مرجع خبری رئال مادرید : یورگن کلوپ در مورد احساسات بازی کنان رئال در زمان ورود به وستفالن گفت :” زمانی که از تاریکی رختکن وارد زمین می شوی به سمت چپ نگاه می کنی و انگار 150 هزار دیوانه روی سکوها هستند.” این سکو به دیوار زرد معروف است چرا که حالتی تقریبا عمودی دارد.

این سکوی 25 هزار نفری در تمامی بازیهای بوندسلیگا پر می شود و تیمهای حریف دورتموند را آزار می دهد اما یوفا گنجایش آن را در چمپیونزلیگ به دلیل مسائل امنیتی به 10800 نفر کاهش داده است.

سکوهای ایستاده بخشی از فرهنگ فوتبال آلمان است و تقریبا یک چهارم سکوها در لیگ آلمان مربوط به سکوهای ایستاده است. در لیگهای انگلیس و اسپانیا اما هواداران موظف هستند که بنشینند.

دیوار زرد مسلما برای هر حریفی آزار دهنده است. این دیوار بخشی از میراث باشگاه دورتموند است. قیمت هر صندلی 16.7 یوروست که قیمت مناسبی است. از 45 دقیقه قبل از بازی جو آن فوق العاده است و هر حریفی ازار می بیند. دورتموند به این دیوار زرد افتخار می کند و روی آن حساب می کند.

وستفالن در سال 1974 برای جام جهانی ساخته شد. گنجایش استادیوم در دهه 90 اضافه شد. ریشه کلمه ” دیوار زرد” زمانی آغاز شد که پرچمی با این شعار توسط هواداران دورتموند به ورزشگاه برنده شد :” وقتی شب تاریک می شود ، دیوار زرد می درخشد.”

البته امشب قریب به دو هزار هوادار رئال هم در وستفالن حضور خواهند داشت و از تیم حمایت می کنند.