مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید و بارسلونا شنبه 234مین ال کلاسیکوی تاریخشان را برگزار می کنند. به مناسبت این بازی نگاهی داریم به تقابل های دو تیم از سال 2010 تا کنون. رئال و بارسا در این پنج سال 24 بار مقابل هم قرار گرفته اند که ریز به ریز این بازی ها را با هم مرور می کنیم.

در 10 آپریل 2010 و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در قالب دور برگشت رقابت های لالیگا در فصل 2009/10 رئال مادرید 2 بر 0 مغلوب شد . مسی و اتوئو گلزنان این بازی بودند .

در 29 نوامبر 2010 در قالب دور برگشت رقابت های لالیگا و در ورزشگاه نیوکمپ یکی از تلخ ترین ال کلاسیکو های تاریخ رئال رقم خورد . مورینیو در این دیدار اولین ال کلاسیکوی خود به عنوان سرمربی رئال را تجربه می کرد . بارسا در این بازی 5 بار دروازه ی رئال را باز کرد . داوید ویا (2) ، پدرو ، خفرن و ژاوی گلزنان بارسا بودند . رئال با ترکیب اصلی خود متشکل از کاسیاس راموس کاروالیو پپه مارسلو خدیرا آلونسو اوزیل رونالدو دیماریا و بنزما در این بازی حاضر شد .

ال کلاسیکوی بعدی 16 آپریل 2011 در سانتیاگو برنابئو و در قالب دور برگشت لالیگا برگزار شد . مسی در دقیقه 58 دروازه ی رئال را باز کرد اما رونالدو در دقیقه ی 81 از روی نقطه ی پنالتی مانع از شکست رئال شد .

ال کلاسیکوی بعدی در 21 آپریل 2011 برگزار شد . این بازی جزو شیرین ترین خاطرات ال کلاسیکویی مادریدیستا ها محسوب میشود . چرا که رئال پس از مدت ها توانست بارسا را شکست دهد ، رونالدو گلزن این بازی بود و رئال با غلبه بر بارسا در ورزشگاه مستایا پس از 18 سال قهرمان کوپا دل ری شد .

در 27 آپریل 2011 بار دیگر دو رقیب سنتی به مصاف هم رفتند . اما تفاوت در قالب دیدار بود . این دو تیم در نیمه نهایی چمپیونزلیگ مصاف یکدیگر رفتند . رئال در اولین سال مورینیو موفق شده بود پس از سال ها ناکامی مقابل تیم های متوسط در مراحل ابتدایی این مسابقات ، طلسم شکنی کند و به مرحله نیمه نهایی برسد . اما بارسلونای گواردیولا مانع از کسب دسیما در آن مقطع شد . رئال دور رفت را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه ی 2 بر صفر و با درخشش مسی شکست خورد تا امید فینالیست شدن به بازی برگشت گره بخورد .

یک هفته بعد از ال کلاسیکوی قبلی این بار رئال و بارسا در ورزشگاه نیوکمپ دور برگشت مرحله ی نیمه نهایی رو برگزار کردند . گل زودهنگام پدرو رویاپردازی رئالی ها را متوقف کرد تا مطابق عرف رئال در مرحله ی نیمه نهایی با شکست در بازی رفت از دور مسابقات حذف شود . این دیدار با نتیجه ی یک بر یک به پایان رسید و تنها نکته ی آن قضاوت بحث برانگیز داور و حضور کاکا و هیگواین به جای بنزما و اوزیل برخلاف دیدار های قبلی بود . مارسلو تک گل رئال را به ثمر رساند .

