مرجع خبری رئال مادرید: ایسکو، هافبک مالاگایی رئال مادرید چندان اهل مصاحبه نیست اما قرار گرفتن او در لیست تیم ملی اسپانیا و اولین حضورش در ترکیب اصلی رئال در لالیگا مقابل ایبار باعث شد که پای صحبت با روزنامه مارکا بنشیند.

هافبک مالاگایی رئال مادرید در سن 24 سالگی دو بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده اما امسال سال مهمی برای اوست تا توانایی هایش را در برنابئو نشان دهد.

تصور می کنم که از بازگشت به تیم ملی خیلی خوشحال شده باشی
بله، همه ما دوست داریم که پیراهن تیم ملی را بپوشیم. خیلی خوشحالم که در این جا حضور دارم و مربی به من فرصت داده است. لوپتگی نشان داد که به من اعتماد دارد. چندان مطمئن نبودم که به یورو بروم اما توقع خط خوردن از لیست  را نداشتم. تقریبا در همه لیست ها قبل از یورو و در همه بازیها حضور داشتم و از لیست نهایی خط خوردم. ضربه بدی به من بود. به همراه خانواده ام در مالاگا در حال سپری کردن تعطیلات بودم که از طریق شبکه های اجتماعی خبر خط خوردنم را فهمیدم.

با این که بازی نمی کردی، لوپتگی و را در لیست قرار داد و گفت که مورد اعتماد او هستی. نظرت در مورد تحسین های سرمربی تیم ملی اسپانیا از خودت چیست؟
برایم این حرفها مفهوم مهمی  دارد. لوپتگی را از زمان حضورش در تیم زیر 21 سال اسپانیا می شناسم و با آن که در رئال زیاد بازی نکردم من را در لیست قرار داد تا انگیزه زیادی پیدا کنم چرا که اثبات کرد که به من اعتماد دارد و برایش بازیکن مهمی هستم.

علت خط خوردنت از لیست قبلی تیم ملی مصدومیت بود، مشکل چه بود؟
از ناحیه لیگامنت دچار مصدومیت شده بودم و باید استراحت می کردم چرا که خطر جراحی وجود داشت. ترجیح دادم که استراحت کنم و ریسک نکردم. از اولین بازیهای پیش فصل این مصدومیت را داشتم و به ضرب آمپول بازی می کردم اما در یکی از تمرینات فشار زیاد شد. درد زیادی بود و خوشبختانه به خوبی ریکاوری کردم و حالا آماده هستم.

رابطه ات با لوپتگی بهتر از دل بوسکه است؟
همین طور است. لوپتگی را از زمان حضورم در تیم زیر 19 سال اسپانیا می شناسم. پس از آن با هم به جام جهانی زیر 20 سالل کلمبیا رفتیم و در یوروی زیر 21 سال قهرمان شدیم. در همه این سالها رابطه خوبی با لوپتگی داشتم.

به نظر می رسد که برای فیکس شدن به تیم ملی ملحق می شوی نه پر کردن لیست…
مسلما همین طور است. رقابت در تیم لمی اسپانیا خیلی بالاست. من در رئال مادرید بازی نمی کنم و می دانم که مشکلات وجود دارند اما در تمرینات همه تلاشم را انجام می دهم ، باید از فرصتی که مربی در اختیارم قرار می دهد استفاده کنم و به جلو قدم بردارم.

24 ساله هستی اما هنوز به یار فیکس در رئال و تیم ملی تبدیل نشده ای. باید بهتر شوی؟
نمی دانم. فقط در زمان حضورم در مالاگا جایگاهم تثبیت شده بود. در رئال بازیهای زیادی داشتم ، خیلی بیشتر از آن چیزی که مردم تصور کنند یعنی 150 تا اما حقیقت این است که هرگز جایگاه فیکس نداشتم. در رئال مادرید این شرایط خیلی مشکل است چا که رقابت بالاست اما نا امید نمی شوم. هر روز تلاش می کنم تا توانایی های فوتبالی ام را ثابت کنم.

از زمان پیوستنت به رئال مادرید 154 بازی داشتی. در این بازه فقط رونالدو با 155 بازی بالاتر از تو بوده است.
به همین خاطر می گویم که بازیهای زیادی داشتم اما نقش یار فیک سرا نداشتم. مصدومیت های زیادی نداشتم. مصدومیت اخیرم تقریبا اولین مصدومیت برایم بود. من همیشه چه فیکس باشم چه روی نیمکت باید تلاش کنم تا به تیم کمک کنم و بهترین عملکردم را ارائه دهم.

در باشگاه های دیگر رسیدن به ترکیب آسان تر است؟
احتمالا همین طور است. در رئال بهترین های دنیا حضور دارند و رقابت خیلی زیاد است. باید از پس نقشه های موجود بر بیاییم. مسلما در باشگاه های دیگر می توانستم بیشتر بازی کنم.

در تابستان به فکر جدایی بودی؟
حقیقت این است که به جدا شدن فکر نمی کردم. دو سال از قراردادم با رئال مادرید مانده است ، هیچ کس در مورد جدا شدن با من صحبت نکرده و من هم با تیمی مذاکره نکردم.

