مرجع خبری رئال مادرید : مارک بارترا، مدافع اسپانیایی دورتموند در آستانه بازی حساس تیمش مقابل رئال مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با روزنامه آس صحبت کرد.

بارترا در مورد اولین ماه های حضورش در دورتموند و ترکیب بارسلونا گفت:”به خودم از نظر خوشحالی نمره 9 از 10 می دهم. یک بازیکن همیشه دوست دارد بازی کند و لذت ببرد. در همه بازیها در دورتموند تلاشم را می کنم. پس از آخرین سال حضورم در بارسلونا حس خبوی دارم که دوباره بازی می کنم. ترک بارسا یکی از مشکل ترین تصمیمات زندگی من بود. اعتماد مربی و باشگاه دورتموند باعث شد که حس بهتری پیدا کنم و راحت تر با این تصمیم کنار بیایم. شباهت سبک بارسلونا و دورتموند هم اثر مثبتی داشت. پیش از امضای قرارداد با توخل صحبت کردم و در مورد تصمیمی که داشتم مطمئن شدم. اعتمادی که لیاقتش را داشتم برایم خیلی مهم بود. توخل به جزئیات توجه دارد. از نظر سبک تمرینات و حرکات به گواردیولا شباهت دارد.”

مدافع اسپانیایی در مورد آخرین سال حضورش در بارسلونا اظهار داشت:”اعتمادم را به تیم از دست نداده بودم چرا که با لبخند تمرینات را درک می کردم اما در طول فصل مشخص بود که مربی گزینه های دیگر را ترجیح می دهد که به آن احترام می گذارم. زمانی که یک بازیکن ثبات داشته باشد اثرگذار تر است. در فصلی که تاتا مارتینو در تیم بود ثبات داشتم و به تیم لمی رسیدم اما در دو سال اخیر این گونه نبود.”

بارترا در مورد تقابل با رئال مادرید هم صحبت کرد:”حضور در مقابل رئال با پیراهن دورتموند با حضور در ال کلاسیکو فرق خواهد داشت اما من با همان انگیزه وارد زمین می شوم. از بچگی در رده های پایه زیاد با رئال بازی کردم و همیشه این بازی برایم خاص بوده است. زیدان سعی می کند بهترین بازی را از هر بازیکن بیرون بکشد و رئال با حضور او خیلی منسجم شده است. زمانی که مربی عوض می شود هماهنگ شدن با تیم طول می کشد اما رئال مادرید با حضور او چمپیونزلیگ را برده است. رکوردشکنی زیدان؟  آن قدر روی بوندسلیگا تمرکز دارم که وقت دارم به بقیه فکر کنم. رئال در هر فصل سعی می کند که حریفانش را دچار مشکل می کند. رونالدو یکی از بهترین بازیکنان دنیاست اما رئال به او منحصر نمی شود. ترکیب بسیار قدرتمندی دارند.  مقابل رئال باید مراقب ضدحملات باشیم.”

مدافع دورتموند در مورد زنده شدن خاطره جا ماندنش از گرت بیل در فینال جام حذفی 2014 در بازی رئال و بارسا هم صحبت کرد:”از صحبت ها ناراحت نمی شوم. فقط سعی کردم از آن لحظه چیزهایی یاد بگیرم. اتفاقات آن بازی به من نیرو داد. آن صحنه تاثیر مثبتی روی من گذاشت چرا که ممکن است در یک بازی و یک لحظه اتفاقاتی رخ بدهند. بیل مهاجم فوق العاده ایست که یکی از سریع ترین بازیکنان دنیاست. ”

وی به مقایسه شرایط محصولات آکادمی رئال مادرید و بارسلونا صحبت کرد:” بازیکنانی که در آکادمی رئال رشد کردند به خبوی این باشگاه را می شناسند. موراتا و محصولات آکادمی رئال تلاش خود را می کنند. در بارسلونا هم این اتفاق رخ می دهد. محصولات آکادمی با انگیزه بیشتری بازی می کنند. نمی توانم بگویم بازیکنان کدام آکادمی بهتر هستند چرا که بستگی به عملکرد هر بازیکن در هر فصل دارد.  محرومیت رئال از خرید بازیکن؟ نمی دانم چه اتفاقی برایشان می افتد. بارسا پس از محرومیت سه جام برد.”

بارترا در مورد سبک فوتبال آلمان و دورتموند هم بیان  کرد:”جدیت و فیزیکی بودن فوتبال در آلمان برایم جالب است. لیگ آلمان به اندازه لالیگا تکنیکی نیست اما فیزیکی تر است. همه استادیوم ها در این جا پر می شوند. در ورزشگاه دورتموند از زمانی که برای گرم کردن وارد میدان می شوی مو به تنت سیخ می شود. سبک فوتبال دورتموند شبیه بارسا و تیم ملی اسپانیاست و به همین خاطر راحت تر هماهنگ شدم. ”

وی در پایان در مورد احتمال تقابل دورتموند و  بارسلونا در فینال لیگ قهرمان اروپا صحبت کرد:” مسلما دوست دارم این اتفاق بیافتد. خیلی خاص است اما فعلا باید به رئال مادرید فکر کنیم.”