مرجع خبری رئال مادرید : تعویض رونالدو در بازی رئال مادرید و لاس پالماس تصمیمی جنجالی و بحث برانگیز بود. مربی فرانسوی پس از بازی گفت که با فکر بازی با دورتموند این کار را کرده اما رونالدو با اخم و دلخوری واکنش نشان داد. بقیه تصمیمات جسورانه زیدان را با هم مرور می کنیم:

1- فدا کردن خامس برای ورود کاسمیرو
زیدان فصل گذشته در تصمیمی مهم خامس رودریگز، نور چشمی فلورنتینو را از ترکیب کنار گذاشت تا با حضور کاسمیرو از بحران خارج شود. کاسمیرو نقش مهمی در اوندسیما داشت و باعث شد که هواداران شعار ” فلورنتینو، استعفا” را مدتی فراموش کنند. رئال با کاسمیرو 16 برد پیاپی در لالیگا را ثبت کرد اما بدون اودو بازی اخیرش در لالیگا را نبرده است.

2- نفروختن ایسکو و حفظ آسنسیو
در تابستان بحث در مورد فروش ایسکو تا آخرین لحظه ادامه داشت اما زیدان یکی از حامیان مهم ماندن بازیکن مالاگایی در رئال بود. باشگاه می خواست که خامس که بعد تبلیغاتی بیشتری دارد را حفظ کند و ایسکو را بفروشد اما زیدان مخالفت کرد. از سویی زیزو نقشی کلیدی در ماندن مارکو آسنسیو، جواهر مایورکایی در برنابئو داشت.

3- بازگرداندن موراتا
زیدان نقش اصلی را در حضور موراتا در ترکیب رئال داشت. آلوارو از بهترین های ترکیب رئال در این فصل بوده است و زیدان از سران باشگاه خواست تا هر چه زودتر او را برگردانند.

4-سیاست چرخش ها
زیدان از سیستم چرخشی استفاده می کند. او با این سبک همه بازیکنان را پرانرژی و سرحال نگه می دارد. بدین ترتیب برخی بازیکنان مهم در برخی بازیها استراحت می کنند تا دیگران هم شانس بازی کردن داشته باشند.

5- استخدام آنتونیو پینتوس
زیدان در بدو حضورش در رئال مشکل تیم بنیتز را مشکل بدنی دانست و به همین خاطر آنتونیو پینتوس، بدنساز مشهور ایتالیایی را در تابستان استخدام کرد.