مرجع خبری رئال مادرید : سرجیو راموس،کاپیتان رئال قطعا بدترین فصل دوران فوتبالش را تجربه می کند و آمار هم این را نشان می دهند.

پنالتی ها
سرجیو راموس در این فصل سه پنالتی به حریفان زده آن هم فقط در 9 بازی. تمرکز ندارد و حواسش پرت است.البته می تواند خوشحال باشد که این پنالتی ها فقط دو امتیاز را از رئال گرفته اند. اولین پنالتی مقابل سویا بود که خطای بی دلیلی روی ویتولو انجام داد. در مقابل اوساسونا در حالی که به نظر می رسید توپ در اختیار کاسیاست، او بی دلیل هایمه رومرو را زد.کاسیا البته پنالتی را گرفت.در مقابل ویارئال هم هند بسیار بی دلیلی انجام داد. جالب آن که در  هر سه بازی که پنالتی داد با گلهایش جبران کرد.

کارت زرد
راموس در شش بازی لالیگا چهار کارت زرد گرفته و با یک کارت دیگر محروم می شود. در حقیقت راموس در برخی از این بازیها این شانس را داشت تا اخراج شود اما داور به او رحم کرد. در چمپیونزلیگ هم مقابل دورتموند کارت گرفت. او در مقابل ویارئال و اسپانیول دو هند عجیب انجام داد اما با گرفتن صورتش سعی کرد داور را فریب بدهد. ااین اتفاق در مقابل راموس هم تکرار شد.

نمرات ضعیف
در نمره دهی روزنامه هایی نظیر اس نمره راموس خیلی پائین بوده است. بهترین بازی او از نظر نمره مقابل سوسیه داد بود و در بقیه بازیها نمره متوسط رو به پائین را گرفت.در دو بازی چمپیونزلیگ هم همین طور بود.

سرزنش بی دلیل
پس از اشتباه کیلور روی گل دورتموند مقابل اوبامیانگ، راموس دروازه بان رئلا را سرزنش کرد. کیور پس از بازی اشتباهش را پذیرفت و البته دنیلو در حمایت از دروازه بان کاستاریکایی گفت که اشتباه یک نفر اشتباه همه است.راموس خودش روی این صحنه مقصر بود چرا که خطای بی دلیل منجر به گل را مرتکب شده بود.

بازیسازی
راموس همیشه به عنوان بازیکنی شناخته می شد که برای هم تیمی هایش از خط دفاعی بازیسازی می کند اما مشکل این جاست که امسال ارسال هایش از خط دفاع بیشتر شبیه زیر توپ زدن بوده و قدرت بازیسازی را از هافبک ها گرفته است. پاسهای 40 متری بی هدف او هواداران و هم تیمی هایش را عصبی کرده چرا که بی دلیل توپ را نصیب حریف می کند. او می تواند مثل بقیه مدافعان توپ را به کروس و مودریچ بدهد اما اعتماد به نفس بالایش به تیم ضربه می زند.

نبود کاسمیرو
راموس به نظر می رسد که بیش از هر کسی از نبود کاسمیرو خسته شده باشد و آزار ببیند. هافبک برزیلی مصدوم شده است. در حضور کاسمیرو، راموس از حضور یک دیوار جلویش خیالش راحت است اما بدون او نه مودریچ و نه کروس کمکش نمی کنند.

دقایق زیاد
راموس در همه بازیها حضور داشته و زیدان از او 840 دقیقه استفاده کرده است. خستگی می تواند یکی از دلایلی باشد که کیفیت کاپیتان رئال را پائین آورده است.