15 آگوست 2011 . جاییکه رئالی ها در فصل دوم که معمولا درخشان ترین فصل تیم های مورینیوست امید به درخشش در سوپرکاپ مقابل رقیب سنتی را داشتند . در این بازی که در سانتیاگو برنابئو برگزار می شد رئال خیلی زود در دقیقه ی 13 توسط مسوت اوزیل به گل رسید . اما بارسا در دقایق 36 و 45 توسط ویا و مسی این گل را پاسخ داد . در دقیقه ی 54 نیز آلونسو با شوتی پشت محوطه ی جریمه مانع از شکستی دیگر مقابل بارسا شد .
رئال در این بازی 14 شوت به چهارچوب داشت و بارسا 3 !
ترکیب رئال : کاسیاس مارسلو کاروالیو پپه راموس خدیرا آلونسو رونالدو اوزیل دیماریا بنزما
ترکیب بارسا : والدس آلوس ماسچرانو آبیدال آدریانو تیاگو کیتا اینیستا سانچز مسی ویا

18 آگوست 2011 . دور برگشت سوپر کاپ . ورزشگاه نیوکمپ . برخلاف بازی قبل این بار بارسا با گلی زود هنگام رئال را غافل گیر کرد . اینیستا در دقیقه ی 15 گلزنی کرد ولی 5 دقیقه ی بعد رونالدو امید را به تیم بازگرداند . اما در دقیقه ی آخر نیمه ی اول رئال روی اشتباه مدافعانش به خصوص پپه دروازه ی خود را بار دیگر باز شده دید . مسی با پای چپ در فراری استثنایی این گل را به ثمر رساند .
در دقایق انتهایی بازی دوباره نتیجه عوض شد . ابتدا دقیقه 82 بنزما کار را به تساوی کشید . اما دقیقه ی 88 باز هم مسی دروازه ی رئال را باز کرد . در پایان بازی هم درگیری های بازیکنان باعث اخراج مارسلو اوزیل و ویا در دقیقه ی 90 شد و مربی پرتغالی انگشت در چشم تیتو ویلانووا دستیار آن مقطع گواردیولا کرد.
ترکیب رئال : ترکیب دیدار قبل . به جای مارسلو کوئنترائو
ترکیب بارسا : والدس آبیدال پیکه ماسچرانو آلوس اینیستا بوسکتز ژاوی پدرو مسی ویا

پرده ی بعدی، 10 دسامبر 2011 . دور رفت لالیگا . ورزشگاه سانتیاگو برنابئو . رئال بازی را طوفانی آغاز کرد و در ثانیه ی 20 بنزما روی یک حرکت تیمی دروازه ی بارسا رو باز کرد این گل سریع ترین گل تاریخ ال کلاسیکوست . اما دقیقه ی 30 سانچز با پاس گل مسی بازی را به تساوی کشاند . در دقیقه ی 53 مارسلو به اشتباه دروازه ی خودی را باز کرد و خرید جدید کاتالان ها فابرگاس در دقیقه ی 66 گل سوم را روی ارسال دنی آلوس به ثمر رساند .
بارسا 57 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت ولی رئال با 12 شوت در چارچوب 5 شوت بیشتر از بارسا در چارچوب زد .
ترکیب رئال : کاسیاس راموس پپه مارسلو کونترائو آلونسو دیارا رونالدو اوزیل دیماریا بنزما
ترکیب بارسا : والدس آبیدال پویول پیکه آلوس ژاوی بوسکتس اینیستا مسی فابرگاس سانچز

