مرجع خبری رئال مادرید : خشم رونالدو پس از تعویض شدنش مقابل لاس پالماس خاطره تعویض زیدان در بازی مقابل سلتا در سال 2001 را زنده کرد. این یک پارادوکس معنادار است. رئال مادرید در هفته هشتم لالیگا در رده شانزدهم قرار داشت و هشت امتیاز تا دپورتیوو صدرنشین فاصله داشت و فاصله اش با مایورکای قعرنشین چهار امتیاز بود. سلتا با ویکتور فرناندز در دقیقه هشت با گل کاتانیا مقابل رئال پیش افتاد.

حو برنابئو خیلی عجیب بود. فقط زیدان می توانست جو را آرام کند. بازیکن فرانسوی روی صحنه گل تساوی به گوتی پاس داد. گل تساوی در دقیقه 25 به ثمر رسید. رئال در زدن گل دوم عاجز بود. دل بوسکه در دقیقه 83 زیدان را با مورینتس تعویض کرد. زیدان قربانی شد. هواداران عصبی بودند و می خواستند دل بوسکه اخراج شود. زیدان هیچ حرکت منفی نداشت. خیلی سریع با مورینت سدست داد و روی نیمکت نشست. نتیجه در آن بازی عوض نشد.

زیدان بهترین بازیکن میدان بود و تصمیم دل بوسکه در مورد تعویض بهترین بازیکن تیمش در آن بازی با خشم رسانه ها و هواداران مواجه شد. دل بوسکه در کنفرانس مطبوعاتی گفت :” تعویض ها همیشه برای مربیان غم بار هستند. سعی کردم که خط حمله را تقویت کنم . حتی همسر و دختر شش ساله ام از من می پرسند که چرا زیدان را تعویض کردم.”

هواداران همه از زیدان انتقاد کردند . رئال سه روز بعدش باید مقابل رم در چمپیونزلیگ بازی می کردند. زیدان پیش از بازی گفت :” مربی تصمیم می گیرد و این حق اوست. اگر او بگوید که زیدان باید بیرون برود باید این اتفاق بیافتد. هر چیزی که مربی بخواهد را می پذیرم. ارام دارم.”

حالا که بحث رونالدو داغ است بازخوانی آن ماجرا در نوع خود جالب به نظر می رسد..

Zidane sí entendía sus cambios en 2001: "El técnico lo decide"