مرجع خبری رئال مادرید : لیگ فوتبال اسپانیا در این فصل شاهد پستی و بلندی های فراوانی بوده است شروع طوفانی رئال مادرید همه را امیدوار کرد تا بلکه پس از چهار سال ناکامی بالاخره لالیگای شماره 33 بدست آید اما پس از افت محسوس رئال زیدان و اوج گیری عجیب بارسا بار دیگر تنور رقابت های لالیگا در این 11 هفته باقی مانده داغ خواهد شد هفته هایی بسیار سرنوشت ساز که مهم ترین بازی های فصل برای هر تیمی در طول آن برگزار خواهد شد.

در این فصل اتلتیکو مادرید قهرمان لالیگای 2013/14 خیلی زود شانس های خود را برای قهرمانی از دست رفته دید و سویا جای او را به عنوان رقیبی برای رئال و بارسا در لالیگا گرفت.سه مدعی اصلی رئال مادرید ، بارسلونا و سویا هستند که شانس دو تیم اول مثل هر سال بسیار بیشتر است و سویا فقط به شرط خلق معجزه و شگفتی قادر به ربودن جام قهرمانی از دو غول اسپانیایی خواهد بود هر سه تیم علاوه بر لالیگا در لیگ قهرمانان اروپا نیز در حال رقابت هستند اما در اینجا فقط به رقابت های لالیگا خواهیم پرداخت. هم اکنون نگاهی می اندازیم به تمامی بازی های باقی مانده رئال ، بارسا و سویا تا پایان فصل.

شرایط سه مدعی در جدول لالیگا هم اکنون به این شکل است : بارسلونا با 26 بازی و 60 امتیاز در جایگاه نخست ، رئال مادرید با 25 بازی و 59 امتیاز در جایگاه دوم و سویا با 26 بازی و 56 امتیاز در رده سوم.

هفته 27/ کار آسان هر سه مدعی

رئال مادرید : در این هفته رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو به مصاف رئال بتیس خواهد رفت تیمی که در دور رفت موفق شد به آسانی با نتیجه پر گل 6 بر 1 آن را در هم بکوبد پس به نظر نمی رسد در سانتیاگو برنابئو رئال مادرید کار سختی برای تقابل با سبز و سپید پوشان داشته باشد هر چند که بازی اخیر رئال مقابل لاس پالماس نشان داد که هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت.

بارسلونا : بارسا پس از در هم کوبیدن پاریسن ژرمن در چمپیونزلیگ با روحیه ای مضاعف در خارج از خانه به مصاف دپورتیوو لاکرونیا خواهد رفت تیمی که به تازگی خود را از منطقه خطر سقوط نجات داده است.

سویا : شاگردان خورخه سمپائولی در سانچز پیزخوان به مصاف لگانسی خواهند رفت که فقط یک پله تا قرار گرفتن در منطقه سقوط فاصله دارد و بعید به نظر می رسد تیم سرحال سمپائولی در این دیدار امتیاز از دست بدهد.

با این شرایط در این هفته اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد هر سه تیم اختلاف خود با یکدیگر را حفظ خواهند کرد.

هفته 28 / سخت ترین هفته برای مدعیان

رئال مادرید : در این هفته در سن مامس رئال مادرید به مصاف اتلتیک بیلبائو خواهد رفت تیمی که در ورزشگاه خانگی اش همواره برای رئال مادرید دردسر ساز بوده است . رئال اگر می خواهد در مسیر لالیگای شماره 33 قرار بگیر باید در این میدان سه امتیاز کامل بازی را از آن خود کند زیرا جایی برای اشتباه وجود ندارد.

بارسلونا : شاگردان لوئیز انریکه در این هفته در ورزشگاه نئوکمپ به مصاف والنسیا خواهند رفت . خفاش ها در این فصل در ابتدای کار بسیار ضعیف بودند اما هم اکنون به فرم ایده آل خود بازگشته اند همچنین نتایج والنسیا در نئوکمپ در چند سال اخیر به شکلی بوده است که احتمال اینکه بارسلونا امتیاز از دست بدهد کم نخواهد بود.

