مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو در مورد بازی رئال مادرید و دورتموند در وستفالن نوشت.

بازگشت
زمان به زیدان حق داد. مربی فرانسوی در مورد تعویض جنجالی و معروف رونالدو مقابل لاس پالماس گفت که با فکر دورتموند انجام شده است و همین طور بود. رونالدو در وستفالن کاملا سرحال بود ، می جنگید و برای هر توپ تلاش می کرد. رونالدو اولین منتقد خودش است و می داند که به زمان و صبر نیاز دارد چرا که پیش فصل نداشته و با زمان دوباره تبدیل به بهترین بازیکن کره زمین می شود. استراحت 20 دقیقه ای در گرن کاناریا به رونالدو کمک کرد که مقابل دورتمون دسرحال تر باشد ، تیمی که با سرعتی بی نظیر بازی می کند. کریستیانو چالش را پذیرفت و از اولین لحظه با انگیزه، گرسنه و پرتلاش ظاهر شد. او یک پاس گل به بنزما داد که کریم به جای استفاده از آن در حالی که تنها بود روی زمین افتاد. پس از آن با یک حرکت عالی و حرکت تیمی که جایزه نوبل می طلبد کار را تمام کرد. مودریچ یک پاس بیرون پای بی نظیر داد و از آن حرکاتی را انجام داد که به شکلی عجیب بنیتز را نگران م یکرد. کریم فضا را برای کروس باز کرد. پس از آن نوبت خامس بود که توپ را به بیل برساند و گرت با یک پاس لایی پشت پا توپ را به رونالدو رساند تا 95مین گلش را در چمپیونزلیگ بزند و فقط پنج گل تا صدتایی شدن فاصله داشته باشد. مسی 86 گل زده است. رونالدو می تواند اولین بازیکن تاریخ باشد که صد گله می شود. دست دادن صمیمی او با زیدان هم عالی بود. همان طور که مربی سه شنبه گفت ،  او احمق نیست و کریستیانو باهوش است.

طلسم زرد
به محض گل شورله مدام دوستان پیامک می دانند و می گفتند که طلسم زرد تیم را گرفته است. باید گفت که تساوی کردن در استادیوم سخت دورتموند نتیجه بدی نیست. البته باید گفت که از بازی با کادیز به بعد چهار طلسم مقابل تیمهای زرد داشتیم که نمی توانم مسئله را زردستیزی بدانم. سعی می کنم کمی خرافه پرتس باشم و از ایبار بخواهم که یکشنبه در برنابئو با پیراهن اولش که آبی و اناری است بازی کند. فراموش نکنید که پیراهن دوم ایبار … زرد است!

آلمانیها
زمانی که من بچه بودم آلمانی ها در خانه شان ما را سیاه می کردند. بایرن، کایزرسلاترن،  هامبورگ … رفتن به آن جا مثل رفتن به دندانپزشکی بود. دیروز رئال مقابل دیوار زرد اسطوره ای قرار گرفت که در چمپیونزلیگ یوفا نصف جمعیتش را کم کرده است اما با وجود هیاهوی همیشگی هواداران ، باید گفت که تیم اصلی توخل چندان آلمانی نبود: بورکی سوئیسی، پیژک لهستانی، سوکراتیس یونانی، دمبله فرانسوی، گوئریرو پرتغالی و اوبامیانگ گابونی در تیم بودند. باید گفت که وحشت آلمانی کم کم یک افسانه شده است…

کیلور، نمره قبولی
درست است که روی گل اول واکنش بدی داشت. مشخص بود که چهار ماه است که بازی نکرده است اما چابک بود. در غیاب او کاسیا سنگربان شایسته ای بود و نمره قبولی گرفت.