در مورد نقشی که در تیم داری در تابستان با زیدان صحبت کردی؟
با او صحبت کردم و می دانستم که سخت است که به ترکیب اصلی برسم اما چالش را پذیرفتم. با تمام قوا تمرین کردم تا توانایی هایم را نشان دهم و تا پایان فصل به این کار ادامه می دهم زیدان به من گفت که رقابت خیلی بالاست و همه چیز به خودم بستگی دارد.

تا 2018 قرارداد داری. می خواهی تمدید کنی؟
نمی دانم. هنوز فکر نکرده ام. تماسی هم برای تمدید با من گرفته نشده و به همین خاطر مشکلی نیست. به جلو نگاه می کنم و آماده هستم.

عجیب است که رئال هنوز با تو تماس نگرفته است؟ به جز په په تقریبا کل بازیکنان قراردادهای بلندمدت دارند.
بله برایم کمی عجیب است اما کاری از دست من بر نمی آید. اگر نمی خواهند قراردادم را تمدید کنند قرار نیست از آنها درخواست کنم که این کار را انجام بدهند. این مسئله به باشگاه مربوط است نه من

فصل قبل برایت مشکل بود. در ابتدا با بنیتز بازی نمی کردی و با زیدان هم در بازیهای کلیدی فصل نقشی نداشتی…
بله مشکل بود. در اواخر دوران کار آنچلوتی تقریبا در همیشه بازیها بازی می کردم. اگر هم فیکس نبودم به عنوان تعویض اول وارد زمین می شدم. فوتبال همین است. فراز و نشیب هایی وجود دارد و نا امید نمی شوم. تا آخرین لحظه تلاش می کنم و می خواهم ثابت کنم که برای حضور در ترکیب رئال مادرید آماده هستم.

خامس هم زمانی شرایط مشابه تو را داشت، با هم در آن زمان صحبت می کردید؟
مهم کل تیم و تصمیمات مربی است. اگر مربی تصمیمی بگیرد باید آن را بپذیریم. خامس و من با هم رابطه خوبی داریم و با همدیگر زیاد صحبت می کنیم. هیچ اختلافی با هم در مورد بازی کردن من یا او نداریم.

وقتی که به مشکل می خوری یا اوضاع روبراه نیست به چه کسی پناه می بری؟
از این حیث خیلی عادی هستم و در کنار خانواده، دوستان و پسرم خواهند بود. شرایط عادی است. پدر شدن بزرگترین اتفاقی است که برای هر فرد رخ می دهد.

با بنیتز از فوتبال لذت می بردی؟
بله زندگی من فوتبال است و همیشه از آن لذت برده ام.

در چه پستی راحت تر بازی می کنی؟
هافبک هجومی. در این پست بهترین عملکردم را ارائه می دهم و با آزادی عمل کار می کنم و می توانم توپ را برای حملات به چرخش در بیاورم.

آنچلوتی می خواست که از تو، سیدورف بسازد. به نظرت موفق شد؟
بله در فصل آخر کار کردنم با او بیشتر در دفاع شرکت می کردم و بیشتر توپ می ربودم. شبیه کاسمیرو شده بودم (می خندد). آن سال کامل ترین سال من بود. سیدورف را در آخرین سال حضورش در میلان به یاد دارم. بسیار عالی و کامل بود.

نسبت به گذشته اهمیت دوندگی در فوتبال بیشتر شده است؟
بله توقعات بیشتر است. گاهی دوندگی نتیجه می دهد گاهی نه. زمانی که خسته تر هستی و دقایق بیشتری دویده ای نمی توانی روی حملات تمرکز کنی.

در بازی با ایبار همین اتفاق برایت افتاد؟
شاید. تقریبا دو ماه بود که بازی نکرده بودم . در چند بازی قبل از ایبار فقط 50 دقیقه بازی کرده بودم و مشکل بود که دوباره در جریان بازی قرار بگیرم اما من مقصر هستم.

چرا این قدر قاطعانه خودت را مقصر می دانی؟
وقتی با آنچلوتی، زیدان و بنیتز یار فیکس نبوده ام خودم را به حماقت نمی زنم تا در جای دیگری دنبال مشکل باشم. من مسئولیت دارم و تلاش می کنم بهتر شوم. مشکلی با نیمکت نشینی های اخیر ندارم. تلاشم را انجام می دهم. به آسانی نا امید نمی شوم. سعی می کنم که به موفقیت برسم. امیدوارم که در رئال مادرید موفق شوم اما اگر نشد در جای دیگری تلاشم را خواهم کرد.

در مورد  حال صحبت کنیم. چه اتفاقی برای رئال مادرید مقابل ایبار افتاد؟ علت تساوی های اخیر چیست؟
عجیب است. با وجود تمامی اتفاقات فعلا هم امتیاز با اتلتیکو هستیم و دو امتیاز بیش از بارسلونا داریم. زمان برای حل مشکلات وجود دارد. ببینیم چه می شود. سعی می کنیم به جلو حرکت کنیم. امسال باید لالیگا را ببریم چرا که مدتهسات آن را نبرده ایم. همه تلاش خود را انجام می دهیم. قهرمانی لالیگا و سوپرجام اسپانیا را کم دارم.