19 ژانویه 2012 جایی که این دو تیم در کوپا دل ری بار دیگر به مصاف یکدیگر رفتند . دیدار رفت در برنابئو برگزار شد . در این دیدار که رئال با ترکیبی سرتاسر تدافعی به میدان آمده بود رونالدو خیلی زود در دقیقه ی 11 برای رئال گلزنی کرد . رئال پیروز به رختکن رفت . پویول در ابتدای نیمه دوم در دقیقه ی 49 روی ارسال کرنر توسط ژاوی موفق به گلزنی شد و پس از گلزنی بازوبند خود که طرح پرچم کاتالونیا بود را بوسید که این کار هیاهوی هواداران را در ورزشگاه برنابئو برانگیخت ! در دقیقه ی 77 در حالی که همه ی بازیکنان رئال درگیر بستن فضای مسی بودند وی با پاس گلی چیپ آبیدال را با کاسیاس تک به تک کرد و او دروازه ی رئال را باز کرد  این گل بسیار مشکوک به آفساید بود و کاسیاس و پپه به شدت به کمک داور اعتراض کردند.
رئال در این بازی فقط 30 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت ! بارسا 8 کرنر و رئال 1 کرنر داشت.  10 شوت بارسا و  4 شوت رئال آمار ضعیف رئال را تکمیل می کند .
ترکیب رئال : کاسیاس آلتینتوپ کاروالیو راموس کونترائو پپه آلونسو دیارا رونالدو هیگواین بنزما
ترکیب بارسا : پینتو آلوس پیکه پویول آبیدال ژاوی بوسکتس اینیستا سانچز مسی فابرگاس

یک هفته بعد دور برگشت کوپا در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد . برخلاف دیدار رفت رئال کاملا بر بازی سوار بود و یک بازی تماشایی را به نمایش گذاشت . شاید اگر داور کمی شرافتمندانه قضاوت می کرد رئال به فینال می رسید .
نیمه ی اول با برتری دو بر صفر بارسا و با گل های پدرو و آلوس به پایان رسید . دنی آلوس با شوتی غیر قابل مهار دروازه رئال را باز کرد . اما گل پدرو روی اشتباه کاسیاس به ثمر رسید . نیمه ی دوم ورق بازی برگشت .  رونالدو در دقیقه ی 68 و بنزما در دقیقه ی 72 در عرض 4 دقیقه امید را به اردوی رئال بازگرداندند . رئال تنها یک گل برای رسیدن به فینال کم داشت تا با گل زده ی بیشتر در خانه ی حریف بارسا را از پیش رو بردارد . سرخیو راموس گل برتری رئال را به ثمر رساند . اما به دلایلی نامعلوم (!) گل رئال مردود اعلام شد تا بارسا به فینال برود . راموس دقیقه ی 89 اخراج شد . همچنین شوت اوزیل با نهایت بد شانسی پس از برخورد به تیر افقی دروازه روی خط دروازه فرود آمد و گل نشد.
ترکیب رئال : کاسیاس آربلوآ پپه راموس کونترائو دیارا آلونسو اوزیل کاکا رونالدو هیگواین
ترکیب بارسا : پینتو آبیدال پویول پیکه آلوس اینیستا بوسکتس ژاوی سانچز فابرگاس مسی

21 آپریل 2012 . یکی از شیرین ترین برد های تاریخ رئال در ال کلاسیکو . رئال در این دیدار می توانست در صورت پیروزی بر بارسا در نیوکمپ عملا قهرمانی خود را در لالیگا مسجل کند . ابتدا خدیرا دقیقه ی 17 روی یک رفت و برگشت دروازه ی بارسا را باز کرد . بازی گلی نداشت تا دقیقه ی 70 سانچز دروازه ی کاسیاس را باز کرد . اما دقیقه ی 73 یکی از ماندگار ترین گل های تاریخ رئال به ثمر رسید . روی پاس فوق العاده اوزیل رونالدو با والدس تک به تک شد و با دریبل او دروازه ی بارسا را باز کرد . پس از این گل رونالدو نیوکمپ را به سکوت دعوت کرد و calm down معروف خود را رونمایی کرد . بازی با همین نتیجه ی 2 بر 1 به پایان رسید . نکته ی جالب این بود که بارسا با 70 درصد مالکیت توپ شکست خورد !
ترکیب رئال : کاسیاس آربلوآ راموس پپه کونترائو آلونسو خدیرا اوزیل دیماریا رونالدو بنزما
ترکیب بارسا : والدس آدریانو پویول ماسچرانو آلوس  ژاوی بوسکتس تیاگو تیو مسی اینیستا

