مرجع خبری رئال مادرید : حرفهای جنجالی رویگ، مدیر ویارئال در این باره که خیل مانزانو ، داور بازی مقابل رئال از مادریدی ها هدیه گرفته بازتاب های زیادی به همراه داشته است.

حقیقت این است که هدیه یادگاری مذکور به داوران یک هدیه مرسوم و معمول است که باشگاه های بزرگ به داوران هدیه می کنند. رئال، بارسا، بیلبائو و سوسیه داد به صورت معمول به داوران یادگاری می دهند. ویارئال هم قبلا چنین کاری کرده است. در تصاویری که به تازگی منتشر شده پاراداس رومرو، داور بازی رئال و ویارئال در سال 2012 هم هدیه باشگاه ویارئال را در کیفی که لوگوی این باشگاه رویش نصب شده قرار داده است. آن بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسید که داور بازی اوزیل، راموس، په په و مربیان رئال را اخراج کرد!

در کیفی که به طور معمول رئال به داوران می دهد ، پیراهن بازی با اسم داور و تاریخ بازی به او هدیه داده می شود. این هدیه یادگاری به چهار داور و ناظر بازی اهدا می شود. سرپرست تیم یعنی چندو این هدیه را به آنها می دهد.  این رسم برای بازیهای اروپایی هم به نشانه ادب وجود دارد. به طور مثال فدراسیون فوتبال اسپانیا یک ساعت نه چندان گران و آرم فدراسیون را به داوران چمپیونزلیگی اهدا می کند.

جوزپ ویوس، سخنگوی بارسلونا برای آن که به ماجرا دامن بزند به دروغ گفت که بارسا چنین هدایایی را به داوران نمی دهد که دروغ گفت. وی اظهار داشت :” نمی دانم منظور از یادگاری چیست. معمولا در بازیهای خارج از خانه به داوران هدیه ای نمی دهیم اما با توج هبه کار سخت داوران در بازیهای خانگی محصولات برند باشگاه را به آنها می دهیم. ما کار تیمهای دیگر را ارزیابی نمی کنیم. فقط به خودمان کار داریم. در مورد توئیت پیکه  علیه داوران به آزادی بیان احترام می گذاریم. درک داوران مشکل است. داوران باید تلاش کنند تا اشتباهات را کاهش دهند و تکنولوژی کمک خواهد کرد.

حرفهای رویگ بی پاسخ نماند و کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا رسما از وی شکایت کرد. توئیت پیکه علیه داوران هم دیگر زمینه شکایت کمیته داوران از مدافع بارسلونا بود.

خبر دیگر هم این که برنامه تلویزیونی لیبرو صحنه گل دوم ویارئال به رئال را با دقت آنالیز کرد که مشخص شد که گل دوم این تیم قطعا آفساید بوده است. در حقیقت هر چند که ویارئالی ها سعی کردند که به دروغ ادعا کنند که داوری ضد تیمشان بوده اما حقیقت چیز دیگری را نشان می دهد.