مرجع خبری رئال مادرید : بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید با یوونتوس روبرو خواهد شد این بار در فینال . دفعه قبلی که رئال با یووه روبرو شده بود در نیمه نهایی سال 2015 بود که در نهایت یوونتوس راهی فینال شد و نایب قهرمان شد. با وجود اینکه یوونتوس 2017 نسبت به دو سال قبل هم حمله منسجم تر و هم دفاع مستحکم تری دارد اما شرایط رئال مادرید نیز نسبت به نیمه نهایی 2015 بسیار متفاوت شده است که هم اکنون آن را از سه زاویه مختلف بررسی خواهیم کرد.

آمادگی جسمانی بازیکنان

در نیمه نهایی سال 2015 رئال مادرید تیمی به شدت خسته و مصدوم در اختیار داشت چرا که وجود مصدومیت های پرشمار در طول فصل و همچنین نداشتن نیمکت نشین هایی قابل اتکا باعث شده بود دقایق برخی بازیکنان به طرز سرسام آوری بالا برود و همین باعث خستگی شدید آنها در مقطع پایان فصل شده بود علاوه بر این نبود چند عنصر کلیدی از جمله لوکا مودریچ به علت مصدومیت سبب این شده بود تا برخی بازیکنان مانند راموس در پست غیر تخصصی خود بازی کنند و عملکرد نامطلوبی از خود ارائه دهند.

اما در مقطع کنونی بازیکنان رئال در نهایت آمادگی خود به سر می برند ، دقایق آنها توسط زیدان در طول فصل کاملا کنترل شده است و سیستم چرخشی آمادگی بازیکنان در پایان فصل را تضمین کرده است و اگر چه در طول فصل بازیکنان با مصدومیت های مختلفی مواجه شدند اما اکنون تمامی بازیکنان بدون مصدومیت تمرینات پیش از فینال را پیگیری می کنند. داشتن نیمکتی فوق العاده در این فصل باعث تقسیم دقایق به تناسب و شادابی بازیکنان شده است.

بعد روانی

در سال 2015 رئال مادرید در حالی پا به مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ گذاشت که در لیگ داخلی با اختلافی اندک در حال تعقیب بارسا بود و همین مسئله باعث شده بود تا بازیکنان رئال به علت رقابتی سخت در دو جبهه از نظر روانی دچار خستگی شوند که این مسئله در دقایق حساس بازی ها نمود پیدا می کرد از طرفی در پیش از آن مقطع برای ستاره اصلی تیم یعنی کریستیانو رونالدو حواشی پرشماری در زندگی شخصی اش روی داده بود از جدا شدن از همسرش گرفته تا جشن تولد سی سالگی پس از تحقیر مقابل اتلتیکو که دامن گیر خامس و مارسلو نیز شده بود. دیگر ستاره رئال گرت بیل نیز با حواشی و انتقادات گوناگونی روبرو شده بود و صحبت های وکیلش و مشکلاتش با آنچلوتی تمرکز او را بهم زده بود مسئله ای که در بازی با یوونتوس به شدت روی بیل اثر گذاشت و او موقعیت های پرشماری را هدر داد.

پیش از فینال کاردیف اما بازیکنان رئال بسیار شاداب هستند و از نظر روانی آمادگی کامل دارند چرا که در این فصل از حواشی غیر فوتبالی به دور بوده اند و تمرکز کاملی بر روی فوتبال داشته اند ستاره اصلی تیم زندگی آرامی را با همسرش تجربه می کند و سایر بازیکنان نیز زندگی آرامی دارند و گرت بیل هم با وجود مصدومیت هایش از حواشی به دور بوده است و در حال حاضر آماده است. از طرفی قهرمانی رئال در لالیگا هم باعث افزایش روحیه و هم باعث آسودگی خاطر و تمرکز کامل بازیکنان بر روی فینال چمپیونزلیگ شده است ، مسئله ای که بسیار حیاتی است.

مسائل فنی و تاکتیکی

در سال 2015 کارلو آنچلوتی به علت نداشتن نیمکت مناسب و مصدومیت های پرشمار مجبور بود از سیستمی خاص با تاکتیکی یکسان استفاده کند از طرفی جدایی برخی مهره های کلیدی در تابستان به شدت به تیم آنچلوتی ضربه زده بود به طوری که انتقادات نسبت به نداشتن پلن B برای رئال مادرید بالا گرفت و هنگامی که بازی فشرده می شد و کار رئال گره می خورد تیم نمی توانست واکنش مناسبی نشان دهد مسئله ای که در دربی های مادرید و همچنین هر دو بازی رفت و برگشت مقابل یوونتوس نمود پیدا کرد و به رئال ضربه زد.

رئال مادرید در این فصل اما با داشتن بازیکنان مختلف با سبک های متفاوت توانایی اجرای هر طرح و تاکتیکی را دارد مسئله ای که زیدان به آن توجه ویژه ای داشت و از تاکتیک ها و سیستم های مختلفی در طول فصل بهره گرفت همچنین رئال مادرید کنونی به علت داشتن مهره های مناسب در طول بازی نیز می تواند روند خود را تغییر داده و با تعویض های مناسب بازی را به سود خود تغییر دهد . بهترین مثال برای این موضوع دیدار رفت با اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می باشد که رئال سه گل خود را با سه سبک مختلف به ثمر رساند در واقع گل اول رئال روی سانتر از جناحین بود ، گل دوم رئال روی پاسکاری های متوالی و رساندن توپ به پشت محوطه جریمه و گل سوم نیز روی ضد حمله ای سریع و برق آسا همچنین در بازی با بایرن در آلیانز آرنا نیز آمدن آسنسیو به جای بیل به عنوان تعویض طلایی نقش موثری در پیروزی در آن دیدار حساس داشت.

بنابراین با وجود رشد قابل توجه یوونتوس نسبت به سال 2015 رئال مادرید نیز از جهات مختلفی نسبت به دو سال پیش تقویت شده است و همین مسئله جذابیت فینال را دو چندان می کند.