مرجع خبری رئال مادرید: رئال مادرید و اسپورتینگ پرتغال پس از شانزده سال دوباره مقابل هم قرار می گیرند.

دوئل های مستقیم
رئال مادرید و اسپورتینگ چهار بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصلش دو برد، یک تساوی و یک شکست برای رئال مادرید بوده است.آخرین تقابل در چمپیونزلیگ 01-2000 بود که رئال در لیسبون مساوی کرد و در برنابئو با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد تا رئال به عنوان تیم اول گروه صعود کند. گوتی گل اول را زد و پانصدمین گل تاریخ رئال در جام باشگاه های اروپا را به ثمر رساند.

همسایه ها
اسپورتینگ اولین باشگاه پرتغالی است که در سیزده سال اخیر در بازی رسمی در برنابئو به میدان می رود. آخرین تیم پورتو در فصل 04-2003 بود. پرتغالی ها از 9 بازی اخیرشان در برنابئو هشت شکست و یک تساوی نصیبشان شده است.

خطرناک
دو تیم پرتغالی آخری که در اسپانیا در چمپیونزلیگ بازی کردند پیروز شدند: پورتو با نتیجه دو بر صفر در سن مامس مقابل بیلبائو پیروز شد و بنفیکا در ویسنته کالدرون مقابل اتلتیکو با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

روند
رئال مادرید 9 سال پیاپی اولین بازی خود در مرحله گروهی چمپیونزلیگ را برده است. بایرن با دوازده برد بالاتر است. رئال از 2007 به بعد این روند را شروع کرده است. رئال برای دهمین بار در تاریخ مسابقات چمپیونزلیگ بازیها را در خانه آغاز می کند که 9 بار قبلی همیشه پیروز شده است. آخرین بار پارسال با پیروزی چهار بر صفر مقابل شاختار همراه شد.

شیرها
اسپورتینگ البته در اولین بازی خانگی خود چندان موفق نبوده و در شش حضور قبلی در چمپیونزلیگ از اولین بازی دو تا را برده اند ، دو تا را مساوی کردند و دو تا را باختند. این سومین باری است که چمپیونزلیگ را در خارج از خانه برگزار می کنن. آنها در سال 2008 با نتیجه سه بر یک در نیوکمپ باختند و در سال 2014 با نتیجه یک بر یک در ماریبور تن به تساوی دادند. اسپورتینگ در شش مرحله گروهی چمپیونزلیگ حضور داشته و فقط در یکی از آنها صعود کرده است. رئال هرگز در مرحله گروهی چمپیونزلیگ اوت نشده است و از هر 24 مرحله گروهی صعود کرده است و در 15 تایش تیم اول گروه بوده است.

قهرمان
فقط در فصل 13-2012 مدافع عنوان قهرمانی از چمپیونزلیگ اوت شد و فقط یک بار مدافع عنوان قهرمانی دوره بعد چمپیونزلیگ را با شکست آغاز کرد : میلان 95-1994 که در اولین بازی با نتیجه دو بر صفر مقابل آژاکس باختند.

موراتا
رئال مادرید شش بازی پیاپی در خانه اش در چمپیونزلیگ نباخت و فقط یک بازی تا رکورد تاریخی مسابقات (هفت بازی) فاصله دارد: آرسنال، یوونتوس، اتلتیکومادرید و دپورتیوو ررکوردداران تاریخ هستند. آخرین میهمانی که در برنابئو گل زد موراتا بود که در بازی برگشت نیمه نهایی 15-2014 گلزنی کرد.

شماره هفت
کریستیانو در 14 آگوست 2002 اولین بازی خود را با تیم اصلی اسپورتینگ مقابل اینتر داشت. مهاجم مادیرایی 31 بازی رسمی با شیرها داشت که پنج گل زد . حالا فقط شش گل تا تبدیل شدن به آقای گل تاریخ جام باشگاه های اروپا فاصله دارد.  رونالدو به عنوان بازیکن یونایتد در فصل 08-2007 مقابل اسپورتینگ بازی کرده بود که هر دو بازی را برد و در هر دو گل زد.