کریم بنزما بازیکن فرانسوی رئال مادرید که نه فقط این روز ها بلکه سالهاست که مورد انتقاد رئالی هاست،امروز مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.

تقریبا تمام رئالی ها از او ناراضی اند که این نارضایتی صد البته منصفانه است.کریم سالهاست که سوهان روح ماست و ویژگی های بارز او از جمله تنبلی،بی تعصبی،جنگنده نبودن،بی دقتی و عدم بازیسازی اصلی ترین دلایل عصبانیت هواداران از اوست.

کریم این فصل نیز مانند فصل های قبل، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.مشکلات اخلاقی فصل قبل و کنارگذاشته شدن از تیم ملی هنوز هم او را آزار میدهد.در برهه های مختلف او با گلزنی در مسابقات مهم خود را از زیر بار انتقادات رها میکرد اما متاسفانه او حتی در بازی های مهم نیز هیچ تاثیری از خود نشان نمیدهد که دو مسابقه در برابر بایرن و ال کلاسیکو تایید این سخنان است.

درد سر ها برای او پایانی ندارد.

کریستیانو در زمین بازی چشم نوازی را از خود ارائه نمیدهد و در بازیسازی خوب عمل نمیکند ولی با گلزنی در مسابقات مهم و آمار بسیار خوبش خودش را از وضعیت های سخت رها میکند.موضوع برای کریم اینچنین نیست.او حتی از نظر آماری بسیار ضعیف عمل کرده و از تمام مهاجمان تیم های بزرگ اروپا،آمار ضعیفتری را داشته است.

سوارز،آگوئرو،کاوانی،فالکائو، لواندوفسکی،زلاتان،کاستا، گریزمان،آدوریز،اوبامیانگ،ژکو، ایکاردی،کین،هیگواین و … همه و همه از اون بهتر گل میزنند و تاثیر گذار ترند.

اگر نگاه کنید بیش از 50 بازیکن را در 5 لیگ برتر میبینید که آمار بهتری از او دارند. این برای مهاجم نوک بزرگترین تیم جهان وحشتناک است.

حتی مهاجمان درجه دو لالیگا نیز از او بهتر گل زده اند.

در 25 بازی در لالیگا او تنها موفق به زدن تنها 9 گل شده که میتوان گفت تقریبا هر 3 مسابقه یک گل برای مهاجم نوک بهترین تیم جهان و تنها 4 پاس گل.در مقابل موراتا با 600 بازی کمتر موفق به زدن 13 گل و 3 پاس گل شده است.موراتایی که جنگنده متعصب سریع و قدرتی است و در تکنیک هم چندان کمتر از بنزما نیست.

چه چیزی باعث نیمکت نشینی بنزما شده است؟زیدان محبوب هواداران است.اما چرا شایسته سالار نیست؟چرا کروس در روزهای بدش به کواچیچ و ایسکو ترجیح داده میشود.چرا بیل بی تاثیر بازی میکند ولی آسنسیو نیمکت نشین مطلق بیل است؟

ای کاش که مصدومیت های بیل را کریم هم داشت آنگاه شاید وضعیتمان بهتر از این بود.ای کاش زیدان دوست داشتنی ما یکبار برای همیشه با مشت روی میز بکوبد و بگوید:” هر کس که برای تیم نجنگد نیمکت نشین خواهد شد.”

در حالی که موراتا آماده است و اوبامیانگ چندین بار مستقیم و غیر مستقیم از پرز التماس میکند که مرا به رئال بیاود.در حالی که مهاجمان آماده ی دیگری نیز در بازار مشتاق پیوستن به رئال هستند چرا ما باید 7 سال بازیکنی مثل کریم را تحمل کنید.

تصور کنید بیل از مصدومیت هایش بالاخره رها شود و به اوج برسد.اوبامیانگ جای کریم را بگیرد و کریستیانو نیز حاضر باشد.

کواچیچ و مودریچ و یا مودریچ و ایسکو نیز پشت سرشان باشد.کدام تیم میتواند 15 دقیقه در برابر این رئال هجومی مقاوت کند؟

من چند سال پیش مقاله ای راجع به نیاز مبرم رئال به سه بازیکن نوشتم.یک مهاجم نوک به جای بنزما.یک مدافع وسط تمام عیار بجای په په(که هم ضعیف بازی میکرد و هم مصدومیت های زیاد داشت) و یک دفاع کناری که در مسابقات سخت بتواند بجای حمله خوب دفاع کند.صد البته کارواخال و مارسلو عالی هستند اما همه ی ما میدانیم که خاصیت دفاعی کمی دارند.

زمان بنزما به سر رسیده.آمارش فریاد میزنند که زمان رفتن است.او سایه ی لواندوفسکی و اوبامیانگ و هازارد را روی خود میبیند.بهتر است پرز دست به کار شود و این آرزوی هفت ساله ی مرا به حقیقت تبدیل کند.

بنزما خودش را نشان داده.دوران اوجش هم بازیکن قهاری نبوده چه برسد به دوران افولش.

ما یک سوارز میخواهیم نه یک بنزما.او واقعا یک مهدی طارمی فرانسوی است.یا بهتر است بگویم طارمی یک بنزمای ایرانی است.

به امید سربلندی رئال مادرید

حسن براتی