هر سال در چنین وقتی مقاله ها و نظرهایی را میخوانم مبنی بر اینکه رونالدو دیگر تمام شده است ! رونالدو را بفروشیم و فلانی را بخریم ! مشکل حال حاظر رئال رونالدوست و …

هر تیمی در طول سال دچار افت های مقطعی میشود که این اتفاق برای رئال معمولا در ماه ژانویه رخ میدهد . طبیعی است که زمانی که تیم دچار افت میشود بازیکنان نیز عملکرد ضعیف تری خواهند داشت و بالعکس . اگر به آمار رونالدو از زمان پیوستن به رئال نگاه کنیم به این حقیقت پی میبریم . ژانویه تنها ماهی است که آمار رونالدو در آن کمتر از یک گل در هر بازی است ( البته بجز ماههای تابستان که در آنها بازی خاصی برگذار نمیشود.)

 

او همیشه باز میگردد …

 

این جمله ایست که مردم شهر گاتهام زمانی که بتمن از صحنه ی مبارزه کنار رفته بود به زبان می آوردند . در مورد رونالدو هم این جمله صادق است . او بتمن رئال مادرید است . او شوالیه ی تاریکی است . شاید افتی مقطعی را تجربه کند و شاید گاهی شکست بخورد اما همیشه با تلاش و پشتکار برمیگردد .

واقعا جای تاسف است که هواداران رئال یا بهتر است بگویم “هوادار نما”ها بعد از دو بازی ضعیف همه چی را از یاد میبرند . هشت سال اسطورگی و جنگندگی برای تیم را فراموش میکنند . بازی کردن با یک چشم برای تیم را فراموش میکنند . تمام هتریک ها و گلها را فراموش میکنند و شروع به توهین میکنند علیه یکی از بزرگترین اسطوره های باشگاه . هشت سال حضور در رئال و بهترین گلزن تاریخ رئال شدن کافی است تا او را هم رده دی استفانو و خنتو رائول در تاریخ باشگاه قرار دهیم .

 

طرفدار تیمی که 40 بازی است نباخته بودن آسان است . ارزش طرفداری زمانی مشخص میشود که تیمت شکست بخورد . اگر در آن زمان هم با عشق به بازیکنان تیمت نگاه کردی و امیدوارانه منتظر بازی بعد تیمت بودی آنگاه یک مادریدیستا هستی .

حمایت حداقل کاری است که یک هوادار فوتبال باید برای تیمش انجام دهد . کاری که خیلی وقت است انگار در برنابئو فراموش شده است . بازیکنان از هواداران میترسند . مارسلو هفته ی گذشته گفت : “هو شدن دنیلو ؟ رونالدو ورائول و زیدان هم در اینجا هو شدند.”

این جمله بسیار دردناک است . چرا رونالدو و زیدان و رائول بعد از سال ها تلاش برای تیم و عرقی که برای تیم ریخته اند باید هو شوند ؟ شاید پیش خودتان بگویید هواداران رئال در اسپانیا فلان هستند یا بهمان هستند اما ما اینگونه نیستیم . اما من هنوز کامنت های بعضی از دوستان را راجع به ایکر فراموش نمیکنم . دروازه بانی که اکنون در پورتو بیشترین تعداد کلین شیت اروپا را دارد . برای درک این موضوع کافی است بروید کامنت های زیر پست های شکست در برابر سویا یا سلتا را بخوانید تا بفهمید چقدر نمک نشناس شده ایم .

 

چیزی که مشخص است این است که ما همیشه بر میگردیم . بعد از دو یا سه بازی و یا حتی بیشتر ولی شوالیه ی تاریکی همیشه برمیخیزد …

 

آرمان