سویا : در این هفته سویا در ورزشگاه ویسنته کالدرون مهمان اتلتیکو مادرید خواهد بود تیمی که بسیار سخت گل می خورد . اتلتیکویی ها در این دیدار به دنبال کاهش فاصله خود با سویا خواهند بود و همین کار را برای شاگردان سمپائولی در مقابل شاگردان دیگو سیمئونه بسیار سخت خواهد کرد.

هفته 29/ شروعی دوباره پس از بازی های ملی

رئال مادرید : در این هفته رئال مادرید در برنابئو به مصاف آلاوز خواهد رفت این تیم اگرچه در فینال کوپا دل ری حاضر است اما در دیدار رفت مقابل رئال با نتیجه 4 بر 1 تحقیر شد و به همین علت شانس چندانی نباید برای این تیم تازه وارد به لالیگا در خانه رئال مادرید قائل بود.

بارسلونا : بارسا در این هفته به ورزشگاهی خواهد رفت که فصل گذشته قهرمانی خود را در آن جشن گرفته بود . گرانادا تیمی که فصل قبل به سختی از سقوط گریخت امسال نیز شرایط مساعدی ندارد و برای توقف بارسا باید دست به شگفتی بزند.

سویا : شاگردان سمپائولی در خانه خود به مصاف اسپورتینگ خیخون خواهند رفت و به نظر نمی رسد که مشکل چندانی در شکست این تیم ته جدولی داشته باشند.

این هفته بدلیل اینکه پس از بازی های ملی برگزار می شود می تواند برای بازیکنان پرشماری که از امریکای جنوبی به اسپانیا باز می گردند دردسر ساز شود و زمینه ساز خلق شگفتی در این هفته باشد.

هفته 30/ جدال دو مدعی در نئوکمپ

رئال مادرید : در این هفته رئال مادرید به زمین لگانس سفر خواهد کرد و بازی نسبتا آسانی پیش روی شاگردان زیدان خواهد بود.

بارسلونا – سویا : شاگردان انریکه در این هفته در نئوکمپ مقابل شاگردان سمپائولی صف آرایی خواهند کرد دیداری که تاثیر بسیار زیادی در مشخص کردن قهرمان لالیگا دارد این بازی یکی از فینال های لالیگاست بارسلونا در دور رفت در پیزخوان با نتیجه 2 بر 1 موفق شد به شکست سویا شده بود.

هفته 31/ ال دربی در برنابئو

رئال مادرید : در سانتیاگو برنابئو رئال مادرید جدالی سنتی مقابل همشهری خود اتلتیکو مادرید خواهد داشت در دور رفت این دیدار رئال مادرید با هتریک رونالدو موفق به شکست اتلتیکو شده بود . این بازی در مسیر لالیگای 33 بسیار مهم و حیاتی است.

بارسلونا : در این هفته بارسا نیز یک دیدار سخت خواهد داشت آنها در زمین مالاگا به مصاف این تیم سختکوش خواهند رفت . لاروسالدا جایی است که مدعیان همواره در آن دچار مشکل شده اند . بازی رفت این دو تیم در نئوکمپ به تساوی صفر صفر ختم شد.

سویا : رئال و بارسا در این هفته جدال های سختی را خواهند داشت اما سویا بازی آسانی در سانچز پیزخوان مقابل دپورتیوو لاکرونیا خواهد داشت و اگر نتایج به نفعش شود می تواند در این هفته گامی بلند به سوی جام قهرمانی بردارد.

این هفته با توجه به جدال های سخت رئال و بارسا یکی از کلیدی ترین هفته ها در تعیین قهرمان لالیگا 2016/17 است.

هفته 32/ آماده برای الکلاسیکو

رئال مادرید : رئال در خارج از خانه در این هفته به مصاف اسپورتینگ خیخون خواهد رفت تیمی که در برنابئو به سختی مقابلش پیروز شد هرچند این تیم شرایط خوبی ندارد . رئال مادرید برای کسب روحیه باید این جدال را پیش از الکلاسیکو با بردی خوب پشت سر بگذارد.

