مرجع خبری رئال مادرید : نگاهی آماری به بازی امشب رئال و دورتموند داریم.

آمار
رئال و دورتموند ده بار مقابل هم بازی کرده اند (همیشه در چمپیونزلیگ) که حاصلش چهار برد برای تیم اسپانیایی،  سه تساوی و سه پیروزی برای تیم آلمانی بوده است. رئال مادرید در دو بازی خارج از خانه اولش در وستفالن دو تساوی تجربه کرد و در سه تای بعدی شکست خورد.

افتادن دروازه
رئال در اولین بازیش در زمین دورتموند تساوی بدون گل گرفت. رئال در بازی رفت با نتیجه دو بر صفر پیروز شد که در آن بازی دروازه جنوبی برنابئو سقوط کرد. رئال در ان سال هفتمین چمپیونزلیگش را برد.

آخرین ثانیه ها
دومین حضور رئال در وستفالن در دومین مرحله گروهی فصل 03-2002 بود که رئال برای صعود به مرحله یک چهارم به امتیاز نیاز داشت. رئال در دقیقه 22 گل خورده بود و همه چیز از دست رفته به نظر می رسید اما پورتیو که فقط 106 ثانیه بود که به زمین آمده بود گل تساوی را به شکلی معجزه آسا به ثمر رساند.

اولین شکست
رئال مادرید در 24 اکتبر 2012  در مرحله گرویه در زمین دورتموند با نتیجه دو بر یک باخت. رئال پس از آن بازی 22 بازی در مرحله گروهی چمپیونزلیگ نباخت که رکوردی بی سابقه در تاریخ چمپیونزلیگ است.

لواندوفسکی
رئال در مرحله نیمه نهایی فصل 13-2012 در زمین دورتموند با نتیجه چهار بر یک در هم کوبیده ش که لواندوفسکی در 16  دقیقه سه گل زد. از 1957  تا کنون هیچ بازیکنی چنین هت تریک سریعی مقابل رئال نکرده بود.

به سمت دسیما
پنجمین و آخرین حضور رئال در زمین دورتموند با شکست دو بر صفر همراه شد اما رئال به لطف پیروزی سه بر صفر در دور رفت صعود کرد. در 17 دقیقه پایانی رئال با کمک کاسمیرو مقاومت جانانه ای داشت و گل نخورد تا صعود کند.

گلزن کرشن
رئال در 25 بازی اولش در آلمان فقط یک پیروزی ، شش تساوی و 18 شکست کسب کرد. رئال پس از پیروزی 6-1 در زمین شالکه در سال 2014 طلسم شکنی کرد. رئال از پنج بازی اخیرش در آلمان سه تا را برده است: دو تا شالکه و یکی بایرن.

فقط دو برد
دورتموند فقط در دو تا از دوازده حضور قبلی در اسپانیا را برده است : 1-2 مقابل اتلتیکو در مرحله گروهی چمپیونزلیگ 97-1996 و 1-0 مقابل سویا در مرحله گروهی لیگ اروپای 11-2010. آنها در سه بازی اخیرشان در خانه رئال باخته اند.

روی دور
دورتموند فصل 17-2016 را با شش برد ، دو شکست ، 25 گل زده و شش گل خورده آغاز کرده است. آمارشان مشابه رئال مادرید است. رئال هم شش برد ، دو تساوی ، 20 گل زده و 9 گل خورده داشته است.  دورتموند 24 بازی در بوندسلیگا در خانه نباخته که رکورد تاریخ است. آنها البته در این مدت در لیگ اروپا مقابل پائوک با نتیجه یک بر صفر و 2-0 مقابل بایرن در سوپرجام اروپا در خانه باختند.

رونالدو
کریستیانو می خواهد آخرین رکوردهای رائول در چمپیونزلیگ را بشکند. رائول در مرحله گروهی 53 گل زده بود یعنی سه تا بیش از رونالدو، مسی و نیستلروی. کریستیانو در 18 بازی اخیرش در چمپیونزلیگ در خارج خانه 27 گل زده و فقط در چهار تا از این بازیها گل نزده است : سیتی، اتلتیکو، پی اس جی و ولفسبورگ. رونالدو فقط سه گل تا تبدیل شدن به اولین بازیکنی فاصله دارد که در مسابقات مختلف اروپایی صد گل می زند.

تعویض ها
رونالدو در کل سال 2015 فقط یک بار تعویض شد : پیروزی 7-3 مقابل ختافه که در نیمه اول هت تریک کرده بود. از زمان حضور زیدان او پنج بار تعویض شده است.