ال کلاسیکوی بعدی 24 آگوست 2012 برگزار شد جاییکه رئال به عنوان قهرمان لالیگا و بارسا به عنوان قهرمان کوپا دل ری به مصاف یکدیگر می رفتند . بازی رفت در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شد . در دقیقه ی 55 کریستیانو رونالدو موفق شد دروازه ی بارسا را باز کند . اما پدرو مسی و ژاوی در دقایق 56 70 77 این گل را پاسخ دادند . رئال آماده ی شکستی دیگر می شد که والدس رئال را به بازی برگشت امیدوار کرد ! وی که در دقیقه ی 85 تصمیم به دریبل زدن دیماریا داشت موفق نشد و دروازه اش را باز شده دید تا بازی با نتیجه ی 3 بر 2 به نفع بارسا به پایان برسد .

30 آگوست 2012 این بار دور برگشت سوپرکاپ اسپانیا و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو . رئال بازی را طوفانی آغاز کرد و هیگواین و رونالدو در دقایق 11 و 19 دروازه ی بارسا را باز کردند . رئال که در اتفاقی عجیب در ال کلاسیکوهای مورینیو تهاجمی بازی می کرد توانست بازی خوبی ارائه دهد . گل رونالدو به بارسا در این بازی یکی از زیبا ترین گل های تاریخ ال کلاسیکو بود . او با ضربه ی پشت پا توپ را از بالای سر پیکه عبور داد و موقعیت تک به تک با والدس را گل کرد . دقیقه ی 28 بارسا با اخراج آدریانو 10 نفره شد . تک گل بارسا در این دیدار را مسی در دقیقه ی 45 به ثمر رساند تا بالاخره رئال در برنابئو مقابل بارسا پیروز شود .

7 اکتبر 2012 . دور رفت لالیگا . ورزشگاه نیوکمپ . این بازی با درخشش دو فوق ستاره ی دو تیم همراه بود . جایی که هرکدام با دبل خود عملکرد خیره کننده ای داشتند . گل اول بازی را رونالدو در دقیقه ی 23 به ثمر رساند . اما مسی در دقایق 31 و 63 به این گل ها پاسخ داد . تا اینکه در دقیقه ی 66 رونالدو کار را به تساوی کشاند .
ترکیب رئال : کاسیاس آربلوا پپه مارسلو الونسو خدیرا اوزیل دیماریا رونالدو بنزما
ترکیب بارسا : والدس آلوس ماسچرانو آدریانو آلبا ژاوی بوسکتس فابرگاس اینیستا مسی پدرو

30 ژانویه 2013 . این بار در قالب رقابت های کوپا دل ری . رئال با روحیه ای بهتر نسبت به بارسا با توجه به ال کلاسیکو های قبلی پا به میدان گذاشت . اتفاق جالب بازی این بود که هیچکدام از بین رونالدو و مسی بالاخره در ال کلاسیکو گلزنی نکردند . بازی با نتیجه ی یک بر یک به پایان رسید و نکته ی ویژه ی آن گلزنی واران 19 ساله به بارسا بود . گل بارسا را نیز فابرگاس به ثمر رساند .

26 فوریه 2013 دور برگشت مسابقات کوپا دل ری ورزشگاه نیوکمپ . این بار رئال مادرید پس از مدت ها با اختلاف بیش از یک گل پیروز میدان بود و با نتیجه ی 3 بر 1 موفق شد بارسا را شکست دهد . رونالدو در این بازی دبل کرد و گل سوم رئال را نیز رافائل واران به ثمر رساند تا ره صدساله را یک شبه طی کند و واران رفت و برگشت لقب بگیرد . تک گل بارسا را آلبا به ثمر رساند .

