مرجع خبری رئال مادرید : ناچو فرناندز، مدافع رئال مادرید در مصاحبه با سایت یوفا در مورد بازی مقابل ناپولی صحبت کرد.

در پیروزی مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان اولین بازی خود را داشتی. چه خاطره ای داری؟
خیلی خاص بود. وقتی برای اولین بار سرود لیگ قهرمانان را می شنوی مو به تنت سیخ می شود چرا که خیلی زیباست. باید فداکاری کنی و به جلو حرکت کنی.

دو بار قهرمان اروپا شدی، نظرت در مورد این دو جام چیست؟
قهرمانی اروپا یک رویاست. حس فوق العاده ای دارد. خوش شانس بودم که دو چمپیونزلیگ بردم. این یکی از زیباترین اتفاقاتی است که در زندگی برای من رخ داده است و به تلاش ادامه می دهیم تا ببینیم چه اتفاقی در پیش خواهد بود. فشار در جام 2014 کمی بیشتر بود هر چند که هر جام داستان خودش را داشت. فینال دسیما را با گل در دقایق پایانی بردیم و دومی را در ضربات پنالتی اما  هرگز کار آسانی پیش رو نیست.

زیدان روی تیم چه تاثیری گذاشته است؟
خوش شانس هستیم که زیدان در این جاست. با حضور او یک بار قهرمان اروپا شدیم اما به خاطرش سخت تلاش کردیم. جو خوبی در رختکن وجود دارد. زیدان عالی کار کرده است و امسال هم در مسیر درستی هستیم. سبک زیدان را دوست دارم چرا که کمی شبیه من است. آرامش زیادی دارد  با بازیکنان خیلی صمیمی است. با حضور او دستاوردهای بزرگی داشتیم.
جدا از تاکتیک و تکنیک جو خوب رختکن خیلی مهم است. هر روز بازیکنان با هم متحد می شوند. از نظر تاکتیکی روی مسائل زیادی کار کرده ایم. به خوبی با تفکرات زیدان کنار آمده ایم و تیم خیلی صریح و دقیق بازی می کند. در رئال مادرید حتی در بازیهای دوستانه هم حق شکست نداری. فشار در این جا خیلی زیاد است و باید در هر بازی 100 درصد گوش به زنگ باشی. هر بار پیراهن رئال مادرید را می پوشی مسئولیت زیادی روی دوش توست و باید بهترین عملکردت را داشته باشی.

چطور باید با این فشار کنار آمد؟
باید آرامش بیشتری داشته باشم چرا که از ده سالگی این جا بوده ام. از کودکی فشار را حس کرده ام و  می دانم که وقتی پیراهن رئال مادرید را می پوشم باید با مسئولیت کنار بیایم. در بهترین تیم دنیا حضور دارم و در رئال چیزهای زیادی یاد گرفته ام. در رئال همیشه مورد توجه هستی و فشار خیلی زیاد است. مشکلی با فشارها ندارم و به آن عادت کرده ام. توقعات در هر بازی زیاد است. هواداران همیشه توقعات زیادی دارند و همین توقعات به بردن جامها منجر خواهد شد. به تلاش برای بردن جامها ادامه می دهیم. تصور می کنم که باید به رویایهای همیشگی ام برسم. بردن چمپیونزلیگ خیلی خاص بود چرا که در روز اوندسیما پسرم متولد شد و به همین خاطر اتفاق فوق العاده ای بود. یادم است که وقتی به خانه برگشتم هنوز باورم نمی شد که در یک روز هم قهرمان شدم هم صاحب فرزند دومم. باید با حواس جمع بازی کنیم. قبل از هر بازی سعی می کنم آرامش داشته باشم و لبخند بزنم. سعی می کنم روی بازی تمرکز نکنم. ترجیح می دهم که قبل از بازیها به موسیقی گوش بدهم و حواسم جمع باشد.

راموس برای تو چه مفهومی ندارد؟
کلمه رهبر گویای همه چیز در مورد اوست. کاپیتان ماست. یک الگوست و گلهای مهمی زده است. همه بچه های اکادمی باید به سرجیو به عنوان یک الگو نگاه کنند چرا که به عنوان یک کاپیتان و یک شخصیت فوق العاده بود. بازیکن بزرگی است و حضورش برای ما خیلی مهم است.

وقتی در سن 12 سالگی فهمیدی دیابت داری به چه چیزی فکر کردی؟
دو سال بود که در رئال مادرید بازی می کردم. حس عجیبی بود. یادم است که وقتی به بیمارستان رفتم نمی توانستم روی دکتر تمرکز کنم چرا که باید با تیم آکادمی رئال به سفر می رفتم. پزشک به من گفت که باید قید فوتبال را بزنم. واقعا حس بدی داشتم. سه روز بعد نزد دکتر رامیرز رفتم و حرفی که زد کاملا متضاد بود: گفت که فوتبال برای من ادامه می یابد و ورزش خیلی مهم است. از روز دوشنبه زندگی برایم از نو آغاز شد. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای من وجود ندارد. خوش شانس هستم که فوتبال بازی می کنم. هیچ محدودیتی برای من وجود ندارد. همه چیز تحت کنترل  من است.