مرجع خبری رئال مادرید : شانزده سال پیش بود که پردراگ میاتوویچ با گلش در آمستردام پس از 32 سال رئال را به قهرمانی اروپا رساند .

وی در این باره که بارها در مورد آن خاطره از او سوال پرسیده شده گفت :” هرگز ناراحتم نمی کند . این بزرگرتین اتفاق دوران فوتبالم بود و با گذر زمان اهمیتش برایم بیشتر می شود . ”

وی در این باره که آن سال هم رئال در لیگ افتضاح بود اما قهرمان اروپا شد هم می گوید :” خیلی فرق داشت . رئال ما با مربیگری هاینکس یک سال بسیار مشکل را داشت . لیگ را به بارسای فن خال عملا از همان ابتدا باخته بود . هیچ ارتباطی نمی شود بین این دو تیم پیدا کرد . هر بازی بدتر از بازی قبلش بودیم . همه یادشان هست که سال قبلش فابیو کاپلو لیگ را از بارسایی برد که سال قبلش بهترین رونالدو نازاریوی ممکن را داشت . در آن زمان در لیگ یک تیم خسته ، بی انگیزه و بی روحیه بودیم و نا امید بازی می کردیم . ”

پدخا افزود :” ّعدش بزرگان رختکن صحبت کردند و گفتند که باید به تاریخچه باشگاه احترام بگذاریم . یک نفر ممی گفت :” می دانید که رئال 32 سال است که قهرمان اروپا نشده است ؟ ” این برای ما یک هدف مشترک بود . ”

میاتوویچ در ادامه گفت :” یکی از شباهت ها این بود که آن سال ما بایر لورکوزن و بورسیا دورتموند را شکست دادیم و به فینال مقابل یوونتوس رسیدیم . مقابل بورسیا دروازه برنابئو فرو ریخت . می ترسیدیم که ما را به خاطرش از تورنمنت اخراج کنند . ”

وی در مورد تقابل با یوونتوسی که زیدان ، داویدز و دل پیرو را داشت هم گفت :” تی مبی نظیری  بودند که لیگ ایتالیا را برده بودند . با هم صحبت کردیم .  بازیکنان بی اندازه انگیزه داشتند . باید از پیراهن رئال که در تاریخ بهترین است دفاع می کردیم . ”

وی در مورد گل خودش گفت :” یک گل سالم بود . کسی یادش هست که بازیکنی از یووه پس از گل شکایت کرده باشد . ؟ ” میاتوویچ در پایان گفت :” فکر نمی کنم نتایج لالیگا روی چمپیونزلیگ اثر بگذارد . رئال دو هفته فرصت دارد تا ذهنش را پاک کند . اتلتیکو رقیب بسیار مشکلی است اما رئال تاریخچه دارد . رئال سابقه زیادی در فینال ها دارد و حالا نوبت دسیماست . “