2 مارچ 2013 دور برگشت لالیگا ورزشگاه سانتیاگو برنابئو . رئال در حالی که عملا شانسی برای قهرمانی لالیگا نداشت و به دلیل فشردگی بازی ها در آن زمان و مصاف حساس با دورتموند رویایی یورگن کلوپ با ترکیبی پا به میدان گذاشت که عملا تیم ب رئال محسوب می شد . اما باز هم رئال موفق شد بارسا را با نتیجه ی 2 بر 1 شکست دهد . در این بازی بنزما و راموس برای رئال و مسی برای بارسا گلزنی کردند . از نکات جالب توجه این بازی درخشش موراتای جوان در ترکیب بود که پاس گل بنزما را به اسم خود ثبت کرد . رونالدو نیز که از حوالی دقیقه ی 60 به میدان آمد علی رغم عملکرد درخشان و دوبار زدن توپ به تیر دروازه از گلزنی باز ماند .
ترکیب رئال : لوپز اسین واران راموس کونترائو مودریچ پپه کاکا کایخون موراتا بنزما
ترکیب بارسا : والدس آلوس ماسچرانو پیکه آلبا تیاگو بوسکتس اینیستا ویا مسی پدرو

26 اکتبر 2013 . نیوکمپ . دور رفت لالیگا . پس از پایان فصل کابوس وار رئال در سال سوم مورینیو ، آنچلوتی اولین ال کلاسیکوی خود را تجربه می کرد . در این بازی دو خرید جنجالی رئال و بارسا نیمار و بیل زیر ذره بین بودند . در دقیقه ی 19 نیمار روی اشتباه مسلم دیگو لوپز روی زاویه بندی اولین گلش در تاریخ ال کلاسیکو ها را ثبت کرد . رئال که در این بازی با حضور راموس در خط هافبک با ترکیبی نا متعارف بازی می کرد عملا به پوچی تاکتیکی رسیده بود و سرتاسر نیمه ی اول حتی نتوانست یک موقعیت خطرناک ایجاد کند . بیل نیز در جریان بازی گم بود . تا اینکه دقیقه 56 تعویض شد . در دقیقه ی 78 سانچز باز هم روی اشتباه مهلک دیگو لوپز گلزنی کرد . دیگو لوپز موفق شد که از پشت محوطه ی جریمه در حالی که مدافعی چون واران جلوی سانچز بود گلی چیپ دریافت کند ! پاس گل نیز از نیمار بود . در دقیقه ی 90 خسه رودریگز روی فراری عالی و پاس گل رونالدو کمی از سنگینی شکست کاست . در این بازی درخشش نیمار و ضعف بیل به شدت به چشم آمد همچنین بدشانسی و اشتباهات داوری باز هم گریبان رئال را گرفته بود به طوری که راموس باز هم اخراج شد و شوت سهمگین بنزما از پشت محوطه به تیر دروازه خورد و نزدیکی خط دروازه فرود آمد.
ترکیب رئال : لوپز کارواخال پپه واران مارسلو راموس خدیرا مودریچ بیل دیماریا رونالدو
ترکیب بارسا : والدس آلوس پیکه ماسچرانو آلبا بوسکتس ژاوی اینیستا مسی فابرگاس نیمار

