امشب جنگ چهارتیم برتر فصل اروپا آغاز می شود.جنگی که آدرنالین ما را دوباره به اوج می رساند و در ماه های آخر این فصل،لذت ما از فوتبال را تکمیل می کند.باهم به بررسی دیدار مهم امشب می پردازیم.

رئال-اتلتیکو

۱.امشب شاهد پرتکرار ترین و البته غیرقابل پیش بینی ترین بازی این سال های اروپا خواهیم بود.برای چهارمین فصل پیاپی نگاه ها به پایتخت فوتبال جهان خواهد بود.

لیگ قهرمانان قلمرو رئال مادرید است.اگر اتلتیکو گربه سیاه رئال در لالیگا باشد،رئال قاتل اتلتیکو در اروپا است.تنها تیمی که در ۳ فصل اخیر توانسته اتلتیکو را از گردونه رقابت ها خارج سازد.آخرین شکست قوهای سپید مقابل رقیب همشهری در اروپا به سال ۱۹۵۹ برمی گردد.

۲.دوبار از این ۳بار در در فینال بود.هنوز لحاف دوزان انتقام گل راموس را نگرفته اند.گلی که مقدمه “راموس تایم” بود.

یکبار چیچاریتو اتلتیکو را در یک چهارم ناکام گذاشت و حالا شاهد اپیزود چهارم این جنگ در نیمه نهایی خواهیم بود.

۳.اتلتیکو گرچه در لالیگا عملکرد مطلوبی نداشته،اما شاگردان سیمئونه می خواهند او را در شاید آخرین فصلش،سربلند سازند.از طرف دیگر اتلتیکو این فصل موفق با شکست رئال نشده.رونالدو در کالدرون هتریک کرده و در برنابئو در دقایق آخر از شکست گریختند.

۴.در سوی دیگر رئال به دنبال دوگانه ای تاریخی است.در غیاب بیل،ایسکو بهترین بازیکن رئال بوده و می تواند کلید باز کردن دفاع آهنین اتلتیکو باشد.دفاعی که تمام فول بکهای راستش مصدوم هستند.خیمنز ، خوانفران و ورسالیکو!در غیاب آنها ساویچ یا کوکه دفاع راست خواهند بود یا شاید اتلتیکو به دفاع ۳نفره روی آورد که گزینه ای پر ریسک میباشد.

۵.بیست و شش درصد گلهای دو تیم در ۱۵ دقیقه پایانی به ثمر رسیده است.پس دقایق پایانی می توانند سرنوشت ساز ترین دقایق برنابئو باشند.

باید دید آیا اتلتیکو پس از ۳سال کهکشان رئال را خوهد پیمود یا خیر.

بابک سالاربهزادی