مرجع خبری رئال مادرید : قهرمانی رئال مادرید در لالیگا کلیدهای مختلفی داشت که اصلی ترین دلایل ان را با هم بررسی می کنیم.

زیدان: بی تردید مربی فرانسوی علیرغم کم تجربگی خود نشان داد که مربی توانمندی است. استخدام پینتوس، بدنساز سرشناس بزرگترین موفقیتش بود چرا که رئال تا پایان فصل سرحال ماند.

آمادگی بدنی: زیدان کاری کرد که تیمش تا پایان فصل آماده باشد. رئال در سالهای اخیر همیشه در هفته های پایانی کم می آورد که همین قضیه در لالیگا تاثیر می گذاشت.

احیای رونالدو: به لطف سیستم چرخشی زیدان ،  رونالدو در سه  پایانی لالیگای امسال عملکرد بسیار خوبی داشت و گل زد. کریستیانو می درخشد و خودش را ثابت کرده است.

چرخش ها : رئال خیلی از بازیها را با استفاده از تیم دومش برده است. سیستم چرخشی باعث شد که احتمال مصدومیت کم شود و بازیکنان سرحال تر باشند.

نیمکت نشین ها : زیدان طوری از نیمکت نشین ها استفاده کرد که همه آنها آماده  و سرحال باشند و نتیجه مثبتی هم گرفت.

گلزنی: رئال در همه 38 بازی خود در لالیگا گل زد. در لالیگای امسال 19 بازیکن متفاوت رئال حداقل یک گل زده اند. رونالدو با 26 گل آقای گل رئال در لالیگا بود.

مدافعان کناری: مارسلو و کارواخال از دو جناح در فاز هجومی نقش مهمی داشتند. مارسلو در لالیگای امسال ده پاس گل داد و دو گل زد. کارواخال هم پنج پاس گل داد.

کاسمیرو: هافبک برزیلی در تعادل تیم زیدان نقش مهمی داشته است. او باعث می شود که کروس و مودریچ هم بهتر بازی کنند.

جنگیدن در اخرین لحظه : رئال در خیلی از بازیهای فصل مثل گل راموس در نیوکم ، گلهای رونالدو مقابل لاس پالماس و گل رونالدو مقابل ویارئال در دقایق پایانی نجات یافت. رئال در لالیگا 30 گل در یک ربع پایانی زد.

قدرت ضربات ایستگاهی : رئال در لالیگای امسال از هنر سرزنهایی مثل رونالدو ، کاسمیرو، په په ، واران ، موراتا و بیل بیشترین بهره را برد