زیدان پس از بازی با ایبار عصبی شد؟
همه چیز عادی پیش رفت. زمانی که می بینی شرایط خوب پیش نمی رود کمی نا امید می شوی اما تلاش می کنیم که شرایط برا برگردانیم. تازه در  شروع فصل هستیم و تلاش می کنیم که فصل خوبی داشته باشیم.

اگر شرایط برایت عضو نشود به جدایی در فصل نقل و انتقالات زمستانی فکر می کنی؟
نه در زمستان جدا نخواهم شد. تمرکزم روی رئال مادرید است وسعی می کنم از فرصت هایم استفاده کنم. فقط به حال فکر می کنم.

اگر سه سال پیش به جای رئال مادرید به منچستر سیتی می رفتی چه اتفاقی می افتاد؟
من در یوروی زیر 21 سال حضور داشتم. پدرم در حال مذاکرات بود. نظر موراتا روی من تاثیر گذاشت چرا که می خواست کنارش بازی کنم. در هر صورت رئال مادرید، رئال مادرید است. بهترین تیم دنیاست و خیلی مشکل است که پیشنهاد آنها را رد کنی. می دانستم که دیر یا زود دسیما به دست خواهد آمد چرا که رئال مدتها بود که چمپیونزلیگ را نبرده بود و اشتباه نکردم. در اولین سالم قهرمان چمپیونزلیگ شدم.

حالا هم که یازدهمی به دست آمد …
حالا هم که اوندسیما (یازدهمین قهرمانی اروپایی) را بردیم. نمی توان انتخاب بهتری از این داشت.

یکی از ویژگی های بازی تو این است که می توانی توپ را تحت کنترل داشته باشی. یکی از انتقادات به تو این است که باید زودتر پاس بدهی، نظرت چیست؟
هواداران رئال توقعات زیادی دارند و مقابل تیمی مساوی کردیم که روی کاعذ از ما ضعیف تر بود اما فوتبال همین است. باید تصمیماتی بگیری که گاهی جواب می دهند گاهی نه. چه مورد تمجید قرار بگیری چه انتقاد باید در فوتبال آماده باشی.

از این که گاهی تکروی می کنی ناراحت نیستی؟ یادم است که سال گذشته مودریچ به علت این که به او پاس ندادی سرت فریاد زد.
سبک بازی من همین است و در کل زندگی ام همین گونه بازی کردم. با همین سبک بازی به این جا یعنی رئال مادرید رسیدم. مسلما باید خیلی بهتر شوم اما فوتبال همین است. نظرم عوض نخواهد شد.

امسال هنوز گل نزده ای. تلاش کردی که با شوت گل بزنی؟
ضربات فنی را دوست دارم و سعی می کنم که ضربات دقیقی به سمت دروازه حریف بزنم هر چند که ممکن است گاهی جواب نگیرم.

یکی از بازیکنان محبوب هواداران هستی. حرارت اشتیاق آن ها را حس می کنی؟
از اولین لحظه حس می کردن که به من محبت دارند و مورد حمایت هواداران بودم.

داستان مذاکراتت با مالاگا در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات تابستانی چه بود؟
حقیقت این است که حس بسیار خوبی نسبت به مالاگا دارم چرا که در کل عمرم طرفدار این تیم بودم. مذاکراتی انجام شد اما جدی نبود. مشکل بود چرا که در رئال مادردی خوشحال بودم اما این که روزی به خانه ام برگردم برایم یک رویا بود.  چند بار با شیخ الثانی (مالک مالاگا) صحبت کردم و به من گفت که دوست دارد دوباره به لاروسالدا برگردم. به او گفتم که غیرممکن است چرا که در رئال مادرید خوشحال هستم و رئال هم تمایلی به فروش من ندارد.

سوالات کوتاه:
لقبت در رختکن؟
جادو

عکس واتسپ؟
عکسی در کنار پسرم است.

چند پیغام بدون پاسخ در واتسپ داری؟
50-60 تا.

آخرین فیلم سینمایی که دیدی؟
جنگ سگ ها (محصول 2016 آمریکا)

آخرین کتابی که خواندی؟
معجزه در آندس. راجع به گروهی است که در یک سانحه هوایی سقوط می کنند و باید برای بقا تلاش کنند.

سریال تلویزیونی محبوبت؟
سریالی به نام ” آنها می آیند”

خودت در شبکه های اجتماعی پست می گذاری؟
زیاد اهل نوشتن نیستم ولی خودم پست ها را می گذارم.

قبل از بازیها به چه آهنگی گوش می دهی؟
هیچ کدام.

پیش از ورود به بازیها جنون خاصی داری؟
نه.

کدام غذا را بهتر می پزی؟
گیاهخوار هستم… املت فرانسوی.

در انتخابات اخیر شرکت کردی؟
نه.

اوقات فراغت را کجا می گذرانی؟
مالاگا.