری او در رئال مادرید فوق العاده بود و به ما کمک کرد تا از فوتبال بذت ببریم. به خوبی حریفان را آنالیز می کند و آماده بازیها می شود.مسلما مربی که با بازیکنانش در تعامل است و با آنها صحبت می کند مقبولیت بیشتری دارد. او در اولین هفته کارش با چهار کاپیتان تیم تماس گرفت و به ما گفت که روی ما حساب ویژه ای باز کرده است. ما همحرفش را پذیرفتیم و گفتیم که روی حمایت ما حساب کند. سعی کردیم که بقیه را به جلو هل بدهیم. زیزو خیلی باهوش است و پنج ماه بی نظیر را در فصل گذشته داشت. تلاش می کنیم تا روندمان را در این فصل حفظ کنیم.”

په په با مربی فعلی یونایتد رابطه خوبی ندارد. وی در مورد مقایسه مربی پرتغالی با زیدان بیان کرد:” هر دو مربی متفاوت هستند و  شاید بتوان گفت که متضاد هستند. یکی خوب است و یکی بد (می خندد). مربی پرتغالی تجربیات زیادی دارد و با بازیکنان بسیار بزرگی کار کرده است. زیدان تازه کارش را انجام داده و تجربه متفاوتی وجود دارد. نکته این جاست که زیدان خودش بازی می کرده و نیازهای بازیکنان را می شناسد. او با تفکرات بازیکنان آشناست. او با عدم خرید بازیکن به تیم رای اعتماد داد. حضور مربی یونایتد در تیم ملی پرتغال؟ سانتوس مربی فوق العاده ایست و شخصیت بزرگی دارد. او تجربه بالایی دارد و فوتبال را به خوبی می شناسد. خدا را شکر رئیس فدراسیون او را انتخاب کرد. سعی کردم که به جلو حرکت کنم و سطحم را در رئال مادرید حفظ کنم. وقتی که مربی یونایتد در رئال مادرید بود نفرت مردم از خودمان را حس می کردیم. خوشبختانه  آن سه سال خیلی سریع گذشت. پس از آن با آنچلوتی شرایط عوض شد و هواداران محبت بیشتری نسبت به ما پیدا کردند. آن حالت خشم به کل تغییر کرد.”

مدافع رئال مادرید در مورد هم تیمی اش رونالدو و واکنش شماره هفت رئال مادرید به حرفهای ژاوی علیه خودش صحبت کرد:” برای رونالدو گلزنی و رقابت کردن از هر چیزی مهمتر است. او دچار مصدومیتی شدید شد و به خوبی ریکاوری کرد. رونالدو مقابل اوساسونا گل زد. او همیشه بوی گل می زند و شخصیت فوق العاده ای دارد. از نظر من رونالدو بهترین است چرا که او را به خوبی می شناسم و سالهاست که در این جا حضور دارد. او به ما و تیم ملی کمک می کند. رونالدو تجربه کافی را برای مواجهه با صحبت هایی که در موردش می شود دارد. او سبک خاص خودش را دارد. وقتی ژاوی در موردش صحبت کرد فراموش کرد که مردم پرتغال، چین و … بقیه کشورها چقدر دوستش دارند. به نظرم ژاوی اشتباه کرد اما باید به نظرش احترام گذاشت. رونالدو هواداران بسیار زیادی دارد.”

بازیکن باتجربه تیم ملی پرتغال در مورد فلورنتینو پرز اظهار داشت:”مدیر رئال مادرید بسیار باهوش است. باشگاه را به همان سطحی که می خواست رساند. رابطه خوبی با او دارم چرا که همیشه صداقت داشته است. سبک و روشی که دارد را دوست دارم. ”

کاپیتان سوم رئال مادرید در مورد تمدید قراردادش بیان کرد:”در رئال مادرید راضی و خرسند هستم. تا آخرین هزارم ثانیه منتظر رئال مادرید می مانم.اگر قراردادم تمدید نشود شاید به بازنشستگی از فوتبال فکر کنم و بیشتر در خدمت خانواده ام باشم اما فعلا وقت برای این مسئله زیاد است. آن قدر تجربه دارم که با قلبم تصمیم نگیرم. در حال حاضر تمرکز بیشتری دارم. روی کارم خیلی فکر می کنم. از اولین لحظه تلاش کردم تا جایگاهم را پیدا کنم و ده سال است که در این جا حضور دارم. هواداران هر روز عملکردم را بررسی می کنند و از این مسئله انگیزه می گیرم و از اولین روز با امید به جلو حرکت می کنم. دوست دارم در رئال مادرید بازنشسته شوم. اگر به من پیشنهاد تمدید قرارداد یک ساله بدهند به خوبی می پذیرم. در رئال مادرید شرایط خوبی دارم. دخترم در این جا تحصیل می کند. در مادرید همه چیز برایم راحت است.”

