(من یک مادریدیستا هستم)

 

تا نبرد خیرو شرادامه داشته باشد ، رئال و بارسا هم با هم می جنگند.

گوتی (کاپیتان اسبق رئال مادرید)

بدون هیچ شکی هیجان انگیزترین واژه ی جهان فوتبال الکلاسیکوست.

جنگ داخلی اسپانیا بین دو ایالت بزرگ کاستیا و کاتالونیا در تاریخ سوم دسامبر 2016 با سوت آقای کلوس گومز در زادگاه تیکی تاکا آغاز خواهد شد و جهان به مدت نود دقیقه خواهد ایستاد و نظاره گر این بازی فوتبال خواهد بود … ( به راستی که چه ورزشی جز فوتبال می تواند این گونه جهان را فلج کند ) .

بارسلونا در حالی میزبان الکلاسیکوست که طلسم آنوئتا برایش 10 ساله شد ، با 6 امتیاز اختلاف نسبت به مادرید صدرنشین ، هم امتیاز با سویا در جایگاه دوم قرار دارد و رونالدو صدر جدول پی چی چی را از دو ضلع مثلث بارسا پس گرفته است و مادرید در حالی به مصاف بارسا می رود که بال های اژدهای ولزی اش را در اختیار ندارد و مهم تر از آن جای آرشیتکت آلمانی اش در وسط زمین خالی است. همانطور که جراد پیکه مدافع بارسلونا عنوان کرده است ، الکلاسیکو برای ما اهمیت بیشتری نسبت به رئال مادرید دارد. چیزی که غیرقابل انکار است،این است که آسمان این روزهای مادرید آفتابی ست.

رئال مادرید آماده است تا اختلاف را در ورزشگاه دشمن دیرینه به 9 امتیاز برساند و بارسا را مجبور به خداحافظی زود هنگامی با لالیگا کند. اما فراموش نکنید این یک بازی ساده نیست ، این الکلاسیکوست و بارسا نمی خواهد قافیه را به این زودی ها به رئال ببازد و تا دقیقه ی نود می جنگد.

شاید در دنیای واقعی مثلثی ترسناک تر از مثلث برمودا و داستان های پیرامونش را سراغ نداشته باشیم ، اما در دنیای مستطیل سبز دو مثلث BBC  و MSN که اولی فاتح دو لیگ قهرمانان اروپا در سه سال اخیر و دیگری فاتح یک سه گانه هستند بی شک مخوفترین مثلث های تاریخ فوتبال می باشند. چه اسف بار که با مصدومیت گرت بیل نمی توانیم شاهد دوئل این دو مثلث شگفت انگیز باشیم.

همه منتظر تاکتیک زیدان درغیاب گرت بیل و تونی کروس مصدوم هستند.رییس در ویسنته کالدرون به جهان فوتبال نشان داد که فرمول های فوتبال را به عنوان یک مربی هم خوب بلد است و زمانی که نیاز به تغییر باشد بهترین تصمیم ها را می گیرد ، زیدان می خواهد دومین الکلاسیکوی پیاپی در نیوکمپ را پیروز شود و این طلسم را هم برای رئال بشکند.

بذار بقیه هر چه می خواهند بگویند ، رئال به تو ایمان دارد رییس.

آیا صخره های بلوگرانا تاب تحمل طوفان برخاسته از مادرید را خواهند داشت ؟

و درآخر نمی توان از دوئل بی نظیر دو ابرستاره ی فوتبال جهان چشم پوشی کرد.الکلاسیکوی کوچک بین رونالدو و مسی و این بار رودر روی یکدیگر.

لئو میخواهد به طلسم گل نزدن هایش در الکلاسیکوهای چند سال اخیر پایان بخشد و رونالدو میخواهد باز هم فرمان سکوتش را در گوش نیوکمپ نجوا کند.

رونالدو بعد از امضای توپ طلای چهارمش در ویسنته کالدرون و خداحافظی بی نظیرش با هتریک از آنجا، می خواهد استارت فتح توپ طلای پنجمش را بزند و چه جایی بهتر از نیوکمپ و چه بازی بهتر از الکلاسیکو.

دوستانی که به آدرنالین اعتیاد دارند ، می توانند شنبه شب اوردوز کنند .

به امید سفید کردن نیوکمپ. آلا مادرید.

 

شاهین پیرغیبی