مرجع خبری رئال مادرید : رائول گونزالس،  مهاجم اسبق رئال در مورد ال کلاسیکو صحبت کرد.

رائول گفت :” داور باید پنالتی لوکاس را می گرفت هر چند که سخت است که داور این قدر زود پنالتی بگیرد. به نظرم ال کلاسیکو شروع پرفشاری داشت.  رئال سعی کرد بازی را کنترل کند و حریف را تحت فشار بگذارد. نبود بیل محسوس بود. رئال در نیمه اول به مرور زمان بهتر توپ را تصاحب کرد و بیشتر در زمین بارسا بازی کرد.”

وی در مورد عملکرد لوکاس در نیمه اول گفت :” لوکاس مثل یک خنجر بود. از سرجی روبرتو و آلبا رد شد. رونالدو هم یک موقعیت خوب را در نیمه اول از دست داد. در بارسا نقش ژاوی کلیدی بود. به بازی مکث می داد. آنها با توپ کمی خشن تر شده اند. رئال باید با آرامش بازی کند. ” والدانو هم گفت :”اگر به جای بارسایی ها بودم تلاش می کردم ژاوی را از قطر برگردانم. وقتی این همه استعداد در زمین هستند بارسا باید شناورتر بازی کند.”

رائول در مورد گل بارسا و ورود اینیستا گفت :” بارسا خیلی تحت فشار بود به خصوص بوسکتس چرا که رایکیتچ و آندره گومز کمکش نمی کردند.” والدانو هم گفت :” اینیستا با سه حرکت به دنیا نشان داد که بارسا باید چطور بازی کند. او معایرهای خودش را دارد. می داند که باید چه کار کند.”

رائول در مورد بنزما گفت :” می توانست اثر بیشتری بگذارد. راموس؟ رئال تا آخرین لحظه جنگید تا بالاخره بی شکست و صدرنشین بماند.” والدانو هم گفت :” در پنج دقیقه پایانی رئال با غرورش بازی کرد و از خطای آردا استفاده کرد تا از گل بازیکنی استفاده کند که همیشه ظاهر می شود. ” رائول در نهایت گفت :” در غیاب بیل ، رئال در طول بقیه بازیها بیشتر شبیه امروز خواهد بود.”