په په در مورد پخته تر شدنش گفت:” یادم نمی آید که آخرین بار چه زمانی کارت قرمز گرفتم (پنج سال پیش). مادرم و خانواده ام از انتقادات خیلی اذیت می شوند و آن را ناعادلانه می دانند. به آنها گفته ام که تقصیر من نیست که ذات من باعث می شود که محکم بازی کنم. وقتی توپ در جریان است مدافع باید آن را دفع کند. من به سمت توپ می روم اما ذات من باعث می شود که عقب نکشم و محکم به سمت توپ بروم. در بازی مقابل ختافه (در سال 2008) بدشانسی آوردم. نمی دانم آن شب چه اتفاقی برایم افتاد. شاید فشار خیلی زیاد بود. تائید کردم که مرتکب اشتباه شدم و هواداران این را درک کردند. با بالا رفتن سنم تصمیمات بهتری می گیرم و به خوبی اشتباهاتم را می پذیرم. برخورد با کاسکرو برایم لحظه بسیار مشکلی بود. وقتی از پله های استادیوم پائین می رفتم درک کردم که چه اشتباه بزرگی کردم نه تنها در مقابل هواداران بلکه به خاطر کودکاین که آن صحنه را می دیدند. وقتی به رختکن رسیدم همسرم به من زنگ زد و گفت که چه کاری بود که انجام دادم. به صورت علنی عذرخواهی کردم و پس از آن مسئولان روابط عمویم رئال مادرید با کاسکرو تماس گرفتند و من هم عذرخواهی کردم. نمی دانم که حرفم را پذیرفت یا نه.”

وی در باره حرفهای پیکه که بارسلونا را با اختلاف بهترین تیم دانسته بود هم صحبت کرد:”از نظر من رئال مادرید بهترین تیم است. هر کسی طرف تیم خودش را می گیرد. آنها بازیکنان بسیار بزرگی دارند. همه تیمها بازیکنان بزرگی در لالیگا دارند. طبیعی است که در مورد تیمت چنین حرفی را بزنی. پیکه بازین بسیار خوبی است.  شخصا او را نمی شناسم. ”

په په در مورد مقایسه خط حمله رئال مادرید و بارسلونا بیان کرد:” خط حمله دو تیم کاملا متفاوت است. خط حمله ما یعنی بی بی سی می خواهد در همه بازیها گل بزند و بازیکنان فرصت طلب و کاملی داریم. موراتا هم پیشرفت کرده و در تیم حضور دارد. او یکی از بهترین مهاجمان دنیاست. خط حمله بارسلونا بیشتر به دنبال دریبل زنی و پاسکاری است. نمی توان گفت که کدام بهتر هستند.”

مدافع پرتغالی در مورد خط خوردن کاسیاس از تیم ملی اسپانیا بیان کرد:”شگفت زده شدم. کاسیاس یک الگو و یک حرفه ایست. باید به جوان تر ها فضا بدهیم. مهم این است که لوپتگی با ایکر صحبت کرده و نظرش را گفته است. ایکر همیشه فوق العاده بوده است. ایکر به خواست خودش از رئال مادرید جدا شد چرا که صلاح خودش را همین می دانست.”

وی در مورد جنجال ها پیرامون حضور رائول در مراسم افتتاح دفتر بارسلونا در نیویورک صحبت کرد:”با این قضیه مشکلی ندارم. باید به وظایفت عمل کنی. او یک هم تیمی بی نظیر بوده است و مشکلی وجود ندارد. شرایط کاملا عادی است. او کار خودش را می کند و افتخاری است که رائول در سمتی مثل نماینده لالیگا حضور دارد و رئالی بودنش را نشان می دهد.”

په په در مورد احتمال جدا شدنش از رئال در آینده  گفت:”هر لحظه احتمال جدا شدن وجود دارد. سعی می کنم که بهتر شوم .ی دانم که رقابت چقدر بالاست. 24 بازیکن در این جا حضور دارند و هر روز سعی می کنند که بهتر شوند. من سختکوش بودم و به همین خاطر این همه سال در رئال حضور یافتم. چند پیشنهاد داشتم و با وکیلم صحبت کردند. از چین هم پیشنهاد داشتم اما در رئال مادرید راضی و خرسند هستم. دوست دارم به عنوان انسانی خوب از من یاد شود که به هم تیمی هایم و باشگاه احترام گذاشته ام. رویایم بازنشستگی در رئال مادرید است.”

مدافع رئال مادرید در مورد انتخاب از میان لالیگا و چمپیونزلیگ اظهار داشت:”فقط رئال مادرید می تواند بدون رقابت کردن در لالیگا، چمپیونزلیگ را ببرد. می خواهیم برای هر سه جام تلاش کنیم و بهترین عملکردمان را در لالیگا داشته باشیم هر چند که تمرکزمان را از لیگ قهرمانان اروپا از دست نمی دهیم.”