بارسلونا : بارسا در خانه ی خود مقابل رئال سوسیداد صف آرایی کرد تیمی که اگرچه در آنوئتا همواره برای آبی و اناری پوشان دردسر ساز بوده است اما در نئوکمپ حرفی برای گفتن مقابل کاتالان ها نداشته است و بعید است بارسا بازی سختی داشته باشد.

سویا : مدعی شماره سه لالیگا در این هفته بازی تقریبا سختی را در مستایا مقابل والنسیا خواهد داشت تیمی که با عبور از بحران اول فصل اکنون به فرم ایده آل رسیده است و می تواند برای سویا مشکل ساز شود.

در این هفته هم رئال هم بارسا به دنبال پیروزی پرگل پیش از الکلاسیکو خواهند بود تا با قدرت و روحیه ی هر چه تمام تر در فینال لالیگا حاضر باشند.

هفته 33/ الکلاسیکو ، فینال لالیگا در برنابئو

رئال مادرید – بارسلونا : جدال سنتی رئال بارسا موسوم به الکلاسیکو در سانتیاگو برنابئو برگذار خواهد شد. این دیدار اصلی ترین جدال برای قهرمانی در لالیگاست. شاگردان زیدان باید در این هفته از امتیاز میزبانی به نحو احسن استفاده کنند تا گامی بلند به سوی قهرمانی لیگ اسپانیا پس از 4 سال بردارند.

سویا : شاگردان سمپائولی در این هفته در ورزشگاه خانگی خود کاری آسان مقابل گرانادا خواهند داشت و باز هم در این هفته می توانند فاصله خود با رئال و بارسا را کم کنند و گامی دیگر به سوی رسیدن به رویاهایشان را بردارند.

هفته 34/ ادامه راه با چند جدال آسان

در این هفته پس از الکلاسیکو بار دیگر سه تیم مدعی راه خود را به سمت قهرمانی در لیگ در پیش می گیرند.

رئال مادرید : رئال در زمین دپورتیوو لاکرونیا به میدان رفت تیمی که در برنابئو رئال را به دردسر انداخت هر چند که زیدان تیم دومش را در آن بازی به میدان فرستاده بود. رئال با پیروزی در این بازی می تواند راه خود را به سمت لالیگای شماره 33 ادامه بدهد.

بارسلونا : در این هفته شاگردان لوئیز انریکه در نئوکمپ با اوساسونایی روبرو خواهند شد که سقوطش به دسته پایین تر تقریبا قطعی شده است و فقط در نئوکمپ باید به دنبال جلوگیری از آبروریزی و گلباران شدن باشد.

سویا : در این هفته شاگردان سمپائولی باز هم یک دیدار خانگی دارند و باید به مصاف سلتاویگو بروند تیمی که هر از گاهی شگفتی آفرین می شود اما بعید است در پیزخوان کاری از دستشان بر بیاید و سویا نیز در صورت کسب امتیاز مناسب در هفته های قبل می تواند باز هم در کورس قهرمانی خود را حفظ کند.

هفته 35/ به دنبال انتقام از خفاش ها و دربی کاتالونیا

رئال مادرید : رئال که در ورزشگاه مستایا مغلوب والنسیا شد در سانتیاگو برنابئو به دنبال جبران نتیجه خواهد بود . این دیدار برای شاگردان زیدان حیاتی است چرا که والنسیا یکی از تیم های خوب نیم فصل دوم لالیگاست و غلبه بر آنها می تواند سد محکمی را در مسیر قهرمانی لالیگا بشکند.

بارسلونا : در این هفته شاگردان انریکه در استادیوم پاور 8 در دربی شهر بارسلون به مصاف اسپانیول خواهند رفت شهرآوردی که در این سال ها معمولا یک طرفه بوده است و در بهترین حالت برای رئالی ها شاید اسپانیول در این بازی بتواند از بارسا مساوی بگیرد.

