مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو ، سردبیر آس در مورد بازی رئال و والنسیا نوشت.

سامبا
یک هفته پیش خیلی از رئالی ها زخمی شدند. همه می گفتند که مارسلو باید روی صحنه گل سوم ال کلاسیکو روی سرجی روبرتو خطا کند و جلوی ضدحمله را بگیرد. این که او باید جلوی این گل را می گرفت تا رئال ده نفره لالیگایش را قطعی کند …. مارسلو اول از همه اشتباهش را پذیرفت و پس از ال کلاسیکو عذرخواهی کرد. بازیکن برزیلی که قلب رئال را در در سینه اش دارد، مسلما خوشحال نبود. مارسلو اما آن قدر بزرگ است که فقط شش روز طول کشید تا آن بازی را جبران کند و گلی را زد که می تواند به لالیگای شماره 33 رئال ختم شود.او مردانه این کار را کرد. گل پارخو باعث شده بود که بارسایی ها جشن بگیرند. یک بار دیگر نزدیک بود والنسیا لالیگا را از ما بگیرد. اما زمانی که کورنومتر با سرعت طی می شد و ساعت خانه انگار مثل برق جلو می رفت ، مارسال ظاهر شد تا با هنرش ، استعدادش و جنگندگی اش تیم را نشان داد. او با پای ضعیفش یعنی با پای راست شوت زد. او غرور و خروش خود را نشان داد. مارسلینیو نمی دانی چقدر دوستت داریم. پسرم مارکوس با گلت من را طوری بغل کرد که مدتها نکرده بود. شاید از زمان گل راموس در لیسبون به بعد. این لحظه را به تو مدیون هستیم. احسنت بر تو ستاره.

این والنسیا…
هشدارش را داده بودم. والنسیا دو سال پیاپی لالیگا را از آنچلوتی گرفت. از زمان ماجرای پیوستن میاتوویچ به رئال و برد 3-0 معروف ما مقابل آنها در فینال پاریس (تقصیر دل بوسکه چه بود که این قدر خوب بودند؟) والنسیا هر سال سعی کرده رئال را آزار بدهد. دیروز والنسیایی ها می خواستند لالیگا را از زیدان بگیرند تا فصل وحشتناکشان را توجیه کنند و تقریبا موفق شده بودند. دیگو آلوس مطابق معمول از رئال پنالتی گرفت و پارخو که به گفته دی استفانو جو.اهر آکادمی رئال بود گلزنی کرد اما هنر پارخو با حرکت مارسلو جواب داده شد. یک شوت پای راست با تمام وجود. این گلهای لحظه آخری لذت دوگانه ای دارند. با چنین بردی می توان هر مشکلی را فراموش کرد…

واکنش زیزو
بازی را در ال کاناریو دیدم. همه از ترکیب زیزو گلایه داشتند. ایسکو و آسنسیو را می خواستند اما هیچ کدام بازی نکردند. موراتا به جای بنزما ؟ باز هم خبری نبود. مردم نباید ترکیب را بچینند اما گاهی اوقات باید به حرف مردم گوش داد. مقابل دپورتیوو فرشته ها بازی کردند اما مقابل والنسیا ترکیب قابل پیش بینی.مربی فراسنوی باید کمی روحیه تحول داشته باشد..