24 مارچ 2014 در بازی برگشت لالیگا و در ورزشگاه برنابئو بار دیگر دو تیم به مصاف هم رفتند . این بازی حکم فینال لالیگا را هم داشت و هر دو تیم شانس قهرمانی را با شکست کمرنگ می دیدند با وجود اینکه رئال سه امتیاز از بارسا در آن مقطع پیش بود. ابتدا اینیستا دقیقه ی 7 ورزشگاه را ساکت و رئال را غافل گیر کرد . سپس بنزما در دقایق 20 و 24 در حالیکه هردو گل را دیماریا ساخته بود رئال را پیش انداخت ، کریم می توانست گل سوم را هم بزند اما پیکه توپ را از روی خط دروازه دور کرد. دقیقه ی 42 مسی از روی نقطه ی پنالتی کار را به تساوی کشاند . رونالدو دقیقه ی 55 بار دیگر رئال را پیش انداخت . رئال سوار بر بازی بود تا اینکه راموس در دقیقه ی 63 روی بی دقتی اخراج شد و پنالتی داد . مسی بار دیگر گلزنی کرد و کار را به تساوی کشاند . در دقیقه ی 84 باز هم اشتباه مدافعان کار دست رئال داد و روی یک پنالتی دیگر مسی بازی را 4 بر 3 به نفع بارسا کرد . بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا رئال در بازی ای که شاید حقش شکست نبود بازنده شود و بارسا مقابل رئال در لالیگا در این فصل دبل کند . در این بازی اوندیانو ماینکو که به شکلی عجیب قضاوت هر دو دیدار رفت و برگشت را در دست داشت باز هم گل کاشت!
ترکیب رئال : لوپز مارسلو راموس پپه کارواخال مودریچ آلونسو دیماریا رونالدو بنزما بیل
ترکیب بارسا : والدس آلوس پیکه ماسچرانو آلبا ژاوی بوسکتس فابرگاس اینیستا مسی نیمار

17 آپریل 2014 ورزشگاه مستایا فینال کوپا دل ری . رئال در این بازی رونالدو را به علت مصدومیت در اختیار نداشت . اما نسبت به ال کلاسیکوی قبلی شرایط بهتری داشت . ابتدا دیماریا دقیقه ی 11 روی حرکتی انفرادی دروازه ی پینتو را باز کرد . بازی اتفاق خاصی نداشت تا اینکه دقیقه ی 68 مارک بارترای جوان برای بارسا روی یک ارسال کرنر گلزنی کرد . اما این پایان کار نبود و دقیقه ی 85 بیل اولین گل ال کلاسیکویی خودش را به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر رساند . وی با فرار و استارتی سریع در حالی که بارترا را با دریبل دو طرفه پشت سر گذاشته بود در محوطه ی بارسا با ضربه ای دقیق توپ را از بین پاهای پینتو وارد دروازه بارسا کرد تا رئال پیروز میدان شود و بار دیگر در فینال کوپا بارسا را شکست دهد .
ترکیب رئال : کاسیاس پپه راموس کونترائو آلونسو مودریچ ایسکو دیماریا بنزما بیل
ترکیب بارسا : پینتو آلوس بارترا ماسچرانو آلبا فابرگاس بوسکتس ژاوی مسی نیمار اینیستا

25 اکتبر 2014 در فصل دوم کارلتو و در حالیکه رئال بدون شک بهترین تیم آن مقطع فوتبال اروپا و جهان بود دور رفت رقابت های لالیگا در ورزشگاه برنابئو برگزار شد . رئال با ارائه ی بازی هجومی خود را بر حریف دیکته کرد . هرچند گل اول بازی را نیمار در دقیقه ی سوم به ثمر رساند . در دقیقه ی 35 رونالدو روی پنالتی ای که پیکه با هند عجیبش به رئال هدیه داده بود دروازه را گشود. دقیقه ی 50 نیز نوبت به پپه رسید تا اولین گلش در ال کلاسیکو را بزند . دقیقه ی 61 نیز بنزما روی پاس گل خامس گلزنی کرد . بهترین بازیکن رئال در این بازی بدون شک خامس رودریگز کلمبیایی بود هرچند پایش به گلزنی باز نشد اما اکثر موقعیت های رئال نتیجه خلاقیت های او بود.
ترکیب رئال : کاسیاس پپه راموس مارسلو کارواخال کروس مودریچ ایسکو خامس رونالدو بنزما
ترکیب بارسا : براوو ماتیو پیکه ماسچرانو آلوس مسی نیمار سوارز بوسکتس ژاوی اینیستا