سویا : در ورزشگاه لاروسالدا سویا جدال سختی را مقابل مالاگا خواهد داشت که احتمال از دست داد امتیازش زیاد خواهد بود . اگر سمپائولی لالیگا می خواهد باید در این هفته سه امتیاز کامل بازی را به چنگ آورد.

هفته 36/ هفته ای مناسب برای ایستادن بر بام اسپانیا

رئال مادرید : شاگردان زیدان در خارج از خانه به مصاف گرانادا خواهند رفت و با توجه به بازی های سخت سویا و بارسا در این هفته می توان موقعیتی ایده آل را برای رئال متصور شد رئال مادرید اگر خوب کار کرده باشد در این هفته می تواند بر قله فوتبال اسپانیا بایستد.

بارسلونا : جدال سخت بارسلونا در نئوکمپ مقابل ویارئال یکی از اصلی ترین چالش های انریکه در آخرین روز های حضورش در بارسا خواهد بود تقابلی که می تواند بارسا را از لالیگا دور کرده یا آنها را به فتح لالیگا نزدیک و نزدیک تر کند.

سویا : شاگردان سمپائولی در این هفته در خانه به مصاف رئال سوسیداد خواهند رفت و این بازی حساسیت بسیار بالایی خواهد داشت ولی اگر سویا نتواند از پس سوسیداد بر بیاید دیگر نباید شانسی برای آنها در لالیگا قائل بود.

هفته 37/ فینالی سخت در سانتیاگو برنابئو

رئال مادرید – سویا : در این هفته رئال مادرید به مصاف سویا خواهد رفت دو تیمی که شاید تا هفته های پایانی مدعی باشند این بازی می تواند پایانی بر لالیگا باشد اگر رئال مادرید موفق به ایجاد فاصله ای مناسب شده باشد . اما اگر شاگردان سمپائولی بتوانند رئال را در برنابئو شکست دهند احتمال زیاد به فتح لالیگا نزدیک شده اند.

بارسلونا : بر خلاف سویا و رئال ، بارسلونا در این هفته بازی چندان سختی پیش رو ندارد و در زمین لاس پالماس به مصاف قناری ها خواهد رفت که اگر دچار شگفتی نشود می تواند شانس خوبی برای فتح لالیگا داشته باشد.

هفته 38/ ایستگاه نهایی

رئال مادرید : در این هفته رئال مادرید بازی سختی در ورزشگاه لاروسالدا مقابل مالاگا خواهد داشت که بسیار حیاتی و مهم خواهد بود و می تواند قهرمانی را برای شاگردان زیدان به ارمغان بیاورد.

بارسلونا : بارسایی ها در هفته آخر در نئوکمپ به مصاف ایبار خواهند رفت و بعید است که کار سختی برای شکست این تیم داشته باشند.

سویا : سویا نیز در آخرین هفته بازی ساده ای مقابل تیم سقوط کرده ی اوساسونا خواهد داشت.

هر یک از این سه تیم که بتوانند شانس های خود را حفظ کنند در هفته آخر می توانند جام را لمس کنند. هر چند که رئال مادرید یک بازی عقب افتاده مقابل سلتاویگو در بالایدوس دارد که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است.

شرایط کنونی لالیگا به طوری است که اگر هر کدام از سه تیم رئال ، بارسا و سویا تمام بازی های خود تا پایان فصل را با پیروزی پشت سر بگذارند می توانند فاتح این رقابت ها شوند.

در پی چی چی نیز مسی با 23 گل هم اکنون صدر نشین است و سوارز پس از او با 19 گل در رده دوم قرار دارد و کریس رونالدو با 18 گل سوم است و به نظر می رسد رقابت بر سر کسب عنوان آقای گلی لالیگا نیز تا هفته های پایانی ادامه خواهد داشت.

سروش جهان راد

بررسی دلایل ناکامی رئال مادرید در لالیگا در سال های اخیر