23 مارچ . آخرین ال کلاسیکوی کارلو آنچلوتی . دور برگشت لالیگا . ورزشگاه نیوکمپ . رئال که تنها امیدش برای قهرمانی پیروزی در این دیدار بود بازی را خوب شروع نکرد . ماتیو دقیقه ی 19 دروازه ی کاسیاس را روی کاشته ی ارسالی مسی باز کرد . پس از این گل رئال حاکم مطلق بازی تا پایان نیمه ی اول بود و موفق شد دروازه ی بارسا را باز کند . رونالدو گل رئال را به ثمر رساند . رئال موقعیت های فراوانی را ازدست داد از جمله دو ضربه ی رونالدو که به تیرک برخورد کرد . نیمه ی دوم رئال خسته بود و هیچ نشانی از تیم قدرتمند نیمه ی اول نداشت . دقیقه ی 56 سوارز روی پاس بلند آلوس با کاسیاس تک به تک شد و زاویه ی مخالف را هدف گرفت و رویای قهرمانی رئال در لالیگا را پر پر کرد . این بازی با نتیجه ی 2 بر یک به نفع بارسا به پایان رسید تا پایان عصر آنچلوتی رقم بخورد.
ترکیب رئال : کاسیاس کارواخال پپه راموس مارسلو کروس مودریچ ایسکو بنزما بیل رونالدو
ترکیب بارسا : براوو مسی نیمار سوارز آلوس ماتیو آلبا ماسچرانو پیکه اینیستا راکیتیچ

21 نوامبر 2015 . فاجعه بنیتز در برنابئو . دور رفت لالیگا . پس آنچلوتی این بار نوبت بنیتز بود تا در هیبت سرمربی رئال مادرید مقابل بارسا صف آرایی کند او که در آن مقطع نتایج بسیار افتضاحی گرفته بود و از بارسلونای انریکه عقب تر بود در اولین و آخرین ال کلاسیکویش فاجعه ای فراموش نشدنی به بار آورد . در آن بازی رئال مادرید تیمی کامل بدون مصدوم و محروم در اختیار داشت اما بارسا مسی را در اختیار نداشت . ترکیب عجیبی که بنیتز چیده بود گمانه زنی ها در مورد نفوذ پرز در رئال بنیتز را بسیار بیشتر کرده بود . گل اول بازی را سوارز در دقیقه 11 به ثمر رساند و گل دوم را هم نیمار در دقیقه 39 در حالی که در آفساید بود به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به پایان برسد . در نیمه دوم رئال بهتر شروع کرد و مارسلو و خامس دو موقعیت عالی گلزنی را از دست دادند تا رئال در نیمه دوم هم به فنا رود ، شوت محکم اینیستا به زیر طاق دروازه رئال در دقیقه 53 امید رئالی ها را برای بازگشت کاملا از بین برد و گل سوارز در دقیقه 74 تیر خلاصی بود بر پیکر بی جان رئال بنیتز.

2 آپریل 2016. دور برگشت لالیگا . ورزشگاه نئوکمپ . در حالی که رئال بازی رفت را با فاجعه بنیتز به بدترین شکل باخته بود در دور برگشت لالیگا با حضور زیدان به عنوان سرمربی رئال ، این تیم نتایج درخشانی را گرفته بود . در این بازی زیدان ترکیبی بسیار معقول را روانه میدان کرده بود و بارسا را به طور کامل کنترل کرد . در دقیقه 56 پیکه روی کرنر دروازه رئال را باز کرد اما رئال زیدان به سرعت بازی را در دست گرفت و در دقیقه 62 با برگردون تماشایی بنزما بازی را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و روی ضد حمله ای بسیار زیبا رونالدو با استپ سینه آلوس را دریبل زد و لایی شیکی به براوو از زاویه بسته زد تا رئال زیدان اولین ال کلاسیکوی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. در این بازی همچنین داوری بر ضد رئال بود و هرناندز هرناندز داور مسابقه گل سالم بیل را به شکلی عجیب پس از چند ثانیه مردود کرد و سرخیو راموس هم در ال کلاسیکو اخراج شد.